Web Analytics Made Easy - Statcounter

دانشجویان کارشناسی ناپیوسته مهندسی ۷‌گانه ساختمان در اعتراض به قانون جدید وزارت علوم در ۲ مرحله تجمع اعتراضی، خواستار رسیدگی مسئولان به وضعیت ارتقای پایه در طراحی و محاسبات رشته خود شدند.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو-کیانوش رضایی، مدتیست دانشجویان رشته های 7 گانه مهندسی ساختمان که به صورت کارشناسی ناپیوسته تحصیل کرده‌اند، در اعتراض به تصمیم جدید وزارت علوم (تبصره 2 ماده 7 قانون نظام مهندسی) که پیشوند علمی کاربردی و تکنولوژی را در مدارک آنان اعمال کرده، دست به اعتراض زده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دامنه این اعتراضات که از دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن شروع شد، در اعتراض به این قانون وزارت علوم خواستار رسیدگی مسئولین شدند؛ زیرا با وجود این تبصره وزارت علوم، ارتقای پایه برای کارشناسی های ناپیوسته صورت نخواهد گرفت.

اولین تجمع اعتراضی دانشجویان مهندسی مقابل وزارت علوم

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

علی مصلی، دانشجوی معترض دانشگاه آزاد اسلامی رودهن در خصوص اعتراض به تبصره ۲ ماده ۷ قانون نظام مهندسی در گفت‌و‌گو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، گفت: تا کنون ۲ بار تجمع اعتراضی برگزار کردیم که دومین اعتراض ما ۵ بهمن ماه با روز مهندس مصادف شد.

مصلی با بیان اینکه یک روز در تقویم این کشور به نام روز مهندس ثبت شده است، افزود: در این روز مراسمی برگزار می‌شود و سخنرانانی به ایراد سخن می‌پردازند که از مهندسین در این روز قدردانی شود؛ اما عملا اتفاق خوبی برای مهندسین شکل نمی‌گیرد.

دانشجوی معترض دانشگاه آزاد آزاد اسلامی رودهن ادامه داد: بیش از ۹۰ درصد افرادی که در مراسم روز دانشجو شرکت کرده بودند، معترضین به تبصره ماده ۷ قانون نظام مهندسی بودند که با معترضین برخورد مناسبی نشد.

وی با اشاره به اینکه حراست مجموعه ورزشی ایرانیان با ما برخورد فیزیک انجام نداد، تصریح کرد: با وجود عدم برخورد فیزیکی، اما مانع از اعتراض ما شدند و ما را برای برپایی اعتراض در لابی سالن مستقر کردند و حتی اجازه عکسبرداری به ما ندادند.

مصلی با بیان اینکه سرانجام مجبور شدیم به حیاط محوطه بیاییم تا صدای اعتراض ما شنیده شود، تصریح کرد: بنر‌های اعتراضی خود را باز کردیم و بدون هیچگونه شعاری جمعیت زیادی از دانشجویان جمع شدند که کماکان از اعتراض ما جلوگیری به عمل آمد و مجدد جلوی درب مجموعه دست به اعتراض سکوت زدیم که بازهم از این اعتراض جلوگیری شد.


دانشجوی معترض دانشگاه آزاد رودهن در خصوص اینکه عدالتی که باید در حق دانشجویان مهندسی صورت بگیرد، انجام نمی‌شود و صرفا یک روز به نام مهندس که تعدادی دورهم جمع شوند و تقدیری صورت بگیرد، چندان مناسب نیست، گفت: ما به عنوان مهندس با مصوبه مذکور با مشکل بزرگی مواجهیم و بسیار ناعادلانه است که مدارک کارشناسی پیوسته و ناپیوسته باهم فرق داشته باشد.

وی در پایان در خصوص تبصره ۲ ماده ۷ قانون نظام مهندسی گفت: در این قانون آمده است (دارندگان مدارک تحصیلی کارشناسی پیوسته علمی کاربردی یا تکنولوژی در رشته‌های هفت گانه ساختمان می‌توانند با داشتن سایر شرایط لازم صلاحیت طراحی محاسبات فقط در پایه سه بدون امکان ارتقا با شماره مرتبط دریافت کنند؛ اما دارندگان مدرک کارشناسی ناپیوسته، علمی کاربردی، کاربردی یا تکنولوژی در رشته‌های اصلی ساختمان که دارای مدارک کاردانی در رشته‌های اصلی یا رشته مقطع کارشناسی است، فقط در پایه سه بدون امکان ارتقا با شماره مرتبط امکان پذیر است).

