Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-05-06@03:49:02 GMT

سروده حضرت ام‌البنین (س) در فراق فرزندانش

تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۴۷۸۰۸۳

حضرت ام البنین (س) همانند حضرت زینب (س) میراث‌دار عاشورا و شهدای کربلاست. فاطمه کلابیه ملقب به ام البنین در کربلا حضور نداشت، اما زمانی که اسرأ کربلا وارد مدینه شدند، شخصی خبر شهادت فرزندانش را به او داد؛ ولی بلافاصله حضرت ام البنین (س) از سلامت امام حسین (ع) جویا شدند. این بانو وقتی خبر شهادت چهار فرزندش و امام حسین (ع) را شنید، گفت: «ای کاش فرزندانم و تمامی آنچه در زمین است فدای حسین می‌شد و او زنده می‌ماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

» این صحبت های او را برخی دلیل دلدادگی عمیق او به اهل بیت و امام حسین (ع) دانسته‌اند.

سوگواری حضرت ام البنین (س) برای فرزندان

حضرت ام البنین (س) پس از مطلع شدن خبر شهادت فرزندانش، هر روز با نوه‌اش عبیدالله (فرزند عباس) به قبرستان بقیع می‌رفت و در آنجا اشعاری که خود سروده بود، را می‌خواند و می‌گریست. اهل مدینه به دور او جمع می‌شدند و همراه او گریه می‌کردند. حتی گفته شده که مروان بن حکم یکی از حاکمان مدینه، نیز با آنان همراه می‌شد. ام البنین (س) را ادیب و شاعری فصیح و اهل فضل و دانش دانسته‌اند.که در رثای حضرت عباس (ع) این اشعار را سروده بود و می‌خواند:

یا من رَاَی العباس کرّ علی جماهیر النقد

و وراه من ابـنـاء حیدر کل لیث ذی لبد

انبئت اَنّ ابنی اصیب براسه مقطوع ید

ویلی علی شبلی، اما ل. براسه ضرب العمد

لو کان سیفک فی ید یک لما دنا منه احد

«ای کسی که عباس را دیدی که بر دشمن حمله می‌کرد و فرزندان حضرت علی (ع) پشت سر او بودند. می‌گویند دست فرزندم قطع شده و بر سرش عمود فرود آمده. اگر شمشیرت را در دست داشتی کسی به تو نزدیک نمی‌شد»

 

منبع: افکارنيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۷۸۰۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهر مقدس قم، سوگوار شهادت امام صادق (ع)

در سالروز شهادت ششمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت، حضرت امام جعفر صادق (علیه السلام) شهر مقدس قم سوگوار و عزادار است.

عاشقان و دلدادگان اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام) با حضور در بارگاه ملکوتی حضرت فاطمه معصومه (سلام الله علیها) به سوگواری و عزاداری می‌پردازند. 

ویژه برنامه‌های سالروز شهادت صادق آل محمد (ع) در مساجد، تکایا، بقاع متبرکه و بیوت مراجع عظام تقلید هم برگزار شد.

در دیگر شهر‌ها و روستا‌های استان هم دوستداران اهل بیت (ع) با شرکت در برنامه‌های سوگواری و عزاداری شهادت امام جعفر صادق (ع) عشق و ارادت خود را به این امام همام ابراز کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • عرض ارادت اهالی شعر و ادب به محضر امام صادق(ع) در مشهد مقدس
  • عزاداری شهادت امام صادق(ع) در حرم حضرت معصومه(س)
  • پایان فراق پس از ۳۸ سال/ شهید رنجنوش در همدان آرام رفت
  • چهارمحال و بختیاری در سوگ شهادت امام جعفر صادق (ع)
  • خادمان حرم امام رضا (ع) در سوگ شهادت صادق آل عبا به عزاداری پرداختند
  • شهر مقدس قم، سوگوار شهادت امام صادق (ع)
  • عزاداری مردم آذربایجان غربی در سوگ شهادت امام صادق(ع)
  • برپایی اجتماع صادقیون در استان سمنان+ فیلم
  • عزاداری شهادت حضرت امام صادق (ع)در ایلام
  • عزاداری شهادت حضرت امام صادق (ع) در دهلران