Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-30@15:26:43 GMT

مرحله اول پایاب سد خدا آفرین سال 97 افتتاح می شود

تاریخ انتشار: ۸ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۴۲۵۴۸۳

مرحله اول پایاب سد خدا آفرین سال 97 افتتاح می شود

به گزارش ایرنا ، علی نواداد روز سه شنبه در آئین معارفه رئیس جدید سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل افزود: مهم ترین محور توسعه اردبیل توجه به بخش کشاورزی است و انتظار داریم در نظام بهره برداری از پایاب سد خدا آفرین و سد عمارت ، نحوه تقسیم و توزیع بدون کوچک ترین تنش در منطقه باشد و مسئولان در این حوزه باید برنامه مدونی تدوین کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او گفت: مدیریت منابع آب در کشاورزی بسیار مهم است و در شرایطی که 77 درصد منطقه اردبیل در منطقه خشک و نیمه خشک قرار دارد و سالانه در دشت اردبیل 15 میلیون مترمکعب برداشت منفی آب صورت می گیرد ، برای استفاده بهینه از این نعمت خدادادی باید برنامه ریزی اساسی داشته باشیم.
نواداد ، توسعه گلخانه ها برای افزایش صادرات و بهره وری بیشتر و توسعه آبیاری مدرنیزه و تحت فشار را از اولویت های مسئولان جهاد کشاورزی استان ذکر کرد و افزود: دست کم در 2 سال بعد باید 20 هزار هکتار از اراضی استان تحت پوشش آبیاری مدرنیزه قرار بگیرد.
وی یکی از مشکلات کشاورزی این استان را نبود صنایع تبدیلی و تکمیلی ذکر کرد و گفت: چهار سال قبل ظرفیت صنایع تبدیلی و تکمیلی استان 530 هزار تن بود که در سال جاری به یک میلیون و 225 هزار تن افزایش یافته است.
او افزود: نیاز است برای کشاورزی دنبال سرمایه گذار داخلی و خارجی باشیم و در تمام سطوح کارشناسی و مدیریتی جهاد کشاورزی باید نگاه مثبت و حمایتی به سرمایه گذار داشته باشد.
در این آئین با تجلیل از عدیل سروی ، مهندس خلیل نیکشاد به عنوان رئیس جدید سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل معرفی شد.
6130/6018
انتهای پیام

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۲۵۴۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۱۰۰ درصدی کشت کلزا در شهرستان نهاوند

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند با اشاره به کشت بیش از ۶۵۰ هکتار کلزا امسال در این شهرستان، گفت: این میزان نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۰۰ درصد افزایش یافته است.

توکل آبشناس، کم آب بر بودن، قرار گرفتن در تناوب با کشت گندم، داشتن قیمت تضمینی خرید از سوی دولت و مفید بودن برای تغذیه زنبور عسل را از جمله مزایای کشت کلزا برشمرد.

او همچنین با اشاره به اینکه کلزا همه ساله در پاییز کشت و در خرداد برداشت می‌شود، گفت: از سیاست‌های اصولی جهاد کشاورزی ترویج کشت محصولات کم آب بر مانند کلزاست.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • استفاده از پایاب های کشاورزی در حوزه آبزی پروری
  • اجرای گام سوم طرح یاس در اردبیل
  • ۱۵ تغییر کاربری غیرمجاز در آمل قلع و قمع شد
  • واگذاری ۷۵۰ هکتار زمین برای احداث گلخانه در استان اردبیل
  • واگذاری ۷۵۰ هکتار زمین برای احداث گلخانه
  • ۳۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان کاشمر سند دار شد 
  • بزرگترین واحد تولید اسپری در تویسرکان ایجاد می‌شود
  • کشف بیش از یک تن نان خشک در مشهد
  • مناظره ۲ کاندیدای مجلس دوازدهم اردبیل
  • افزایش ۱۰۰ درصدی کشت کلزا در شهرستان نهاوند