Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@18:01:07 GMT

دولت از بازار فناوری و بورس ایده ها حمایت می کند

تاریخ انتشار: ۹ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۴۵۱۴۷۰

دولت از بازار فناوری و بورس ایده ها حمایت می کند

کرمان - ایرنا - رئیس مرکز فن بازار ملی ایران گفت: دولت از راه اندازی بازار فناوری و بورس ایده ها حمایت می کند از این رو برای حمایت از اختراعات، مخترعان به سرمایه گذاران وصل می شوند.

به گزارش ایرنا، اکبر قنبرپور روز چهارشنبه در جشنواره نوآوری های حوزه سلامت در محل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان افزود: از سال 1389 با تعامل دستگاه های مربوطه، بازار تخصصی، قانونی و قابل اعتمادی ایجاد شد و از خردادماه سال 93 بازار فنآوری و بورس ایده ها بصورت رسمی فعالیت خود را آغاز کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه بازار فناوری و بورس ایده ها یک بازار تخصصی، قانونی و قابل اعتماد برای 2طرف سرمایه گذار و مخترع است اظهار کرد: مزایای این بازار از جمله فروش قطعی، واگذاری موقت به خریدار، مجوز بهره برداری به مدت معین و مجوز برای تعدادی مشخصی از تولیدات است.
رئیس مرکز فن بازار ملی ایران با اشاره به اینکه این بازار اختراعات را ارزیابی فنی می کند گفت: ارزش گذاری، قیمت گذاری و رسیدن به رقم مورد توافق و بازاریابی آن از کارایی بازار دارایی فکری است و در نهایت محصولات بر روی تابلوی این بازار قرار می گیرند و پنج هزار و 250 مورد اختراع و آی پی در این بازار موجود است.
قنبرپور افزود: طبق سیاست دولت، مخترعان و نوآوران کشور به سمت تولید کننده، سرمایه گذار و شرکت ها هدایت می شوند و مخترعان برای فعالیت تجاری باید تیمی را تشکیل داده و محصول خود را به عرصه ظهور گذاشته و به جامعه ارائه کنند.
وی با اشاره به قانون تجارت شرکت های دانش بنیان ادامه داد: این شرکت ها باید تفکر هدایت مخترعان و نوآوران به سمت تولید کننده و سرمایه گذار را افزایش دهند.
رئیس مرکز فن بازار ملی ایران گفت: طبق قانون حمایت از شرکت دانش بنیان باید این شرکت را ثبت داده و از مزیت های قانون استفاده کرد و همچنین فرهنگ حاکم بر جامعه نیز مخترع را به سمت تولید کننده سوق دهد.
قنبرپور با اشاره به راههای پیش روی مخترع برای توسعه نوآوری افزود: مخترعان و نوآوران باید خودشان کسب و کار را آغاز کنند و برای کسب تسهیلات به سمت منابع مالی بروند.
وی بیان کرد: مسیر برای توسعه و حمایت از اختراع این است که مخترع باید سرمایه گذار را جذب و قرارداد مشارکت منعقد کند و از منافع آن بهرمند شود و مسیر دیگر نیز باید مخترع، اختراع خود را به صنعت واگذار تا بازار بتواند اختراع را تجاری کند و ضمن انعقاد قرارداد، مخترع نیز منفعت ببرد اما این 2 مسیر در کشور هموار نیست لذا باید به آن پرداخته شود.
رئیس مرکز فن بازار ملی ایران گفت: زبان مشترک بین صاحب صنعت و مخترع با آگاهی ناکافی صنعت از اهمیت اختراع و بی اعتمادی به مخترعان و نوآوران ایجاد نمی شود و همچنین افشای اطلاعات، ترس و روحیه تیمی موجب اعتماد نکردن مخترع به صنعت می شود.
وی افزود: جشنواره های عرضه نوآوری متفاوتی در کشور برگزار شده است و برای برپایی آنها ابتدا فراخوان به مخترعان داده می شود.
قنبرپور عنوان کرد: در سیزدهمین جشنواره نوآوری در کرمان 140 رویداد در حوزه سلامت اعلام آمادگی شده و هشت اختراع انتخاب و عرضه می شود.
وی ادامه داد: در این جشنواره با تعامل بین سرمایه گذار و مخترعان، عرضه و تقاضا به هم متصل می شوند و امروز این جلسه مذاکره بین نوآوران و سرمایه گذاران برگزار می شود.
وی گفت: برپایی نخستین جشنواره نوآوران از سال 93 آغاز شده و از دیماه 94 نیز بصورت رسمی فعالیت می کند و امروز آخرین جشنواره در سال 96 به میزبانی کرمان برگزار شده است.
رئیس مرکز فن بازار ملی ایران افزود: نتایج برپایی این جشنواره تا به امروز 29 معامله بین مخترع و سرمایه گذار در 10 رویداد انجام گرفته است و میانگین ارزش معامله ها در آن به ارزش 900 میلیون تومان است و همچنین از ابتدا تاکنون 257 میلیارد ریال معاملات انجام شده است که رقم قابل قبولی است لذا باید در سالهای آینده افزایش یابد.
وی اظهار کرد: برپایی جشنواره نوآوران دستاورد خوبی برای دولت است و میهمانان خارجی از وجود چنین بازاری ابراز تعجب می کنند زیرا بازار خوبی در کشور ایجاد شده است که در بسیاری از کشورها وجود ندارد.
قنبرپور گفت: برپایی جشنواره نوآوران با همکاری مخترعان و سرمایه گذاران در کشور اجرایی می شود و شخص واسط نوآوری ارتباط بین طرف ها را تنظیم می کند که منجر به انعقاد قرارداد می شود.
وی افزود: باید زبان مشترک بین سرمایه گذار و مخترعان باید تقویت شود که وظیفه مرکز فن بازار ملی ایران است.
11 جشنواره عرضه نوآوری در تهران، یک جشنواره در کرمانشاه و سیزدهمین آن نیز در کرمان برگزار شده است.
140 رویداد به دبیرخانه سیزهمین جشنواره نوآوری ارسال شده و بوسیله داوری هشت مورد جهت ارائه انتخاب شده است.
در این جشنواره 50 نماینده از 120 شرکت حضور داشتند و اقدامات اجرایی آن از سال گذشته آغاز شده است.
3029/7420

