Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@02:58:35 GMT

امدادرسانی هلال احمر کرمان به 45 نفر در برف و کولاک

تاریخ انتشار: ۷ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۴۰۶۷۳۰

امدادرسانی هلال احمر کرمان به 45 نفر در برف و کولاک

کرمان - ایرنا - مسئول کنترل و هماهنگی عملیات جمعیت هلال احمر استان کرمان گفت: این نهاد به 45 نفر از مسافران در راه مانده در برف و کولاک شهرستان بافت همزمان با بارش های این استان تا صبح امروز (دوشنبه) امدادرسانی کرده است.

احد شعار روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: جمعیت هلال احمر استان کرمان 20 نفر را نیز در برف و کولاک این شهرستان اسکان اضطراری داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تصریح کرد: تیم های امداد و نجات جمعیت هلال احمر با شدت گرفتن بارش برف در شهرستان بافت از ساعت 10 صبح روز یکشنبه تا صبح امروز به امدادرسانی در کوهستان ها و مسیرهای ارتباطی پرداختند.
مسئول کنترل و هماهنگی عملیات جمعیت هلال احمر استان کرمان گفت: امدادرسانی این نهاد در شهرستان بافت با استفاده از خودروی نجات و آمبولانس بوده و با همکاری پایگاه امداد و نجات کفنوئیه در محور بافت به کفنوئیه انجام شده است.
وی افزود: همچنین اقلام امدادی از جمله آب معدنی، خرما، کنسرو و نان بین حادثه دیدگان گرفتار در برف و کولاک شهرستان بافت توزیع شده است.
شعار عنوان کرد: با استقرار تیم های امداد و نجات جمعیت هلال احمر در مسیرهای ارتباطی استان کرمان تا این لحظه، پوشش امدادی این نهاد و دستگاه های امدادرسان بخوبی انجام و به در راه ماندگان رسیدگی شده است.
وی همچنین به مردم توصیه کرد: رانندگان پیش از سفر از سیستم گرمایشی خودرو خود مطمئن شوند و برای گذر از مسیرهای کوهستانی از جمله گردنه کفنوئیه در فصل سرما زنجیر چرخ به همراه داشته باشند و برای سفر به کوهستان ها و مناطق سخت گذر جمعیت هلال احمر را مطلع کنند.
بنا بر اعلام سازمان هواشناسی، سامانه بارشی بسیاری از نقاط کشور را فراگرفته است.
این سامانه از روز شنبه وارد استان کرمان شده است.
شهرستان بافت در فاصله 165 کیلومتری جنوب غرب کرمان قرار دارد.
3029/7420

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۰۶۷۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امداد رسانی به بیش از ۵۷ هزار آسیب دیده سیلاب سیستان و بلوچستان

ایسنا/سیستان و بلوچستان مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: تاکنون بیش از ۵۷ هزار آسیب دیده سیلاب در جنوب این استان امدادرسانی شدند.

سید محمد مهدی سجادی در گفت وگو با ایسنا، افزود: حضور چشمگیر نیروهای جوان و با تجربه هلال احمر نقش برجسته‌ای در کاهش آلام و مشکلات مردم صبور جنوب سیستان و بلوچستان ایفا کرده است.

وی بیان کرد: از ۲۸ فروردین ماه تاکنون ۱۳ شهرستان سیستان و بلوچستان تحت تاثیر سامانه بارشی قرار گرفتند که بیشترین امدادرسانی در شهرستان کنارک انجام شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان افزود: در این بین نیروهای جوان و با تجربه هلال احمر بار دیگر در کنار مردم سیل‌زده حضور یافتند و به ۵۷ هزار و ۱۰۱ نفر متأثر امدادرسانی کردند و برای ۳۸ هزار و ۳۴ نفر اسکان اضطراری انجام گرفت.

وی تصریح کرد: پنج هزار و ۷۳۳ کیلوگرم نایلون، چهار هزار و ۷۵۷ تخته موکت و ۱۰ هزار و ۶۸۷ بسته غذایی و دیگر اقلام زیستی توسط ۲ بالگرد هلال احمر در بین متأثرین توزیع شده است.

سجادی بیان کرد: ۱۱۱تیم عملیاتی متشکل ۵۲۴ نفر امدادگر و نجاتگر در این عملیات حضور و به متأثرین امدادرسانی کردند.

وی از هموطنان خواست، از تردد و توقف در مسیرها، جاده‌ها و بستر رودخانه‌ ها خودداری کنند و در صورت بروز هرگونه حادثه با شماره ۱۱۲ ندای امداد و نجات تماس بگیرند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • امدادرسانی هلال‌احمر به ۱۳ استان در سیل و آب‌گرفتگی
  • بهره مندی بیش از ۴۸۰۰ نفر متأثر از سیل و آبگرفتگی از خدمات امدادی هلال احمر
  • امدادرسانی به ۵۱۱ نفر در سیل خراسان جنوبی
  • امدادرسانی به بیش از ۳۰۰۰ نفر در سیل و آب‌گرفتگی ۱۲ استان
  • امداد رسانی به بیش از ۵۷ هزار آسیب دیده سیلاب سیستان و بلوچستان
  • امدادرسانی به بیش از ۳۰۰۰ نفر در سیل و آبگرفتگی ۱۲ استان
  • ادامه امدادرسانی هلال احمر در ۱۱ استان متأثر از سیل
  • تداوم امدادرسانی هلال احمر در مناطق متأثر از سیل و آبگرفتگی
  • ادامه امدادرسانی هلال احمر در ۱۱ استان متاثر از سیل
  • تداوم امدادرسانی نیرو‌های هلال احمر در مناطق متأثر از سیل و آبگرفتگی