Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-05-04@03:55:26 GMT

ماکسیما‌های پایتخت به دام افتادند + عکس

تاریخ انتشار: ۷ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۴۱۳۴۹۸

به گزارش پارس نیوز،

در ساعت ۵ بامداد مورخه 1396/04/12 و از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ وقوع یک فقره سرقت از یک مغازه فرش فروشی در خیابان پیامبر(ص) به کلانتری ۱۴۰ باغ فیض اعلام شد.

اظهارات شاهدان صحنه سرقت:

با حضور مأموران کلانتری در محل، تعدادی از اهالی محل به آن‌ها اعلام داشتند که ۶ سرنشین دو دستگاه خودرو سواری ماکسیما و پراید به درب یک مغازه فرش فروشی مراجعه، پس از تخریب درب مغازه بنا بر اظهارات صاحب مغازه فرش فروشی اقدام به سرقت ۱۳ تخته فرش به ارزش تقریبی یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



شاهدان صحنه سرقت در خصوص مسلح بودن سارقان به اسلحه کمری عنوان داشتند: با مشاهده صحنه سرقت قصد داشتیم تا مانع شویم که ناگهان سارقان با استفاده از چند قبضه سلاح سرد و در حالی که یک نفر از آن‌ها مسلح به اسلحه کمری بود به سمت ما حمله ور شده و در همان لحظه هر 6 نفر سوار ماشین‌های خود شده و از محل متواری شدند.

پرونده در اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ:

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع سرقت مسلحانه و به دستور بازپرس شعبه ششم دادسرای ناحیه ۳۴ تهران، پرونده جهت رسیدگی در اختیار اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

وقوع سرقت‌های مشابه:

با آغاز تحقیقات و در بررسی سرقت‌های مشابه، کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی اقدام به شناسایی دو محل سرقت دیگر در دو مغازه فرش فروشی در مناطق سیدخندان و جنت آباد کردند که سارقان در این سرقت‌ها نیز به شیوه‌ای مشابه و پس از تخریب در مغازه‌های فروشی، با استفاده از سیم بگسل اقدام به سرقت تخته‌های فرش از آن‌ها کرده بودند.

شناسایی اعضای گروه سارقان:

در شرایطی که این گروه از سارقان، در سرقت‌های خود بسیار ماهرانه عمل کرده و عملا از طریق بررسی‌های میدانی به عمل آمده از محل سرقت‌ها، امکان شناسایی آن‌ها وجود نداشت، اما با این وجود کارآگاهان پلیس آگاهی با انجام اقدامات ویژه پلیسی موفق به شناسایی تمامی اعضای این گروه از سارقان مغازه‌های فرش فروشی شدند.

با شناسایی هر 8 عضو این گروه از سارقان و در بررسی سوابق آن‌ها مشخص شد که تمامی این سارقان از مجرمان سابقه دار و حرفه‌ای در زمینهسرقت‌های بعنف (سرقت‌های خشن)، سرقت‌های اماکن تجاری، سرقت خودرو و دارای محکومیت‌های متعدد قضایی هستند که با تأمین قرار قانونی از زندان آزاد شده و در حال حاضر تحت تعقیب دستگاه قضایی قرار دارند.

دستگیری متهمان:

با شناسایی مخفیگاه متهمان در شهرستان‌های تهران، کرمانشاه و اسلام آباد غرب، هماهنگی‌های لازم با دستگاه قضایی انجام و چندین تیم عملیاتی از پلیس آگاهی به شهرستان‌های کرمانشاه و اسلام آباد غرب اعزام شدند.

پس از چندین روز تعقیب و مراقبت شبانه روزی و در یک عملیات هماهنگ و همزمان در شهرستان تهران، کرمانشاه و اسلام آباد غرب، تعداد 8 عضو این گروه از سارقان دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه‌های آن‌ها ده‌ها تخته فرش و قالیچه‌ی مسروقه و همچنین تجهیزات و آلات و ادوات مورد استفاده در سرقت‌ها از جمله قیچی‌های آهن بر، دستگاه هوابرش گاز، سیم بگسل و غیره کشف و توقیف شد.

اعتراف به سرقت‌های مشابه در سال‌های گذشته:

با دستگیری متهمان و آغاز تحقیقات از آن‌ها، متهمان به چندین فقره سرقت مشابه در تهران و همچنین سایر شهر‌های کشور اعتراف کردند که در بررسی پرونده سرقت‌های مشابه مشخص شد که تعدادی از این سرقت‌ها مربوط به سال‌های گذشته و در سایر شهرستان‌های کشور است.

