Web Analytics Made Easy - Statcounter

کیش - ایرنا - مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش گفت: اگر قرار است دولت و نظام ماموریتی بر عهده منطقه آزاد کیش برای برون رفت از مشکلات اقتصادی و رونق در حوزه پولی و مالی قرار دهد باید گیر و گرفتاری ها در حوزه قانون و مقررات بر طرف گردد.

به گزارش ایرنا، محمد ابراهیم انصاری لاری پنجشنبه شب در جمع معاونان فرهنگی و اجتماعی مناطق آزاد هفت گانه کشور در جزیره کیش با بیان اینکه ما در حوزه اقتصادی با مشکلات زیادی روبرو هستیم افزود: برای برون رفت از این بن بست ها و انقباض اقتصادی که بخش قابل توجهی از آن ناشی از تحریم ها و چگونگی مناسبات بین المللی است، باید اقدام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی در عین حال اظهار کرد: فارغ از اینکه آیا مناطق آزاد از ماموریت های خود فاصله گرفته اند و یا قوانین در این مناطق به درستی اجرا نمی شود، اما قدر مسلم این است که عدم شناخت کافی از وجه تمایز و تفاوت مناطق آزاد در واقع کارکرد، وظیفه و استراتژی هر یک از مناطق آزاد را به خوبی تعیین نکردیم.
انصاری لاری در تببین این نگاه خود عنوان کرد که به عنوان مثال وقتی که از برند یک شهر ایمن و سالم صحبت می کنیم باید دید که آیا این برندی است که برای همه مناطق آزاد می تواند یکسان باشد.
مدیر عامل سازمان منطقه آزاد با بیان اینکه ما در همه جا می خواهیم قطب باشیم ، تصریح کرد: به عنوان مثال ما می خواهیم پایتخت ورزش کشور ، قطب گردشگری سلامت و یا به قطب ژئوپارک جهان تبدیل شویم، اما باید بررسی کرد که آیا این اهداف منطبق بر منطق و قابل دسترسی می باشد، یا اینکه فقط در حد شعار در نشست ها و محافل است.
وی گفت: ما و دبیر خانه مناطق آزاد باید با نگاهی عمیقتر و ظرفیت ها، کارکرد و توانایی هر منطقه برنامه ریزی موثر را به سمت شکوفا کردن استعدادهای ویژه هر منطقه سوق دهیم.
انصاری لاری افزود: به عنوان مثال اگر در کیش به دنبال شهر ایمن و سالم هستیم باید تمرکز هم از طرف دولت و نظام به این باشد تا موانع قانونی رفع گردد و هم نسخه و برنامه ماموریت لازم برای رسیدن به شهر ایمن و سالم تبیین گردد.
وی اظهار کرد: ما متاسفانه در مناطق آزاد دنبال یک نسخه واحد هستیم و همه کار هم می خواهیم انجام دهیم.

** تجربه شکست برخی طرح ها نباید تکرار شود
وی با اشاره به برخی طرح ها به تجربه ناکام برخی تصمیم ها در مناطق آزاد اشاره کرد و گفت: تجریه ناکام و شکست برخی از این تصمیم ها نباید در دیگر مناطق تکرار شود.
انصاری لاری در عین حال تصریح کرد: با وجود همه مسایل و مشکلات در حوزه قانون و مقررات باید دید که با وضع موجود کارکرد اصلی و نقطه قوت و اثر گذار مناطق آزاد کجاست .
وی با بیان اینکه در کیش به دنبال تبیین وجوه تفاوت ها و تمایز ها هستیم افزود: تاکنون ما در کیش به جای توجه به دریای بیکران به توده خاکی این جزیره پرداختیم در حالی باید از ظرفیت آب و خاک در این جزیره توامان بهره گرفت.
سالانه بیش از یک میلیون و 700 هزار گردشگر داخلی و خارجی از این جزیره مرجانی بازدید و از ظرفیت های مختلف طبیعی ،تفریحی و گردشگری آن استفاده می کنند.
جزیره کیش با مساحت 91.5 کیلومتر مربع و جمعیتی حدود 40 هزار نفر در 18 کلیومتری کرانه جنوبی ایران در محدوده شمالی آب های نیلگون خلیج فارس واقع است و از نظر تقسیم بندی سیاسی و اداری کشور، در محدوده استان هرمزگان و شهرستان بندر لنگه قرار دارد.
6993

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۷۸۱۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مناظره نوش آبادی و خزائی در دانشگاه آزاد ورامین-پیشوا برگزار نشد

به گزارش خبرنگار مهر، مناظره بین علی خزایی و حسین نوش آبادی دو نامزد دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در ورامین، پیشوا و قرچک که قرار بود، روز سه شنبه و در محل این دانشگاه و با حضور دانشجویان برگزار شود، لغو شد.

رئیس بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد ورامین-پیشوا در خصوص دلیل برگزار نشدن این مناظره گفت: طبق قوانین مذاکره باید هر دو طرف با هم حضور پیدا کرده و با هم صحبت می‌کردند، اکنون تداخل زمانی پیش آمده و یکی از کاندیداها نیز اعمال نفوذی انجام داده است، اما به هم زدن مناظره درست نبود.

معین مهدانیان گفت: مقصر اینکه مناظره برگزار نشد، هر دو نامزد هستند، ما از دو نامزد دعوت کردیم، یکی از نامزدها اعمال نفوذ کرد و قصد داشت، نماینده خود را برای مناظره بفرستد و نامزد دیگر نیز از این امر ناراحت شد و حاضر نشد و قوانین مناظره نیز مشخص است.

کد خبر 6099881

دیگر خبرها

  • مناظره نوش آبادی و خزائی در دانشگاه آزاد ورامین-پیشوا برگزار نشد
  • مصوبه تعیین نماینده ویژه رئیس‌جمهوری در مناطق آزاد اصلاح شد
  • موانع فرزندآوری باید رفع شود/ زوج‌های جوان و مجرد‌ها باید در مسیر رونق بخشی به خانواده قرار بگیرند
  • نخستین محموله خودروهای هیبریدی وارد کشور شد
  • نخستین محموله خودروهای هیبریدی واردات قطعی به قشم رسید
  • مجلس دوازدهم باید به بهبود معیشت مردم بپردازد
  • ورود نخستین محموله خودرو‌های هیبریدی واردات قطعی به قشم
  • عدم انجام تکالیف قانونی سازمان حفاظت محیط زیست در خصوص ارزش‌گذاری مناطق تحت مدیریتش
  • جلسه رفع موانع تولید استان در واگن های زرند
  • آیا بورس به تنهایی می‌تواند باعث رونق تولید شود؟