Web Analytics Made Easy - Statcounter

اهر - معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه ناحیه اهر بر لزوم برگزاری هدفمند برنامه های فرهنگی و هنری در شهرستان اهر تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، سرگرد پاسدار علیرضا کریم پور شامگاه دیروز سه شنبه در جلسه کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر اهر با اشاره به اینکه برنامه فرهنگی و هنری مشکات از جمله برنامه های شاخص فرهنگی شهرستان بوده که سپاه ناحیه اهر با همکاری شهرداری  و بسیج هنرمندان برگزار می کند، اظهار داشت: امسال سه مورد در مناطق حاشیه ای و ۹ مورد برنامه مشکات در پارک شیخ شهاب الدین اهری و شهربازی با هدف پیشگیری از آسیب های اجتماعی و ترویج سبک زندگی ایرانی  اسلامی برگزار کرده ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: سپاه ناحیه اهر برای سال آینده در راستای برگزاری برنامه های فرهنگی و هنری با قوت هرچه تمام در این عرصه حاضر می شود و سعی داریم تا برنامه های متنوع و اثربخش را برگزار کنیم.

معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه ناحیه اهر بر لزوم برگزاری هدفمند برنامه های فرهنگی و هنری در شهرستان اهر تاکید کرد و افزود: شاید در جامعه شبکه ها و کانال های مختلفی برای اجرای نمایش های طنز وجود داشته باشد اما صرف شادی و خنداندن مخاطب کافی نیست مهم این است که بتوانیم با اجرای برنامه های فرهنگی و هنری در کاهش آسیب های اجتماعی و مشکلات جامعه موثر واقع شویم.

کریم پور با بیان اینکه زیباسازی شهری و ورودی های شهر اهر در جای خود بسیار مهم و حائز اهمیت است، گفت: ایجاد المان هایی با هدف مشخص که نشان دهنده هویت و پیشینه تاریخی منطقه است و بتواند پیام و مفهوم مناسبی را به مخاطب منتقل کند، یقیناً می تواند در زیباسازی محیط شهری موثر باشد بعنوان نمونه اخیرا در ورودی شهر اهر المان کبوتر نصب شده که جلوه زیبایی به ورودی شهر داده است اما به نظر می رسد اگر کمی بیشتر وقت و هزینه صرف می شد و المان جامع تری به جای آن نصب می گردید شاید بازتاب و زیبایی مضاعفی به سیمای ورودی شهر  می بخشید. مثلا می شد به جای المان کبوتر، از المان سیاه خروس استفاده کرد.

وی اضافه کرد: ایجاد المان های بومی که به نوعی معرف زیبایی های منطقه ارسباران می باشد به نوبه خود حائز اهمیت است.

معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه ناحیه اهر، مراسم روز " شهرستان اهر " در سالروز ولادت " آیت الله شیخ حسین نجفی اهری " را مهم تر از سایر برنامه ها عنوان کرد، یادآور شد: کتاب تندیس مهربانی (زندگی نامه آیت الله شیخ حسین نجفی اهری) که توسط استاد حسین دوستی نوشته شده در واقع هویت دینی و مذهبی شهرستان اهر را نشان می دهد که در همین راستا تالیف کتاب آیت الله شیخ احمد آقا اهری نیز پیشنهاد شد و حسین دوستی برای تالیف آن زحمات بسیاری کشید ولی حال که آماده چاپ شده مشکلات مالی بر سر راه این کتاب قرار دارد و نیازمند حمایت مالی است.

کریم پور تصریح کرد: متاسفانه به لحاظ عدم تامین منابع مالی در شورای فرهنگ عمومی توقف چاپ کتاب آیت پارسایی (شیخ احمد آقا اهری) مصوب شده است اما توقف چاپ کتاب، چاره کار نبود. در حالی که می بایست همه از کارهای فرهنگی خوب حمایت کنند چرا که چاپ کتاب های اینچنینی، از فعالیت های اصیل فرهنگی و ماندگار در منطقه می باشد. خوشبختانه با اطلاع رسانی در فضای مجازی تعدادی از همشهریان فرهنگ دوست، بصورت گمنام هزینه ۵۰ درصد چاپ کتاب را تامین نمودند و کتاب آیت پارسایی هم اکنون در مرحله چاپ و آماده سازی برای مراسم روز شهرستان سال ۹۷ قرار دارد.

وی با تاکید بر اینکه در عرصه فرهنگ و هنر از آثاری حمایت کنیم که به درد انقلاب و نظام جمهوری اسلامی بخورد، گفت: آثاری که به درد نظام و انقلاب اسلامی نمی خورد و پیام و مفهوم مناسبی را به مخاطب منتقل نمی کند، چه لزومی دارد از آن حمایت شود؟ در حالی که برخی از آثار هنری در نظام جمهوری اسلامی نه تنها شایسته حمایت نیستند، بلکه برخی از انها به نوعی نسبت معناداری با کارهای فرهنگی باطل قبل از انقلاب دارند.

مستی بیاید قی کند؛ مستی زمین را طی کند؛ خیلی فرق وجود دارد بین آن کسی که مست حقیقت است با کسی که مست شراب است.

کریم پور اضافه کرد: حمایت از آثاری که حرفی برای گفتن دارد، مشکلات مردم را بیان کند و پیام و محتوای خوبی را به مخاطب انتقال می دهد و در جوانان تاثیرگذار باشد لازم و ضروری است. پس باید متوجه باشیم که از چه اثر فرهنگی و هنری حمایت می کنیم.

معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه ناحیه اهر خاطرنشان کرد: انباشت برنامه های فرهنگی و هنری مهم نیست بلکه بایستی به گونه ای برنامه ریزی شود که برنامه های فرهنگی و هنری بصورت هدفمند و هوشمندانه و اثربخش برگزار شود.

سرمایه گذار بخش خصوصی در شهر اهر هتل احداث می کند

ابوالفضل بابایی دایلاری در جلسه کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر اهر اظهار داشت: اخیراً در کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر اهر شناسایی محلی برای اجرای نمایش های خیابانی را در دستور کار قرار داده ایم و واحد عمران برای شناسایی این محل مکلف شده است.

عضو شورای اسلامی شهر اهر افزود: با توجه به اینکه شهر اهر سالانه میزبان هنرمندان عرصه تئاتر از اقصی نقاط کشور می شود و محل برگزاری جشنواره سراسری تئاتر کوتاه اهر است در همین راستا امیدواری با شناسایی و تعیین ردیف بودجه جهت ایجاد محل نمایش های خیابانی قدمی برای حمایت از هنرهای نمایشی برداشته باشیم.

وی بر لزوم تعیین چشم انداز برنامه های آینده تا سال ۱۴۰۰ در شهر اهر تاکید کرد و گفت: ظرفیت ها و پتانسیل های شهر اهر مشخص است اما بایستی برنامه ریزی کنیم و ببینیم تا سال ۱۴۰۰ در اهر چه اقداماتی می توانیم انجام دهیم البته هدف گذاری برای اجرای برنامه ها می تواند مثمرثمر باشد.

بابایی در خصوص فرهنگ سرای شهرداری اهر نیز گفت: در نظر داریم تا فرهنگ سرای شهرداری اهر بازسازی کنیم و با تجمیع مرکز خدمات موتوری قصد داریم تا ساختمان جدید را احداث کنیم.

عضو شورای اسلامی شهر اهر از احداث هتل با موافقت کمیته فنی در شهر اهر خبر داد، افزود: تمامی مراحل احداث این طی شده و سرمایه گذاری بخش خصوصی در زمینی به مساحت ۳۶۰۰ مترمربع در ۱۳ طبقه با زیربنای ۹۰۰۰ مترمربع را در اهر احداث می کند.

وی، ایجاد واحد کنترل نمای ساختمان ها زیر نظر کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر اهر را از دیگر مصوبات این کمیسیون عنوان کرد، بیان داشت: پیش از این واحد کنترل نمای ساختمان ها در اهر وجود نداشت تا علاوه بر نقشه های ساخت و ساز که به کمیسیون عمران ارجاع می شود نمای ساختمان ها نیز از طریق این واحد کنترل شود به طوری که این واحد می تواند برای هر منطقه نمایی جهت زیباسازی تعیین کند.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۴۲۰۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میزبانی قلعه فلک‌الافلاک از ارکستر سمفونیک تهران

بنیاد رودکی، شهرداری لرستان و اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، تفاهم‌نامه‌ای برای اجرای ارکستر سمفونیک تهران امضا کردند

به گزارش خبرگزاری ایمنا از لرستان و به نقل از روابط عمومی بنیاد رودکی، محمد الله‌یاری فومنی مدیرعامل بنیاد فرهنگی هنری رودکی، سیدامیرعباس ستایشگر معاون آفرینش‌های فرهنگی هنری این بنیاد، اعظم روانشاد مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان و داریوش بارانی شهردار خرم‌آباد، در جلسه مشترکی تفاهم‌نامه همکاری میان دو مجموعه بنیاد رودکی و شهرداری خرم‌آباد را امضا کردند.

بر اساس این تفاهم‌نامه، ارکستر سمفونیک تهران، سمفونی «فلک‌الافلاک»، اثر استاد کامبیز روشن روان را با مشارکت بنیاد رودکی، شهرداری خرم‌آباد و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان در محوطه قلعه فلک‌الافلاک اجرا می‌کند.

ارکستر سمفونیک تهران سال ۱۳۲۲ توسط پرویز محمود پایه‌گذاری شد. دوران طلایی این ارکستر در سال‌های ۱۳۵۱ تا ۱۳۵۷ و به رهبری فرهاد مشکوه سپری شد، این ارکستر اکنون زیرمجموعه بنیاد فرهنگی هنری رودکی است و با رهبری دائم منوچهر صهبائی به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

این ارکستر هفدهم اسفند سال گذشته، کنسرت «فلوت سحرآمیز» را به رهبری منوچهر صهبائی در تالار وحدت برگزار کرد.

کد خبر 748695

دیگر خبرها

  • ۶ محله در حاشیه مشهد میزبان رویداد یکصدا ایران شدند
  • برنامه «یه اردوی خاص» برگزار می‌شود
  • شهرستان‌های لرستان میزبان برنامه‌های شاخص شب میلاد امام رضا (ع)
  • میزبانی قلعه فلک‌الافلاک از ارکستر سمفونیک تهران
  • میزبانی ویژه‌برنامه «یه اردوی خاص» از معلمان
  • بازگشت جوانان به مسجد با میانبر ورزشی یک روحانی
  • رایزن فرهنگی پشت‌ِ میزنشین نمی‌خواهیم / سرانجام ساخت فیلم سینمایی درباره اقبال لاهوری
  • نخستین جشنواره فیلم دینی رضوان برگزار می‌شود 
  • معرفی گروه‌های راه یافته به مرحله استانی جشنواره هنر‌های نمایشی
  • فعالیت هدفمند در فضای مجازی مورد توجه قرار گیرد