Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان گفت: تربیت حداقل ۱۰ میلیون نفر حافظ قران کریم مطالبه رهبری است که برگزاری آزمون‌های حفظ قران کریم در این سال‌ها براین اساس صورت می‌گیرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل ازمباحث؛ حجت‌الاسلام محمدعلی در نشست خبری شانزدهمین آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم که در اداره کل اوقاف و امور خیریه استان برگزارشده بود، اظهار کرد: قرآن کتاب هدایت و زندگی است و همواره حرکت بر این مسیر را ضامن سعادت می‌دانیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تأکید بر اینکه تمسک به قرآن و عترت ضامن سعادت بخش بشریت است، تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب بر این مبنا مسیری را پیش روی متولیان و مسئولان قرآنی کشور قرار داده‌اند که باید با تلاش همگانی محقق شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان افزود: تربیت حداقل 10 میلیون نفر حافظ قران کریم مطالبه رهبری است که برگزاری آزمون‌های حفظ قران کریم در این سال‌ها براین اساس صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه نظام جمهوری اسلامی ایران بر مبنای قرآن و دستوارت قرآنی شکل گرفته و شایسته است حداکثر تلاش همگانی برای ترویج فرهنگ قرآنی در کشور انجام گیرد، گفت: یکی از مهم‌ترین عرصه‌های فرهنگی، فعالیت‌های قرآنی است.

حجت‌الاسلام انصاری ابراز کرد: شانزدهمین آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم امسال با ویژگی منحصر به فرد نسبت به سال‌های گذشته برگزار می‌شود، چراکه برای اولین سال، این آزمون مشترکا توسط وزارت فرهنگ وارشاد و سازمان اوقاف در سطح کشور برگزار می‌شود.

وی با ابراز مسرت نسبت به تحقق این امر توضیح داد: در سال‌های گذشته هر نهاد و ارگان متولی فعالیت قرآنی خود شخصاً اقدام به برگزاری این آزمون می‌کرد که چندان مناسب نبود ولی امسال با وحدت و انسجام صورت گرفته، این آزمون به صورت متمرکز برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام انصاری اضافه کرد: امسال شاهد رشد قابل قبولی در امر تعداد ثبت نام کنندگان در آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم، هستیم، گرچه معتقدیم هنوز باید تلاش بیشتری صورت گیرد و تعداد نفرات بیشتری از آحاد جامعه دراین طرح ملی حفظ قرآن کریم شرکت کنند.

وی اذعان کرد: سیاست و اصول ما این است که در کنار فعالیت‌های قرآنی توجه به اهل‌بیت و عترت موردنظر باشد، باید تلاش کرد فرهنگ قرآن و اهل‌بیت و سبک زندگی اسلامی در بین مردم ایجاد شود.

آزمون کتبی سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم در تاریخ 10 اسفندماه و آزمون شفاهی آن 12 تا 18 اسفندماه برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۹۲۵۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۱۴ حافظ در آزمون ارزیابی و اعطای مدرک آذربایجان‌غربی شرکت کردند

ادریس آقالو مدیر دارالقران سازمان تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی گفت: نوزدهمین دوره آزمون‌های ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان‌قرآن‌کریم از جمله مرد و زن سراسر استان از اقشار مختلف از جمله جامعه نابینایان، روحانیون، پزشکان، معلمان و دانش‌آموزان در ارومیه برگزار شد.

وی اضافه کرد: در این آزمون قرآنی در مجموع ۱۱۴ نفر از حافظان‌قرآن از سراسر استان شرکت کرده اند که از این تعداد ۸۳ نفر زن و ۳۱ نفر مرد هستند.

آقالو ادامه داد: در بین شرکت‌کنندگان ۲ نفر روشن‌دل نیز حضور داشت که قابل توجه بود.

مدیر دارالقرآن سازمان تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی ادامه داد: این آزمون در سه رشته حفظ ۱۰ جزء، ۲۰ جزء و حفظ کل قرآن برگزار شد.

آقالو گفت: نتایج آزمون یک ماه بعد از برگزاری اعلام خواهد شد و شرکت‌کنندگان در صورت کسب نمره قبولی در این مرحله به آزمون شفاهی راه خواهند یافت.

وی افزود: افراد حاضر در صورت کسب نمرات لازم، درجه ۵، ۴ و ۳ را اخذ کرده و می‌توانند با این مدارک بدون آزمون در دانشگاه فرهنگیان به تحصیل ادامه دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • ۴۳۰ حافظ یزدی در آزمون ملی اعطای مدرک تخصصی شرکت کردند
  • جلوگیری از ناهنجاری‌های جامعه با بهره‌گیری از آموزه‌های قرآن
  • غوغای «فرشته‌های کابلی» در «قصر دارالامان»
  • مرتضوی: عمل به قرآن در جوامع اسلامی سبب اتحاد بیشتر می‌شود
  • برگزاری نوزدهمين دوره آزمون اعطاي مدرک تخصصي به حافظان قران کريم در کرمانشاه
  • رقابت‌های قرآنی دانش‌آموزی استان مرکزی
  • رشد ۲۵ درصدی شرکت‌کنندگان در آزمون حفظ قرآن کریم
  • نوزدهمین دوره آزمون حفاظ قرآن کریم در گلستان
  • افزایش ۲۵ درصدی شرکت کنندگان آزمون تخصصی حفظ قرآن
  • ۱۱۴ حافظ در آزمون ارزیابی و اعطای مدرک آذربایجان‌غربی شرکت کردند