Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک مدیر مسوول از رسیدگی به 27 پرونده حقوقی مرتبط با میراث فرهنگی استان سمنان از ابتدای امسال تاکنون خبر داد و گفت: حفاری غیرمجاز، کشف و ضبط اشیای تاریخی، تخریب آثار تاریخی و از جمله تخریب آثاری همچون آب انبار نه حصار، آب انبار گرمسار و...از جمله این پرونده ها است.

به گزارش ایسنا، محمد جهانشاهی، سرپرست جدید اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان به بهانه روز وکیل در مراسمی که با حضور جمعی از معاونان این اداره کل برگزار شد، گفت:  واحد حقوقی و املاک اداره کل در سال‌های اخیر تلاش‌های قابل توجهی در زمینه به نتیجه رسیدن پرونده‌های حقوقی و تملک آثار به نفع این اداره کل داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسئول واحد حقوقی و املاک اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان نیز با ارائه گزارش عملکرد این واحد در سالجاری گفت: واحد حقوقی این اداره کل از ابتدای امسال تا کنون به اجرای 27 پرونده رسیدگی کرده که شامل حفاری غیرمجاز، کشف و ضبط اشیای تاریخی، تخریب آثار تاریخی (آب انبار نه حصار گرمسار)،کشف و ضبط و استفاده ازدستگاه فلزیاب و ساخت و ساز غیرمجاز در عرصه و حریم اثر تاریخی است .   

   یدالله یحیی پور افزود: تعداد 12 پرونده از این تعداد منجر به صدور حکم شده و در 9 پرونده نیز رای صادره، مثبت و به نفع اداره کل بوده است.

وی از دیگر دستاوردهای این واحد را اخذ اسناد مالکیت آثار تاریخی و فرهنگی به نام سازمان میراث فرهنگی از جمله خانه‌های کلانتر و تدین سمنان، کاروانسرای ایوانکی، آب انبار بزرگ گرمسار، آرامگاه شیخ محمود مزدقانی، ساختمان اداره کل و آپارتمان‌ها و مغازه مستقر در میدان جمهوری سمنان عنوان کرد.

یحیی پور، انجام کارشناسی و خرید و تملک خانه پاکزادیان مهدیشهر برای آزادسازی حریم امامزاده قاسم(ع) مهدیشهر، انجام کارشناسی و خرید و تملک خانه با ارزش احمدی دامغان به نام سازمان میراث فرهنگی، انجام کارشناسی و خرید و تملک خانه وراث قدرت آبادی دامغان به نام سازمان میراث فرهنگی برای آزادسازی حریم دیوار باروی دامغان و واگذاری اتاقک های دروازه ارگ سمنان به هنرمندان را از دیگر فعالیت‌های مهم انجام شده توسط واحد حقوقی و املاک اداره کل اعلام کرد.

وی گفت: پیگیری و انجام نقشه‌برداری و اخذ مجوز برای اخذ اسناد مالکیت دروازه ارگ، کاروانسرای لاسجرد و ساختمان صنایع دستی و عمارت ملاده نیز از طریق اداره‌های ثبت اسناد و املاک در حال انجام است.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۳۰۰۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود دادستانی و توقف عملیات عمرانی در شهر جدید جیرفت

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان جیرفت گفت: در پی شکایت اداره کل میراث فرهنگی استان کرمان از اداره کل راه و شهرسازی جنوب کرمان، پیرامون احداث شهرک جدید در حاشیه شهر تاریخی جیرفت، دستور توقف موقت کار صادر شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی دادگستری، افشین صالحی‌نژاد اظهار کرد: اداره کل راه‌وشهرسازی جنوب کرمان در حاشیه شهر قدیم‌جیرفت اقدام به تسطیح اراضی برای ایجاد شهرک جدید کرد که با شکایت اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری مواجه شده است.

وی افزود: در پی شکایت اداره کل میراث فرهنگی استان کرمان از اداره کل راه‌وشهرسازی جنوب کرمان پیرامون احداث شهرک جدید در حاشیه شهر تاریخی جیرفت، دادستانی ضمن بازدید میدانی از محل پروژه شهر جدید، دستور توقف موقت کار را صادر کرد.

دادستان جیرفت با بیان اینکه باید کار در محدوده اراضی شهرک جدید تا بررسی کارشناسی مجدد متوقف شود، بیان کرد: آثار تاریخی خط قرمز و میراث فرهنگی ماست و باید در جهت حفظ و نگهداری از آن دقت شود.

وی ادامه داد: شهر قدیم جیرفت یکی از دو محوطه تاریخی مهم جیرفت است که شرایط ثبت جهانی را دارد و نباید اجازه داد سهم این آثار تاریخی ارزشمند در ثبت جهانی از دست برود.

صالحی‌نژاد تأکید کرد: دستگاه قضایی با قاطعیت از اجرای طرح نهضت ملی مسکن حمایت می کند اما مسئولان راه‌وشهرسازی باید در مناسب‌ترین مکان و پس از انجام اقدامات کارشناسی این طرح را عملیاتی و اجرا کنند.

کد خبر 749287

دیگر خبرها

  • ورود دادستانی و توقف عملیات عمرانی در شهر جدید جیرفت
  • تخریب آثار تاریخی در باران شدید کرمان؛ قسمت اسلامی قلعه نرماشیر ریخت
  • ۱۰ حفار غیرمجاز در منطقه تاریخی ارومیه دستگیر شدند
  • تحویل ۹ شی تاریخی به میراث‌فرهنگی هرمزگان
  • اهدای ۵۹ شیء تاریخی به اداره میراث‌ فرهنگی شهرستان ملایر
  • ۳۴ باند حفاری اموال تاریخی در آذربایجان‌غربی منهدم شد
  • تعداد فروشگاه‌های صنایع‌دستی استان سمنان به ۱۹ باب افزایش یافت
  • انهدام ۳۴ باند حفاری و قاچاق اموال تاریخی در آذربایجان‌غربی
  • محل حفاری غیرمجاز در شهرک شهید چمران تبریز کشف شد
  • کشف محل حفاری غیرمجاز در شهرک شهید چمران تبریز