Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-29@04:18:54 GMT

قزوین ۱۵۰۰ تخت بیمارستانی کمبود دارد

تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۴۶۷۹۳۶

قزوین ۱۵۰۰ تخت بیمارستانی کمبود دارد

قزوین_ رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی گفت: در بودجه سال ۹۷، بیش از ۷۵ هزار میلیارد تومان به بخش بهداشت و سلامت اختصاص یافته که این امر نشان‌دهنده توجه ویژه مجلس به سلامت افراد جامعه است.

به گزارش قدس آنلاین، داوود محمدی در نخستین مجمع سلامت استان قزوین که صبح روز پنج شنبه در سالن اجتماعات استانداری قزوین برگزار شد، اظهار داشت: براساس آمارها استان قزوین نسبت به میانگین کشوری ۶۰ درصد تخت داشته این در حالی است که هر تخت ۵۰۰ میلیون هزینه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در حال حاضر استان قزوین یک هزار و ۵۰۰ تخت کمبود داشته که تأمین این میزان تخت هزینه بسیار بالایی را در پی دارد.

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: انرژی و توان مردم باید در ارتقای سلامت جامعه بکار گرفته شود این امر در حالی است که تغییر سبک زندگی مهم‌ترین عامل در این سلامت به شمار می‌رود.

محمدی ادامه داد: در بودجه ۹۷ عوارض سنگینی برای دخانیات و همچنین نوشابه‌های قندی و گازدار در نظر گرفته شده که گامی مؤثر در سلامت جامعه است.

این مسؤول عنوان کرد: در بودجه سال ۹۷، بیش از ۷۵ هزار میلیارد تومان به بخش بهداشت و سلامت اختصاص یافته که این امر نشان‌دهنده توجه ویژه مجلس به سلامت افراد جامعه است.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به تعداد بالای کشته و زخمی در تصادفات جاده‌ای، پرونده‌ای با محوریت خودروسازان در کمیسیون اصل ۹۰ مجلس تشکیل و در حال پیگیری است.

محمدی توضیح داد: براساس آمارها طی ۲۰ سال در تصادفات بیش از ۴۲۰ هزار فوت کرده‌اند که این موضوع باید بررسی شود این امر در حالی است که جاده و خطای انسانی هم در بروز تصادفات نقش دارد اما توجه کمیسیون اصل ۹۰ مجلس بر کیفیت خودروها است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین هم در این مجمع اظهار داشت: در دهه‌های گذشته میزان مرگ و میر از بیماری‌های عفونی و واگیر بسیار بالا بود در حالی که امروز بیماری‌های غیرواگیر عامل اصلی است.

منوچهر مهرام افزود: در جامعه کنونی سلامت شامل سه بُعد روانی، اجتماعی و معنوی بوده و تمام دستگاه‌های مربوط باید تعامل و همکاری ویژه‌ای داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: تمام تشکیلات متولیان سلامت تنها ۲۰ درصد بر سلامت اثرگذار بوده و ۸۰ درصد تحت تأثیر عوامل ژنتیک و اجتماعی است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین گفت: توجه به ۸۰ درصد سلامت به ویژه عوامل اجتماعی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده که نیازمند اصلاح و بازنگری است.

وی ادامه داد: براساس آمارها ۵۵ درصد اثرگذاری سلامت مربوط به عوامل اجتماعی از جمله شیوه زندگی مردم، عدم تحرک بدنی، اعتیاد در بانوان، استرس بوده که باید مدنظر قرار گیرد.

مهرام تصریح کرد: ۷۸ درصد مرگ‌های استان قزوین مربوط به غیرواگیر است در حالی که ۲۴ درصد افراد بالای ۱۸ سال فشار خون بالا، ۶۰ درصد اضافه وزن، ۱۳ درصد مصرف سیگار و ۸۶ درصد کم‌تحرک هستند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین عنوان کرد: از مجموع ۲۶۷ هزار نفر در ارزیابی سلامت روانی و اجتماعی این استان در ۱۱ ماه امسال، ۲۴ درصد مشکل روانی و پنج درصد دارای مشکل در سلامت اجتماعی هستند.

وی با اشاره به اهمیت توجه به سلامت روانی و اجتماعی خاطرنشان کرد: شادی‌های مشروع و قانونمند بر شیوه زندگی افراد اثرگذار بوده و از آسیب‌های اجتماعی جلوگیری می‌کند.

