Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران - ايرنا - وزير امور خارجه تاکيد کرد: روابط ايران و بلغارستان در مسير درست پيش مي رود و در آينده نزديک شاهد شکوفايي هر چه بيشتر روابط دو کشور خواهيم بود.

به گزارش ايرنا از مرکز ديپلماسي عمومي و رسانه اي وزارت امور خارجه، محمدجواد ظريف که از روز دوشنبه به اروپاي شرقي سفر کرده است، در دومين مقصد خود در صوفيه پايتخت بلغارستان، روزچهارشنبه با رئيس پارلمان بلغارستان ديدار و گفت وگو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


محمد جواد ظريف ضمن ابلاغ سلام گرم رييس مجلس شوراي اسلامي از حمايت هاي پارلمان بلغارستان از توسعه روابط با جمهوري اسلامي ايران قدرداني کرد.
ظريف با توجه به ديدارهاي خود با مقام هاي عالي رتبه بلغارستان به توافقات انجام شده در اين ديدارها اشاره کرد و افزود: بسيار خوشحال هستيم که روابط دو کشور در مسير درست پيش مي رود و در آينده نزديک شاهد شکوفايي هر چه بيشتر روابط دو کشور خواهيم بود.
در اين ديدار خانم ثوتا کارايانچوا رئيس مجلس بلغارستان با اشاره به قدمت روابط ايران و بلغارستان از گسترش روابط دو کشور در تمامي زمينه ها حمايت کرد.
وي با تاکيد بر لزوم گسترش روابط پارلماني دو کشور از رييس مجلس شوراي اسلامي دعوت کرد به بلغارستان سفر کند.
رييس مجلس بلغارستان رياست دوره اي اين کشور بر اتحاديه اروپا را فرصت مناسبي براي تقويت روابط ايران و اتحاديه اروپا ارزيابي کرد.
رييس گروه دوستي ايران در پارلمان بلغارستان هم که در اين ديدار حضور داشت گزارشي از اقدامات اين گروه در راستاي تقويت روابط دو کشور ارائه کرد.
به گزارش ايرنا، ظريف شب گذشته (سه شنبه) از بلگراد پايتخت صربستان وارد بلغارستان شد و صبح امروز برنامه کاري خود را در صوفيا با ديدار«رومن رادف» رئيس جمهوري بلغارستان آغاز کرد.
رادف در ديدار وزير امور خارجه ديدار به نقش مهم ايران در منطقه اشاره کرد و گفت: از نقش ايران در منطقه حساس و پر تنش خاورميانه و تلاش براي ثبات سازي و صلح در منطقه حمايت مي کنيم و آن را ارج مي گذاريم.
وزير امور خارجه همچنين با «بويکو بوريسف» نخست وزير اين کشور نيز ديدار و در خصوص مسائل منطقه اي و لزوم مقابله با تروريسم و افراط گرايي در منطقه و جهان رايزني و تبادل نظر کردند.‌
ديدار و گفت وگو با «اميل کارانيکولوف» وزير اقتصاد بلغارستان از ديگر برنامه هاي کاري وزير امور خارجه در صوفيا بود؛ همکاري هاي بانکي، کريدورهاي ترانزيتي، مشکلات ورود کاميون هاي ايراني، همکاري هاي گردشگري، تشکيل صندوق مشترک حمايت از بخش هاي خصوصي، تشکيل کميته مشترک انرژي از مهمترين محورهاي گفت وگوي دو مقام در اين ديدار بود.
ظريف پس از بلغارستان عازم کرواسي و بوسني است و در اين کشورها نيز با همتايان خود و ديگر مقامات عالي رتبه ديدار خواهد داشت.
حضور و سخنراني در همايش مشترک با تجار و بازرگانان ايراني و کشورهاي ياد شده و ديدار با ايرانيان مقيم در اين کشور از برنامه هاي دکتر ظريف در اين دور از سفر به شرق اروپا است.
يک هيات بلند پايه سياسي و همچنين يک هيات اقتصادي متشکل از تعدادي از بنگاه ها و کارآفرينان اقتصادي از بخش هاي خصوصي و دولتي، ظريف را در اين سفر همراهي مي کنند.
ظريف در صربستان دو روز توقف داشت و علاوه بر ديدار با «آنا برنابيچ» نخست وزير جمهوري صربستان، «مايا گويکوويچ» رئيس مجلس صربستان با «الکساندر ووچيچ» رئيس جمهوري و «ايويتسا داچيچ» معاون اول نخست وزير و وزير امور خارجه جمهوري اين کشور ديدار و درباره ابعاد مختلف روابط دو جانبه تهران - بلگراد تبادل نظر کرد.
وزير امور خارجه همچنين در صربستان در همايش مشترک تجاري دو کشور با حضور سه تن از وزراي دولت صربستان، رييس اتاق بازرگاني صربستان و بيش از 70 شرکت بزرگ صربي و ايراني شرکت و سخنراني کرد.
حضور و سخنراني در نشستي اختصاصي با تجار و کارآفرينان ايراني و بررسي بيم ها و اميدها و چشم انداز تجارت خارجي جمهوري اسلامي ايران در اين کشور و حضور و گفت و گو با ايرانيان مقيم صربستان از برنامه هاي دکتر ظريف در مدت اقامت در بلگراد بود.
سيام**1751 /1449
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۵۴۴۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش محسوس دما در مازندران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، کارشناس اداره کل هواشناسی مازندران گفت: از امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ جو استان پایدار است و شاهد افزایش محسوس دما در مازندران خواهیم بود.


فرجی افزود: پیش بینی می‌شود از بعدازظهر فردا دوشنبه ۱۷ اردیبهشت از سمت غرب استان افزایش ابر را داشته باشیم و فرداشب در ارتفاعات غرب استان شرایط برای رگبار‌های پراکنده فراهم است.


وی تصریح کرد: روز‌های سه شنبه و چهارشنبه ۱۸ و ۱۹ اردیبهشت آسمان کل استان مازندران نیمه ابری همراه با رگبار پراکنده و روند کاهشی دما خواهد بود.

کارشناس اداره کل هواشناسی مازندران گفت: گذر چهارشنبه تا جمعه شاهد بارش‌های بیشتر در استان خواهیم بود که احتمالا" آبگرفتگی موقتی معابر را استان داشته باشیم.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • فارس بعد از ظهر امروز بارانی‌ می‌شود
  • در سال گذشته ۳ میلیارد دلار واردات بنزین داشتیم / تا دو سال آینده در همه حوزه‌های بحران خواهیم داشت
  • حجاج بیت الله الحرام از هفته آینده به حج اعزام می‌شوند
  • شادی مردم دیار هگمتانه از بارش باران بهاری
  • رئیسی: شاهد انتخابات با شکوه خواهیم بود
  • افزایش محسوس دما در مازندران
  • صنعا: طی روزهای آینده شاهد اولین عملیات در دریای مدیترانه خواهیم بود
  • هاکان فیدان: توسعه روابط با ایران اولویت مهم ترکیه دانست
  • بیانیه وزارت خارجه مصر درباره دیدار شکری و امیرعبداللهیان: دو طرف در راستای تلاش برای عادی‌سازی روابط بین ۲ کشور توافق کردند
  • بیانیه وزارت خارجه مصر درباره دیدار شکری و امیرعبداللهیان