Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-29@02:38:19 GMT

افتتاح اولین مرز رسمی پیله‌وری در کشور

تاریخ انتشار: ۸ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۴۳۶۱۰۳

افتتاح اولین مرز رسمی پیله‌وری در کشور

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست؛ اولین مرز رسمی پیله‌وری با حضور استاندار کردستان، مدیر کل مرکز واردات و مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گمرک، مشاور رئیس کل گمرک ایران، مدیر کل گمرکات استان کردستان و کارشناسان دفتر فناوری اطلاعات گمرک در چارچوب دستورالعمل ساماندهی مبادلات مرزی هیات وزیران افتتاح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



با افتتاح رسمی این مرز مبادلات مرزی با کارت الکترونیکی مرزنشینان انجام می‌شود و با اجرایی شدن این طرح مقرر شده تا با ساماندهی مبادلات مرزی در کارت الکترونیکی مرزنشینان خدمات تخفیف گمرکی در ازای هر نفر ۵۰۰ هزار تومان در هر ماه را برای مرزنشینان شارژ کنند.

️براساس این طرح مقرر شده است که کالاهای ترانزیتی از سایر مرزهای رسمی کشور پس از طی تشریفات گمرکی با لحاظ تخفیف‌های تعرفه‌ای به غرفه‌ها و بازارچه‌های مرزی منتقل و سپس مرزنشینان مشمول، با استفاده از سقف معافیت‌های ماهانه می‌توانند نسبت به خرید کالاهای ترانزیتی از غرفه‌های مذکور اقدام کنند.

با اجرای این طرح، کولبری و حمل کالا بر دوش مرزنشینان در چارچوب ساماندهی مبادلات مرزی حذف و افراد مشمول این طرح پیله‌ورانی هستند که با تخفیف‌های گمرکی سود مناسب ماهیانه را کسب خواهند کرد.

پیش‌بینی می‌شود، با اجرای این طرح درآمد حاصل از پیله وری مستقیما عاید مرزنشینان شود که این امر نقش بسزایی درارتقای معیشت مرزنشینان عزیز کردستانی خواهد داشت.

️بعد از اجرای تصویب‌نامه هیات وزیران برای ساماندهی مبادلات مرزی مبادلات تجاری تنها از مرزهای رسمی و این بازارچه‌ها به رسمیت شناخته خواهند شد.

️این طرح با توجه به تاکیدات ریاست محترم جمهوری مبنی بر اجرایی شدن مصوبه پیله‌وری و حذف کولبری و حمل کالا بر دوش مرزنشینان و همچنین پیگیری های وزیر امور اقتصادی و دارایی و رئیس کل گمرک ایران صورت گرفته است.

 

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۳۶۱۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرزبانی ایران: ۶ مرزبان خراسان جنوبی به کشور بازگشتند

به گزارش صدای ایران از ایسنا،بعدازظهر ۶ اردیبهشت تعداد ۶ نفر از کارکنان گروهان احتیاط مرزی استان خراسان جنوبی که برای رصد و پایش نوار مرز در نقطه صفر مرزی حضور یافتند، با نیرو‌های طالبان مواجه می‌شوند.

این افراد به دلیل جلوگیری از بروز هرگونه تنش مرزی و انجام درخواست نیرو‌های طالبان مبنی بر رفع سوتفاهم پیش آمده، به مذاکره می‌پردازند.

پس از چند ساعت با ورود مرزبان درجه ۲ و انجام ملاقات مرزی با همتای کشور مقابل موضوع خاتمه یافت و کارکنان مرزبانی با کمال احترام و در صحت و سلامت کامل به خاک مقدس کشور عزیزمان بازگردانده شدند.

دیگر خبرها

  • حیدری: کولبران در انتظار ابلاغ قانون ساماندهی اشتغال پایدار مرزنشینان هستند
  • معاون فنی مهمترین گمرک کشور منصوب شد
  • افشای لیست ارزبگیران توسط گمرک + اسامی
  • افشای لیست ارزبگیران توسط گمرک / یک میلیارد دلار برای مدیران خودرو! + اسامی
  • واردات ۱۴۸ میلیون دلاری قهوه به کشور
  • واردات ۱۴۸ میلیون دلاری قهوه به کشور در سال ۱۴۰۲
  • جدیت ایران و آذربایجان برای ساخت پایانه کلاله_آغبند
  • جدیت ایران و آذربایجان برای ساخت پایانه کلاله - آغبند
  • دستور ستاد مبارزه با قاچاق برای ساماندهی مبادلات طلا
  • مرزبانی ایران: ۶ مرزبان خراسان جنوبی به کشور بازگشتند