Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: مدیر بخش قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با اشاره به برگزاری آزمون سراسری قرآن استان با حضور۱۷ هزار و ۲۱۱ نفر شرکت کننده، گفت: از تعداد شرکت کنندگان ۱۲ هزار و ۹۸۲ نفر زن هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، مهدی احمدی، مدیر بخش قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس روز گذشته (8 اسفند) در جمع خبرنگاران گفت: یکی از وظایف مهم وزارت فرهنگ پرداختن به مقوله قرآن و عترت است و امسال آزمون سراسری قرآن استان با حضور 17 هزار و 211 نفر شرکت کننده در روز 10 اسفند به شکل سراسری برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی ادامه داد: از تعداد شرکت کنندگان 12 هزار و 982 نفر زن و چهار هزار و 229 نفر مرد بوده اند که در گروه های حفظ، ترجمه و مفاهیم به رقابت خواهند پرداخت.

 

احمدی با بیان اینکه بیشترین شرکت کننده با تعداد چهار هزار و 868 نفر متعلق به رشته حفظ جز 30 قرآن کریم است، گفت: دومین رشته حفظ سور «واقعه» و «ملک» با سه هزار و 441 است و شهرستان های شیراز، استهبان و مرودشت بیشترین شرکت کننده را داشته اند.

 

این مقام مسئول از شرکت 13 هزار و 189 نفر در آزمون کتبی و سه هزار و 770 نفر در آزمون شفاهی خبر داد و خاطرنشان کرد: آزمون الکترونیکی حفظ قرآن با حضور 251 نفر شرکت کننده برگزار می شود.

 

احمدی افزود: هفت هزار و 970 از حرم های مطهر امامزادگان (ع)، پنج هزار و 839 نفر از موسسات داوطلب آزاد، 693 نفر از مساجد و 76 نفر از دانشگاه ها در این آزمون رقابت می کنند.

 

مدیر بخش قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با اشاره به همکاری کانون قلم چی، خاطرنشان کرد: در بحث حفظ 16 رشته داریم و اداره کل ارشاد مسئولیت اجرای آزمون کتبی در 29 حوزه با نظارت اوقاف و همچنین در خصوص آزمون شفاهی در 66 حوزه مسئولیت اجرا با اوقاف است.

 

وی یادآور شد: آزمون شفاهی خواهران در حرم مطهر حضرت سید علاالدین حسین (ع) و برادران در حرم شاهداعی الی الله (س) برگزار می شود.

 

 

پایان پیام/130

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۴۲۹۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرکت بیش از ۱۹ هزار داوطلب کهگیلویه و بویراحمد در کنکور

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد نمایندۀ تام‌الاختیار سازمان سنجش در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۱۹ هزار و ۱۱۰دانش آموز این استان در آزمون سراسری کنکور شرکت کردند.

«حمزه هادی پور» در گفت و گو با خبرنگار ایسنا افزود: ۱۰ هزار و ۳۴۷ دانش آموزان در گروه تجربی، هفت هزار و ۵۰نفر در گروه علوم انسانی، ۷۵۶ دانش آموز در گروه ریاضی، ۳۶۹ نفر در گروه هنر و ۵۸۸ داوطلب زبان های خارجی کهگیلویه و بویراحمدی در این آزمون سرنوشت ساز شرکت کردند.

وی اظهار کرد: آزمون سراسری امسال در هفت حوزه امتحانی شهرستان های مختلف کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

نمایندۀ تام‌الاختیار سازمان سنجش در استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه در کهگیلویه و بویر احمد زیر گروه تجربی بیشترین سهم را درمیان رشته های مختلف کنکور سراسری امسال دارد، خاطرنشان کرد: تعداد این داوطلبان معادل ۵۴ درصد از کل شرکت کنندگان کنکور استان است.

هادی پور تصریح کرد: ۶۳ درصد از داوطلبان شرکت کننده در آزمون سراسری امسال در کهگیلویه و بویراحمد زن و ۳۷ درصد مرد هستند.

وی بیان کرد: آزمون سراسری امسال ورود به دانشگاه‌های کشور در دو نوبت برنامه ریزی شده که نوبت نخست آن روزهای پنجشنبه و جمعه ششم و هفتم اردیبهشت ماه و نوبت دوم آن نیز روزهای هفت و هشتم تیرماه انجام می شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • برگزاری دوره تربیت مربی آموزش نوین قرآن در کهگیلویه
  • راهیابی هنرمندان شهرستان فارسان به جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس
  • ۶۲۷۱ داوطلب اسلامشهری در نوبت اول کنکور شرکت کردند
  • ۵۸درصد داوطلبان کنکور در قرچک متقاضی آزمون دانشگاه فرهنگیان هستند
  • شرکت بیش از ۱۹ هزار داوطلب کهگیلویه و بویراحمد در کنکور
  • آغاز رقابت بیش از ۳۶ هزار نفر در فارس در رشته تجربی
  • رقابت بیش از ۴۰۰ داوطلب آزمون سراسری در بوانات
  • نوبت اول کنکور با حضور ۱۰ هزار داوطلب در استان سمنان برگزار شد
  • رقابت داوطلبان آزمون سراسری در سروستان
  • آغاز آزمون سراسری ۱۴۰۳ در فارس، همزمان با سراسر کشور