Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تبريز - ايرنا - معاون امور برنامه ريزي و سرمايه گذاري سازمان صنعت معدن و تجارت آذربايجان شرقي گفت: اين سازمان با ثبت رکورد مدت زمان متوسط 0.3 روز براي صدور هر جواز تاسيس در 2 سال متوالي مقام نخست کشوري را به خود اختصاص داد.

نادر اصغرپور روز دوشنبه در گفت و گو با ايرنا افزود: استاندارد ملي تعريف شده از سوي وزارت صنعت، معدن و تجارت براي هر جواز 8 روز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي اظهار کرد: جواز هاي تاسيس صادر شده از سوي سازمان هاي صنعت، معدن و تجارت به منزله اعلام آمادگي متقاضي سرمايه گذاري در يکي از بخش هاي صنعتي است که شاخص هاي اقتصادي آن بر اساس اظهارات متقاضي تکميل مي شود.
معاون امور برنامه ريزي و سرمايه گذاري سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربايجان شرقي يادآوري کرد: بررسي کلي آمار جواز تاسيس هاي صادره در سطح کشور حاکي از به نتيجه نرسيدن قسمت عمده آن هاست که دلايل مختلفي مانند مشکلات پيش پاي توليد و هزينه بر بودن و مطابقت نداشتن محاسبات اوليه اعم از ميزان سرمايه گذاري، ثبات بازار، بازاريابي و ساير موارد مربوط به مشکلات احداث يک واحد توليدي است.
اصغرپور ادامه داد: براساس آمار 9 ماه سال جاري، آذربايجان شرقي با صدور 197 فقره پروانه توسعه اي واحدهاي صنعتي در کل کشور حايز مقام نخست و با 164 فقره پروانه بهره برداري ايجادي واحدهاي توليدي پس از استان اصفهان در رده دوم کشوري را به خود اختصاص داده است.
وي گفت: اين استان در مجموع ( پروانه هاي توسعه اي و ايجادي ) با صدور 361 فقره پروانه بهره برداري با تفاوت يک فقره اي پس از استان اصفهان در رده دوم کشوري قرار دارد.
معاون امور برنامه ريزي و سرمايه گذاري سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربايجان شرقي يادآوري کرد: مقايسه رتبه صدور پروانه بهره برداري با رتبه صدور جواز تاسيس حاکي از عملياتي شدن، مثمر ثمر بودن و بالا بودن ضريب تبديل و دقت در صدور جوازهاي صادره در اين استان است.
اصغرپور، بالا بودن رقم تعداد پروانه هاي بهره برداري توسعه اي نشانگر بهبود ساز و کار صدور جواز و استقبال واحدهاي توليدي از توسعه وضعيت موجود دانست و افزود: شفاف کردن ماهيت جوازهاي تاسيس، سهولت هرچه بيشتر و بهتر فضاي کسب و کار و به ثمر نشستن سياست هاي برنامه ريزي شده توسط سازمان را در پي دارد.
آذربايجان شرقي با داشتن حدود 4 هزار و 400 واحد توليدي در زمينه هاي مختلف از قطب هاي صنعتي کشور محسوب مي شود.
8023/6183
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۰۲۱۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم صدور پروانه‌های ساختمانی در کمتر از یک‌ماه

رئیس کمیسیون اقتصادی و سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر تسریع صدور پروانه‌های ساختمانی گفت: لازم است پیگیری شود که صدور پروانه کمتر از یک ماه انجام شود، زیرا به‌نفع مردم و هم مناطق است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا عباس حاج‌رسولی‌ها امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت_ در صدوسی‌امین جلسه شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: درخواست من این است که در بحث بازدیدها از پروژه‌های شهری، شهردار و مدیران مناطق اقدام کنند و مشخص شود چند روز این پروژه‌ها برای به ثمر رسیدن طول می‌کشند.

وی با تاکید بر تسریع صدور پروانه‌های ساختمانی گفت: پیگیری شود که بحث صدور پروانه کمتر از یک ماه انجام شود، زیرا به‌نفع مردم و هم مناطق است و اگر برای بازدید با کمبود نیرو مواجه هستند، نیروی حجمی به‌کار گرفته شود.

کد خبر 748746

دیگر خبرها

  • مدرسه صادرات ایران افتتاح شد
  • پایان تدوین برنامه عملیاتی و تحولی رشد اقتصادی آذربایجان شرقی
  • ۱۱۱ فرصت سرمایه‌گذاری پیش‌بینی و معرفی شده است
  • ثبت ۵۱۰ فقره پرونده تخلف صنفی در استان سمنان
  • لزوم صدور پروانه‌های ساختمانی در کمتر از یک‌ماه
  • حضور نمایندگان ۱۰۰ کشور در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران
  • حضور نماینده ۱۰۰ کشور در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران
  • ۱۷ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در بخش اصناف قم انجام شد
  • صفر تا صد آرایشگری مردانه را در کمترین زمان ممکن یاد بگیرید /درآمد و مزیت
  • محصولات بیش از ۱۳۰ واحد صنعتی در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی