Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران - ایرنا - «محمد امین طباطبایی» نوجوان شطرنج باز ایرانی در ششمین دور رقابت های بین المللی شطرنج ایرفلوت مسکو نماینده قدرتمند روسیه و مدافع عنوان قهرمانی این رقابت ها در سال گذشته را شکست داد و رکورد جدیدی از خود در تاریخ شطرنج ایران به جا گذاشت.

استاد بین المللی شطرنج ایران در یک بازی زیبا «ولادیمیر فدوسیف» استاد بزرگ روسی با درجه بین المللی 2724 و بخت نخست قهرمانی در این رقابت ها را شکست داد و ضمن عبور از ریتینگ 2600، بزرگترین پیروزی تاریخ شطرنج ایران را رقم زد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


طباطبایی با این پیروزی به نخستین ایرانی تبدیل شد که مقابل یک شطرنج باز با درجه بین المللی 2724 به پیروزی رسیده است. پیش از این چند شطرنج باز ایرانی موفق به شکست حریفانی با درجه بین المللی بالاتر از 2700 شده بودند.
وی با این پیروزی 4.5 امتیازی شد و در جایگاه دوم مشترک جدول رده بندی رقابت ها تا این مرحله قرار گرفت. در دیگر بازی نمایندگان ایران، استاد بزرگ پرهام مقصودلو دیگر شطرنج باز نوجوان ایرانی «ون یان» استاد بزرگ چینی را شکست داد و با چهار امتیاز از شش بازی در جایگاه هشتم جدول رده بندی رقابت ها تا این مرحله قرار گرفت.
علیرضا فیروزجاه و آرین غلامی دو نماینده دیگر ایران نیز به دو تساوی ارزشمند مقابل حریفان خود دست یافتند.
هر چهار نماینده ایران در این رقابت ها نوجوان هستند و تا این مرحله مقابل شطرنج بازان قدرتمند جهانی عملکرد درخشانی داشتند. این رقابت ها از اول اسفندماه با حضور 94 شطرنج باز جهان برتر جهان در بخش آزاد و به روش سوئیسی و به میزبانی مسکو آغاز شده است.
عصر دوشنبه در دور هفتم رقابت های بین المللی شطرنج ایرفلوت مسکو نمایندگان ایران مقابل حریفانی از هند و اوکراین قرار می گیرند.
این رقابت ها 10اسفند پایان می یابد.
برای آگاهی از آخرین اخبار ورزش ایران و جهان با کانال ورزشی ایرنا در تلگرام irnavarzesh@ همراه شوید
ورزشی**9250**1545

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۰۲۹۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرمربی پرسپولیس یک شهر ایران را دوست ندارد!

به گزارش "ورزش سه"، پرسپولیس روز گذشته در یک بازی مهیج و جذاب مقابل آلومینیوم اراک در جام حذفی شکست خورد و از دور این مسابقات کنار رفت. نکته قابل توجه تکرار پیروزی آلومینیوم مقابل پرسپولیس در فصل جاری در اراک بود.

مجتبی حسینی و شاگردانش در بازی برگشت لیگ برتر مقابل پرسپولیس هم موفق شده بودند این تیم را در اراک با نتیجه یک بر صفر شکست بدهند و حالا در جام حذفی در شرایطی که دو بار از حریف عقب افتادند در نهایت کار را به پنالتی کشاندندو آنجا پیروز شدند.

هردو شکست پرسپولیس در اراک در فصل جاری با هدایت اوسمار ویرا بوده و جالب اینکه این سرمربی تنها دوبار روی نیمکت سرخ‌پوشان به عنوان سرمربی شکست خورده است!

بی‌شک برای اوسمار سرمربی پرسپولیس طبیعی است که شهر اراک را در ایران چندان دوست نداشته باشد؛ اراک برای او امسال خوش‌یمن نبوده و باخت اخیر نیز که باعث شده سرخ‌پوشان یک جام را از دست بدهند و امید خود را روی قهرمانی در لیگ برتر بگذارند.

دیگر خبرها

  • حضور قاری افغانستانی در بیست و نهمین جشنواره بین المللی قرآن و حدیث
  • تیم والیبال دانش آموزی ایران فینالیست شد
  • سرمربی پرسپولیس یک شهر ایران را دوست ندارد!
  • قایدی در امارات با رکورد یک استقلالی مساوی شد
  • اولین المپیک ژیمناستیک ایران، کارمند شهرداری گرگان شد
  • اختتامیه جشنواره قرآن و حدیث در تانزانیا برگزار می شود
  • (ویدئو) رکورد جهانی اسکی پرش شکست
  • برتری تیم ملی شطرنج مردان مقابل نمایندگان روسیه
  • برتری تیم ملی شطرنج مردان و تساوی تیم ملی زنان مقابل نمایندگان روسیه
  • هت‌تریک پیروزی‌ دختران ایرانی در کافا: 16 گل در 3 بازی!