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۵۱۴۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از دانش‌بنیان‌ها، مخترعان و گروه‌های جهادی حمایت کنید

امام جمعه موقت اصفهان گفت: امروز ضروری است از دانش‌بنیان‌ها و دانشگاه‌های مهندسی حمایت شود و استفاده از جوانان متدین و همچنین حمایت از ابتکارات، مخترعان و گروه‌های جهادی در دستور کار مسئولان قرار گیرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، آیت‌الله ابوالحسن مهدوی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اصفهان با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با کارگران گفت: در این دیدار نکاتی مطرح شد که در راستای تحقق شعار بود، زیرا اگر بخواهیم شعار "جهش تولید با مشارکت مردم" محقق شود باید تمام حرکت‌ها و تلاش‌ها بر این مولفه‌ها متمرکز شود.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری فرمودند نقش اصلی در تولید را کارگران ایفا می‌کنند و ضرورت دارد کارگران نسبت به ارزش کاری خود توجه داشته باشند، اکنون با توجه به شرایط تحریمی ارزش دادن به کارگران درواقع حمایت از این قشر است.

امام جمعه موقت اصفهان با بیان اینکه کارگران نیازمند دانش تخصصی هستند، تصریح کرد: در این راستا توانایی کارگران وابسته به دانایی است، همان‌طوری که در قرآن آمده است علم موجب توانایی خواهد شد.

وی افزود: امروز ضروری است از دانش‌بنیان‌ها و دانشگاه‌های مهندسی حمایت شود و استفاده از جوانان متدین و همچنین حمایت از ابتکارات، مخترعین و گروه‌های جهادی باید در دستور کار مسئولان قرار گیرد.

مسئولان از فساد دوری کنند تا بتوانند با آن مقابله کنندنگاه ایران به آفریقا راهبردی و مبتنی بر منافع جمعی استآیت الله خاتمی: در مساله عفاف و حجاب دوقطبی ساخته نشود

آیت‌الله مهدوی گفت: امروز ضروری است که آموزش و پرورش، دانش‌آموزان دختر را به رعایت حجاب برتر تشویق کند. باید توجه داشت که پیش از دین اسلام بانوان ایرانی حجاب کامل داشتند و از این‌رو این هویت ایرانی است که زمینه هویت اسلامی شده است.

وی با شاره به بیان مقام معظم رهبری در خصوص رعایت حجاب و حکم شرعی، قانونی و موضوعی سیاسی آن خاطرنشان کرد: در این راستا قانون کشور برای همه الزام‌آور است همچنین در حکم شرعی و عقلانیت حجاب تردید وجود ندارد.

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به اجرای طرح نور توسط نیروی انتظامی بیان کرد: سال گذشته در خرداد در تریبون نماز جمعه تاکید کردیم که انتظار داریم مسئولان استان اصفهان با پشتیبانی مردم، فکری برای این مسئله کنند، قطعاً اگر همه دستگاه‌های مسئول وظایف خود را درخصوص حجاب انجام دهند بلافاصله شاهد آثار مطلوب آن در جامعه خواهیم بود.

وی گفت: در حدود 7 ماه رژیم صهیونیستی بیش از 35000 نفر در غزه را به شهادت رسانده است، اما متأسفانه برخی مدعیان امروز این جنایت رژیم‌صهیونیستی را حمایت می‌کند.

آیت‌الله مهدوی افزود: یکی از برکات طوفان الاقصی و وعده صادق این است که امروز دانشگاه‌های اروپایی و آمریکایی به محل اعتراض علیه جنایات رژیم صهیونیستی شده است، این‌ها خسارات جبران ناپذیری رژیم صهیونیستی است که رهبر انقلاب چند ماه پیش فرمودند خسارات عملیاتی طوفان الاقصی قابل جبران برای رژیم غاصب نیست.

انتهای پیام/163

 

دیگر خبرها

  • بررسی عملکرد نماگر‌های بازار سرمایه در هفته‌ای که گذشت
  • از دانش‌بنیان‌ها، مخترعان و گروه‌های جهادی حمایت کنید
  • فرصت تحلیل برای اهالی بازار سرمایه با انتشار گزارش‌های ماهانه و سالانه شرکت‌ها 
  • چالش‌های یک شتاب‌دهنده در حوزه تولید محتوا/ درآمدزایی از انیمیشن به شرط ورود به بازار بین‌المللی
  • مصوبه جدید مالیاتی مجلس: بورس از مالیات بر عایدی سرمایه معاف شد
  • بورس تغییر جهت داد
  • بورس سبزپوش شد؛ رشد مناسب بازار در هفته اول اردیبهشت
  • رشد بورس با افزایش تولید خودرو و صادرات محصولات پتروشیمی
  • صندوق‌های املاک و مستغلات بورس، مسیری برای کمک به بانک‌ها جهت رهایی از بنگاهداری
  • پیش‌بینی بورس چهارشنبه ۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