مهرام گفت: تغذیه سالم، تحرک بدنی، پرهیز از دخانیات، کاهش استرس و فشار روانی چهار محور اصلی سلامت بوده که تحرک بدنی گفتمان اصلی است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین بر زمینه‌سازی امکانات لازم برای سلامت و ورزش بانوان تأکید کرد و ادامه داد: تمام دستگاه‌ها، اصحاب رسانه، سمن‌ها در فرهنگ‌سازی مراسم چهارشنبه‌سوری اقدامات لازم را انجام دهند تا شاهد تلفات نباشیم.

منبع: فارس

منبع: قدس آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۶۷۹۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سمن‌ها و گروه‌های مردمی بر حوزه دانش آموزان تمرکز کنند

محمد مهدی اعلایی استاندار قزوین در نخستین نشست شورای آموزش و پرورش استان گفت: امروز بیش از هر زمان دیگری نیاز به مداخلات مردمی و گروه‌های جهادی در رابطه با پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی بین دانش آموزان داریم.

وی با اشاره به طرح نماد (نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان) تصریح کرد: اجرای این طرح در قزوین اتفاق خوبی است، اما باید از ظرفیت مردمی بیشتری برای این طرح استفاده کرد.

اعلایی با اشاره به گروه‌های دانشجویی و یا اعضای انجمن اولیا و مربیان، تصریح کرد: این اقشار می‌توانند در حوزه‌های تربیتی و فرهنگی ورود کنند و تشکیل تشکل‌ها و سازمان‌های مردم نهاد می‌تواند در این زمینه موثر باشد.

در ادامه استاندار قزوین با اشاره به نزدیک شدن به ایام گرامیداشت معلم اظهار کرد: همه مدیران استان باید با حضور در مدارس و جمع معلمان از زحمات آنان قدردانی کنند.

طرح نماد از آسیب‌های بزرگتر در جامعه پیشگیری می‌کند

نقی سیاهکالی مرادی مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین نیز در این نشست گفت: نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان که با عنوان اختصاری نماد خوانده می‌شود، طرحی در راستای کمک به آموزش و پرورش برای توانمندسازی دانش آموزان است.

سیاهکالی مرادی در این راستا با اشاره به راه اندازی خط تلفن ۱۵۷۰ افزود: کارشناسان از ساعت هشت تا ۲۰ توسط این شماره به سوالات دانش آموزان، والدین و عموم جامعه پاسخ می‌دهند.

وی اهداف راه اندازی این طرح را شناسایی به موقع دانش آموزان در معرض خطر و توانمندسازی معلمان دانست و ادامه داد: با اجرای این طرح می‌توان با مداخله سریع و به هنگام برای دانش آموزان آسیب دیده از بسیاری آسیب‌های بزرگتر پیشگیری کرد.

سیاهکالی مرادی همچنین کنترل و کاهش عوامل مخاطره آمیز و ارائه خدمات تخصصی و به موقع و رصد و پیگیری مستمر را از دیگر دستاورد‌های اجرای این طرح نامید.

این نظام با هدف هم افزایی ظرفیت‌های دستگاه‌های اجرایی برای پیشگیری و شناسایی، ارجاع، توانمندسازی، درمان و مددکاری اجتماعی برای دانش آموزان در معرض خطر، پرخطر، و دارای فوریت روانی و اجتماعی اجرایی می‌شود.

استان قزوین دارای ۲۵۰ هزار دانش آموز است.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • ارتقای فرهنگ و سواد سلامت از اولویت‌های حوزه بهداشت است
  • تجلیل از نخبگان جامعه کار و تولید استان قزوین 
  • مهر۱۴۰۳ کمبود معلم نداریم/توجه به مدرسه سازی اولویت آموزش و پرورش
  • با کمبود منابع آبی در استان‌های کم بارش چه کنیم؟
  • دغدغه کارگران روی میز مسئولان قزوین
  • کمبود پارکینگ یکی از معضلات استان قم است
  • ظرفیت‌های مردمی قزوین در اجرای «طرح نماد» به‌کارگیری شود
  • تاسیس انجمن در جهت کاهش آسیب اجتماعی در بین دانش‌آموزان
  • سمن‌ها و گروه‌های مردمی بر حوزه دانش آموزان تمرکز کنند
  • شهرداری در مسیر پرکردن خلا‌های سلامت اجتماعی است