Web Analytics Made Easy - Statcounter

دولت آمریکا با ادعای تقویت نظارت بین المللی بر اجرای توافق هسته ای ایران (برجام)، مجوز صادرات تجهیزاتی با فنآوری پیشرفته به ایران را صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المانیتور، دولت «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا به منظور تقویت نظارت بین المللی بر اجرای مفاد توافق هسته ای ایران- موسوم به برجام- مجوز صادرات تجهیزاتی با فنآوری پیشرفته به ایران را صادر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین راستا، «جان سالیوان» معاون وزیر خارجه آمریکا مجوز صادرات شبکه های پهن باند، دیشهای ماهواره و تجهیزات بی سیم به ایران را برای ایستگاههایی که بر احتراقهای هسته ای در زمان دقیق آن نظارت می کنند، صادر کرد.

گفتنی است که طبق قوانین وضع شده در آمریکا پس از جنگ ایران- عراق، این کشور صادرات کالاهایی با «قابلیت کاربرد دوگانه» را که ممکن است برای برنامه تسلیحات هسته ای ایران مفید باشد، محدود می کند.

این نخستین بار نیست که آمریکا مجوز صادرات کالاهایی با فنآوری دیجیتال به ایران را صادر می کند: در سال ۲۰۱۰، وزارت خارجه آمریکا با ادعای پشتیبانی از حق آزادی بیان، به شرکتهای صادر کننده نرم افزارهای چت، ایمیل و شبکه های اجتماعی مجوز صادرات به ایران را اعطا کرد.

شایان ذکر است که «سازمان پیمان منع جامع آزمایش هسته ای» (CTBTO) که بر رعایت ممنوعیت انفجارهای آزمایشی هسته ای در سرتاسر جهان نظارت می کند، این تجهیزات نظارتی را درخواست کرده است.

این مجوز صادرات در حالی صادر شد که دونالد ترامپ قرار است روز دوازدهم ماه مه در مورد ماندن یا خروج از برجام تصمیم نهایی خود را اعلام کند. وی در ماه ژانویه، بار دیگر فرمان «تمدید تعلیق تحریمها علیه ایران» را امضاء کرد؛ اما به کنگره و متحدان اروپایی خود هشدار داد این آخرین باری است که این فرمان را امضاء می کند و شرط ماندن آمریکا در برجام را «اِعمال تغییرات بنیادین» در این توافق عنوان کرد.

روز دوشنبه نیز روزنامه «نیویورک تایمز» گزارش داد که وزارت خارجه آمریکا به اِعمال فشار بر کشورهای اروپایی جهت وضع محدودیتهای سختگیرانه تر بر آزمایشهای موشکی ایران، فراهم نمودن امکان دسترسی بیشتر به سایتهای نظامی ایران برای بازرسان تسلیحاتی و تمدید برخی از محدودیتهای هسته ای مندرج در برجام ادامه می دهد. لازم به ذکر است که کشورهای روسیه، چین و ایران نیز باید با اِعمال این تغییرات موافقت کنند.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۷۵۵۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات ۷۱۰ میلیون یورو تجهیزات صنعت نفت

به گزارش خبرنگار مهر، احسان ثقفی رئیس هیأت مدیره انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: سالانه نزدیک به ۷۱۰ میلیون یورو صادرات تجهیزات صنعت نفت داریم اما هدف‌گذاری که در این حوزه صورت گرفته است ۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون یورو است که امیدواریم تا دو سال آینده محقق شود.

وی در رابطه با وضعیت صادرات خاطر نشان کرد: توسعه بازار فرامرزی را از سال گذشته به صورت جدی دنبال کردیم. و اکنون به کشورهای همسایه اعم از کشورهای عربی، کشورهای شمالی و آمریکای جنوبی صادرات تجهیزات صنعت نفت را داریم اما تنها ۱۰ درصد ظرفیت است.

ادامه دارد…

کد خبر 6098086 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • پوتین دستور آغاز رزمایش هسته‌ای را صادر کرد
  • صادرات ۷۱۰ میلیون یورو تجهیزات صنعت نفت
  • بازخوانی پرونده توسعه برق هسته‌ای در ایران؛ از برجام تا مشارکت مردم
  • ظرفیت صادرات محصولات سلامت محور ایران به کشور‌های آفریقایی
  • ظرفیت صادرات محصولات سلامت محور ایران به کشورهای آفریقایی
  • مدیر امور بین‌الملل سازمان غذا و دارو عنوان کرد: ظرفیت صادرات دارو و تجهیزات‌پزشکی به ۲۰ کشور آفریقایی
  • ظرفیت صادرات دارو و تجهیزات به ۲۰ کشور آفریقایی
  • اندیشکده آمریکایی بررسی کرد؛ رشد خیره‌کننده ایران در بازار تسلیحات پیشرفته جهانی
  • رشد خیره‌کننده ایران در بازار تسلیحات پیشرفته جهانی
  • مثلث آمریکایی چه هدفی را در تقابل با فعالیتهای هسته‌ای ایران دنبال می‌کنند؟ / نقشه راه گروسی در تهران پس از عملیات وعده صادق