سردار حسین رحیمی، فرمانده انتظامی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: در حال حاضر هماهنگی لازم با دستگاه قضایی انجام شده و تمامی متهمان با قرار بازداشت موقت و جهت شناسایی تمامی جرایم ارتکاب و سرقت‌های خود در اختیار پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار داده شدند.

 

 

منبع: پارس نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۱۳۴۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری ۲۶ سارق مغازه در خراسان جنوبی

رئیس پلیس آگاهی استان خراسان جنوبی از شناسایی و دستگیری ۲۶ سارق در طرح عملیاتی مبارزه با سرقت مغازه در خراسان جنوبی خبر داد و گفت: این افراد به ۳۹ فقره سرقت اعتراف کردند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، سرهنگ کاظم صادقی با اعلام این خبر، اظهار داشت: در راستای برخورد با سارقان مغازه، طرح مبارزه با سرقت به مدت 3 روز در سطح استان خراسان جنوبی با بهره گیری و استفاده حداکثری از امکانات و تجهیزات فنی پلیس اجرایی شد. 

وی بیان کرد: ماموران در این طرح با انجام اقدامات و تحقیقات گسترده پلیسی، 26 سارق را در سطح استان خراسان جنوبی شناسایی و در عملیاتی آنها را دستگیر کردند. 

رئیس پلیس آگاهی استان خراسان جنوبی افزود: بر اساس تحقیقات و بازجویی‌های انجام شده سارقان به 39 فقره سرقت مغازه اعتراف کردند که متهمان جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شدند. 

صادقی با تاکید بر رعایت اصول و نکات پیشگیری از سرقت توسط مردم، خاطرنشان کرد: ارتقاء نظم و امنیت همواره در دستور کار پلیس قرار دارد. 

کشف 30 هزار لیتر سوخت قاچاق در استان

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان خراسان جنوبی نیز از کشف 30 هزار لیتر سوخت قاچاق و خارج از شبکه توزیع فرآورده‌های نفتی در بازرسی از یک دستگاه تریلی خبر داد.

سرهنگ یدالله دهقان اظهار داشت: ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان خراسان جنوبی در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کلان سوخت، گشت زنی و کنترل محورهای مواصلاتی استان به یک دستگاه تریلی مشکوک و آن را جهت بررسی بیشتر متوقف کردند. 

وی بیان کرد: ماموران پس از هماهنگی با مقام قضایی در بازرسی از  تریلی، مقدار 30 هزار لیتر سوخت قاچاق و خارج از شبکه توزیع فرآورده‌های نفتی به ارزش 12  میلیارد ریال کشف کردند. 

رئیس پلیس امنیت اقتصادی خراسان جنوبی افزود: ماموران در این رابطه یک دستگاه تریلی توقیف و یک نفر متهم دستگیر  کردند که با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شد. 

دهقان خاطرنشان کرد: مبارزه با قاچاق کلان سوخت به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار دارد و از شهروندان خواست که به منظور مشارکت در این امر هر گونه اخبار و اطلاعاتی از فعالیت قاچاقچیان دارند، از طریق سامانه 096300 به پلیس امنیت اقتصادی اطلاع دهند تا در اسرع وقت با متخلفان برخورد قانونی صورت گیرد. 

انتهای پیام/ 252/

دیگر خبرها

  • باند سارقان کابل‌های مترو دستگیر شدند
  • باند سارقان کابل‌های مترو دستگیر شدند / ۱۵ فقره سرقت به ارزش ۱۰ میلیارد تومان
  • کشف پنج دستگاه خودرو سرقتی از مخفیگاه باند سارقان
  • دستگیری ۲۶ سارق مغازه در خراسان جنوبی
  • بازداشت بیش از ۱۵۰ سارق مغازه و مالخر حرفه‌ای طی ۳ روز در کشور
  • دستگیری ۱۵۰ سارق و مالخر
  • بازداشت ۱۵۰ سارق مغازه و مالخر حرفه‌ای طی ۳ روز در کشور
  • سرقت خودرو در پوشش مسافر
  • باند سارقان خودرو در نهاوند منهدم شد
  • انهدام باند سارقان خودرو در نهاوند