Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛محمدپور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی با اعلام این خبر گفت: آزمون سراسری با هدف تقویت وحدت و انسجام برنامه‌ها و فعالیت‌های سازمان‌ها و نهادهای قرآنی، سنجش و ارزیابی کمی و کیفی عملکرد آموزشی موسسات و مراکز قرآنی کشور و ایجاد انگیزه در میان عموم جامعه به ویژه نوجوانان و جوانان برای فراگیری معارف قرآن و عترت برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدپور، ‌استانداردسازی و جهت ‌دهی آموزش‌های قرآن و عترت در موسسات و مراکز قرآنی سراسر کشور، شناسایی و معرفی نخبگان و استعدادهای درخشان قرآنی به ویژه در گروه سنی نوجوانان و جوانان و به روزرسانی و تکمیل بانک جامع اطلاعات قرآن کشور در رشته‌های مختلف آموزش قرآن و عترت را از دیگر اهداف برگزاری این آزمون عنوان کرد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه گفت: آزمون کتبی تمام رشته ها روز پنجشنبه دهم اسفندماه‌ از ساعت ٨/٣٠ الی ٩/٣٠ صبح،آزمون الکترونیکی درک معنا و تدبر در قرآن روز شنبه دوازدهم اسفندماه، آزمون شفاهی حفظ قرآن ویژه دانش آموزان دوازدهم تا هفدهم اسفندماه و آزمون شفاهی حفظ قرآن ویژه بزرگسالان نیز دوازدهم تا هفدهم اسفندماه برگزار خواهد شد.

محمدپور افزود: شانزدهمین دوره ی آزمون سراسری قرآن و عترت با حضور ٧٢١٤ نفر و در چهار موضوع حفظ قرآن کریم، ترجمه و مفاهیم قرآن، معارف اهل بیت (ع) و انس با قرآن در ٢٦ رشته برگزار می‌شود، که از این تعداد ٤٨٢١ نفر از شرکت کنندگان زن و ٢٣٩٣ نفر هم مرد می باشند.

وی تصریح کرد: آموزش قرآن به عنوان یکی از ارکان زیربنایی توسعه فرهنگ قرآن در جامعه به حساب می‌آید که با هدف تعمیم و تعمیق شناخت و ایمان به قرآن در آحاد جامعه و ارتباط و انس مستمر با آن و تحقق مضامین آیات قرآنی در رفتار فردی و اجتماعی اقشار مختلف جامعه دنبال می‌شود، از این رو، مجموعه فعالیتهای قرآنی به ویژه "آموزش قرآن" در نظام جمهوری اسلامی از اهمیت راهبردی برخوردار است که به همین خاطر می‌توان برگزاری منظم و سالانه آزمون‌های سراسری قرآن و عترت را به عنوان یکی از اقدامات مهم،‌ لازم و تاثیرگذار،‌در کنار سایر حمایت‌های مادی و معنوی از فعالیت‌ها و برنامه های آموزشی موسسات و مراکز قرآنی سراسر کشور برشمرد.

شانزدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت، همزمان با سراسر کشور با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ، سازمان اوقاف و امور خیریه ، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی و صدا وسیمای مرکز استان در تبریز و شهرستانهای استان برگزار می‌شود.

 

انتهای پیام/ش

تبریز میزبان برگزاری شانزدهمین دوره آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۴۴۶۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختتامیه جشنواره قرآن و حدیث در تانزانیا برگزار می شود

به گزارش خبرگزاری مهر، اختتامیه بیست و نهمین جشنواره بین المللی قرآنی و حدیثی در نمایندگی جامعةالمصطفی العالمیه تانزانیا برگزار می‌شود.

این آئین با حضور بزرگان، علما، شخصیت‌های قرآنی، مراکز علمی آکادمیک و دینی، دانشجویان، طلاب، علاقمندان از مذاهب مختلف توسط نمایندگی جامعه المصطفی در مرکز همایش‌های بین المللی جولیوس نیرره شهر دارالسلام برگزار خواهد شد.

این جشنواره به صورت حضوری و مجازی با حضور قاریان استاد قاسم مقدمی از کشور جمهوری اسلامی ایران، سعید رحیمی از کشور جمهوری اسلامی ایران، استاد عیدی شعبان از کشور تانزانیا، استاد جلال معصومی از کشور افغانستان، استاد رجا ایوب از کشور تانزانیا، قاری نوجوان آقای یاسین غلامی از کشور جمهوری اسلامی ایران، استاد حسین بوکی از کشور تانزانیا، استاد رضا دوسا از کشور تانزانیا و استاد علی عبدالله از کشور تانزانیا برپا خواهد شد.

تاریخ برپایی اختتامیه جشنواره روز یکشنبه نهم اردیبهشت سال جاری مطابق با ۲۰۲۴/۴/۲۸ از ساعت ۱۴ در محل Julius Nyerere International Convention Centre است.

علاقه مندان می‌توانند از نشانی زیر شاهد پخش زنده این اختتامیه باشند.

یوتیوب:

https://www.youtube.com/live/pV8I9X0IWQE?si=aAMNlL6Cce6_oMKS

یوتیوب:

https://youtu.be/8H2s342gMf4?si=4jjwBD7ZShu0QJcy

کد خبر 6089604 سمانه نوری زاده قصری

دیگر خبرها

  • برگزاری مرحله استانی مسابقات قرآن و عترت و نماز به میزبانی شهر کهک
  • ثبت‌نام لیگ قرآنی «ضحی» در گیلان آغاز شد
  • نحوه دریافت کارت ورود به جلسه آزمون اعطای مدرک به حافظان قرآن
  • برگزاری دوره تربیت مربی آموزش نوین قرآن در کهگیلویه
  • مشارکت ۳۲۵ نفر در مسابقات قرآنی شرکت گاز خراسان جنوبی
  • اختتامیه جشنواره قرآن و حدیث در تانزانیا برگزار می شود
  • دو ایرانی در مسابقات قرآن مالزی
  • برگزاری نشست دبیران کانون‌ خدمت رضوی شهرهای مازندران
  • قاری و حافظ قرآن اعزامی به مسابقات مالزی تعیین شدند
  • کمک ۳ میلیاردی شورای شهر قزوین برای بازسازی مهد قرآن کریم