Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دارالقرآن نور المهدی طرقبه گفت: با تبیین وقف مشارکتی سعی داریم تا مدارس و اولیای دانش آموزان در این موضوع مشارکت داشته باشند و هدف این است که درآمدهای حاصل از این موضوع در مباحث قرآنی و نماز صرف شود و به صورت خودکفا و مستقل برای کارهای بزرگ قرآنی پیش رویم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ جواد رمضانی در گفتگو با طرقبه‌نیوز، ضمن اعلام برگزاری مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان با حضور آموزشگاه های شهرستان طرقبه- شاندیز، گفت: این مسابقات در رشته‌های قرآنی و پژوهشی اعم از حفظ و ترتیل، اذان و تفسیر قرآن کریم، احکام، نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه، انشای نماز و مداحی برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه سال گذشته مسابقات شهرستانی برگزار شد و منتخبین شهرستان در کلاس های آمادگی استان شرکت داشتند، افزود: به مدارس اعلام شد و کلاس ها از آبان ماه آغاز شد لذا سطح مسابقات شهرستان طرقبه شاندیز رشد پیدا کرد.

 

رئیس دارالقرآن نورالمهدی طرقبه ضمن اشاره به اهمیت دارالقرآن ها و ضرورت پی بردن دانش آموزان به اصل مفاهیم قرآنی، اظهار کرد: در تمام 10 رشته مذکور دارالقرآن های طرقبه و شاندیز فعال هستند و دانش آموزان با دارالقرآن ارتباط برقرار کردند.

 

وی افزود: ۱۲۰۰ دانش‌آموز از مرحله آموزشگاهی به مرحله شهرستانی راه یافته‌اند که به تفکیک جنسیت و مقطع به رقابت خود ادامه می‌دهند و منتخبین نهایی برای حضور در مرحله استانی و کشوری معرفی می‌شوند.

 

رمضانی خاطرنشان کرد: در مرحله شهرستان برای افراد برتر کلاس‌های آموزشی از جمله کارگاه و اردوهایی با محوریت قرآن اجرا می‌شود، البته باتوجه به جمعیت دانش‌آموزی شهرستان به منظور پرورش و شناسایی استعدادهای قرآنی و تشکیل هیئت‌های قرآنی مدارس، پایگاه‌ها و مساجد نیاز به تلاش بیشتر مراکز فرهنگی قرآنی است.

 

وی افزود: در پی تبیین وقف مشارکتی هستیم تا مدارس و اولیای دانش آموزان در این موضوع مشارکت داشته باشند و هدف این است که درآمدهای حاصل از این موضوع در مباحث قرآنی و نماز صرف شود و به صورت خودکفا و مستقل برای کارهای بزرگ قرآنی پیش رویم.

 

رئیس دارالقرآن نور المهدی طرقبه گفت: این وقف شامل همه مردم می شود؛ اما جامعه هدف ما دانش آموزان، اولیا و فرهنگیان هستند، بنابراین بین اداره آموزش و پرورش و اوقاف تفاهم نامه ای ایجاد شده تا موقوفه ای در زمینه عترت، نماز و دانش آموزی ایجاد شود که در این موقوفه غیرمتصرفه اوقاف و آموزش و پرورش حق برداشت از آن را ندارند و تنها درآمدهای آن باید دز زمینه قرآن و نماز صرف شود.

 

وی ابراز کرد: مسابقات قرآنی در سطح ابتدایی هم در هفته آینده برگزار می شود و دانش آموزان منتخب متوسطه اول و دوم در رشته های قرآنی استانی شرکت خواهند داشت و این مسابقات در فروردین ماه سال آینده است که این نفرات برتر رده های استانی به مسابقات کشوری معرفی می شوند.

 

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۴۸۴۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شانزدهمین دوره مسابقات قرآنی طرح قدس در بندرانزلی آغاز به کار کرد

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، شانزدهمین دوره جشنواره استانی طرح قدس دانش‌آموزان و کارکنان مدارس سمای دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان به میزبانی سمای واحد بندرانزلی برگزار شد.

آیین افتتاح این جشنواره قرآنی با حضور محمود خوشحال معاون امور مدارس استان گیلان، کریم کیاکجوری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرانزلی، فرشته گلدوست مدیرکل امور مدارس انزلی و ۱۵۶ دانش‌آموز و کارمند مدارس واحد‌های رشت، لاهیجان، انزلی، آستارا و لنگرود برگزار شد.

در این جشنواره دانش‌آموزان و کارکنان مدارس سمای دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان در رشته‌های ترتیل، حفظ، نهج‌البلاغه، مداحی و صحیفه سجادیه باهم به رقابت پرداختند و نفرات برتر به مسابقات پهنه شمال کشور راه خواهند یافت.

فیروزه جوانشیر مدیر تعالی تربیتی معاونت علوم تربیتی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی از طریق مجازی مهمان این جشنواره بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • شرکت بیش از ۲۳ هزار نفر در مسابقات قرآنی آران و بیدگل
  • برگزاری مسابقات قرآنی دانش آموزی در شهرستان سروستان
  • رقابت ۶۵۰ دانش‌آموز یزدی در مسابقات قرآن، عترت و نماز استان یزد
  • برگزاری مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزی در یزد
  • شرکت دو میلیون و ۶۰۰ هزار دانش‌آموز در مسابقات قرآنی
  • جشن تکلیف دانش آموزان دختر آستارایی برگزار شد
  • شانزدهمین دوره مسابقات قرآنی طرح قدس در بندرانزلی آغاز به کار کرد
  • کمبود ۶۰ هزار مربی پرورشی در مدارس کشور/ ۱۱ هزار مربی پرورشی جذب می‌کنیم
  • مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان مقطع ابتدایی شهرستان بیضا
  • مسابقه مناظره دانش‌آموزی توسط جهاد دانشگاهی مازندران در ساری برگزار شد