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی   دانشجوی معترض دیگر دانشگاه آزاد اسلامی رودهن که نخواست نامش فاش شود، در این خصوص گفت: وزارت علوم به صورت غیرقانونی پیشوند علمی کاربردی و تکنولوژی را در مدارک دانشجویان ۷ گانه مهندسی ناپیوسته وارد کرده است.
وی با بیان اینکه این کار وزارت علوم باعث سلب ارزش از مدارک مهندسی دانشجویان کارشناسی ناپیوسته شده است، افزود: به صورت قانونی ۴ ماه نامه نگاری‌های لازم را با مسئولین و وزارت علوم انجام دادیم، اما هیچگونه جوابی از سوی وزارت به ما داده نشد.
این دانشجوی معترض تصریح کرد:، چون هیچ جوابی از سوی وزارت علوم دریافت نکردیم دست به تجمع اعتراضی زدیم که اولین تجمع اعتراضی در ۱۱/۱۶ انجام شد و دومین تجمع اعتراضی مصادف با روز مهندس صورت گرفت.
دانشجوی معترض دانشگاه آزاد اسلامی رودهن در پایان با اعتراض به تبصره ۲ ماده ۷ قانون نظام مهندسی تصریح کرد: اگر این تصمیم غیرقانونی وزارت علوم برطرف نشود مشکلات زادی را برای ما دانشجویان مهندسی ایجاد می‌کند.    

مصوبه وزارت راه و شهرسازی

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۲۰۹۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنعانی: صدای خرد شدن استخوان‌های صهیونیسم به گوش می‌رسد

سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به تظاهرات‌ها در کشورهای مختلف جهان و دانشجویان آمریکایی علیه رژیم صهیونیستی نوشت: صدای خُرد شدن استخوان‌های صهیونیسم جهانی بیش از هر زمان دیگری به گوش می‌رسد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در واکنش به اعتراضات دانشجویی علیه رژیم صهیونیستی در آمریکا در حساب رسمی خود در برنامه ایکس نوشت: نَه به اشغالگری در فلسطین و نَه به نسل‌کُشی در نوار غزه و فریاد برای آزادی فلسطین، امروز یک‌ مطالبه جهانی است.

وی تصریح کرد: صدای خُرد شدن استخوان‌های صهیونیسم جهانی بیش از هر زمان دیگری به گوش می‌رسد.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: با سرکوب خشونت‌آمیز تظاهرات اعتراضی دانشجویان در دانشگاه‌های آمریکا و اروپا، نمی‌توان از فروریختن ستون‌های تَرَک خورده اشغالگری در فلسطین جلوگیری کرد. 

کنعانی خاطر نشان کرد: هر کس در مقابل آن بماند، زیر آوار فروپاشی صهیونیسم خواهد ماند.

رسانه‌های آمریکایی گزارش دادند که بیش از 600 نفر در جریان اعتراض‌های حمایت از فلسطین در دست کم 15 دانشگاه سراسر آمریکا دستگیر شدند.

طبق تصویری که تارنمای اکسیوس از نقاط برگزاری اعتراض‌های دانشجویی حمایت از فلسطین منتشر کرده، این جنبش بیشتر از ساحل شرقی آمریکا متمرکز است.

همزمان با حضور دانشجویان معترض به سیاست‌های آمریکا در حمایت از جنایات اسرائیل در حوالی دانشگاه نورث‌ایسترن در بوستون، نیروهای سرکوبگر پلیس به تجمع آنها یورش بردند.

درحالیکه دانشجویان دستان خود را به دست یکدیگر حلقه زده بودند، پلیس حضور سنگینی را در صحنه اعتراض‌ها داشت و در نهایت بیش از 100 نفر از دانشجویان معترض را دستگیر کرد.

دو روز گذشته نیز بیش از 100 نفر در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی در شهر لس آنجلس ایالت کالیفرنیا بازداشت شدند.

تظاهرات مردم کشورهای جهان علیه جنایات رژیم صهیونیستیتعطیلی کلاس‌های دانشگاه کلمبیا برای تظاهرات‌های ضداسرائیلی

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ادامه حمایت دانشگاهیان استان از خیزش دانشجویان در آمریکا و اروپا
  • علم همراه با خلاقیت مسائل جامعه را حل می‌کند
  • کنعانی: صدای خرد شدن استخوان‌های صهیونیسم به گوش می‌رسد
  • موعد پرداخت مالیات بر عایدی سرمایه تعیین شد
  • شروط مجلس برای معافیت مالیات بر سرمایه در انتقال املاک
  • سازمان مالیاتی موظف به ارسال درآمدهای اشخاص غیرتجاری به وزارت تعاون شد
  • سازمان امور مالیاتی موظف به ارسال درآمد اشخاص غیرتجاری شد
  • زمان پرداخت «مالیات بر عایدی سرمایه» تعیین شد
  • شروط معافیت از مالیات بر عایدی سرمایه در انتقال املاک تعیین شد
  • مجلس باید در قانون شوراها نسبت به احراز صلاحیت‌ها تجدید نظر کند