Web Analytics Made Easy - Statcounter

رکنا: رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهر تهران ضمن درخواست از مردم برای خودداری از خرید گونه های جانوری برای هفت سین گفت:از نیروی انتظامی برای برخورد با فروشندگان تقاضای همکاری داریم.

به گزارش گروه اجتماعی رکنا، محمدحسین بازگیر رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهر تهران گفت: متاسفانه هر ساله در ایام پایانی سال عده ای افراد سودجو و کسانی که به داشته های طبیعی این سرزمین احترام نمی گذارند اقدام به صید و زنده گیری غیر مجاز برخی گونه ها مانند مارآبی، لاک پشت، سمندر لرستانی و غیره کرده و این حیوانات را در کنار ماهی قرمز به فروش می رسانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه یکی از وظایف اداره حفاظت محیط زیست پیشگیری، نظارت و در صورت لزوم برخورد با تخلفات مربوط به قاچاق، فروش و عرضه غیر مجاز حیات وحش است، اظهار داشت: ما پیگیری های لازم را انجام داده ایم و در این خصوص اطلاعیه صادر کرده ایم. از کسانی که در میادین میوه و تره بار و غیره اقدام به فروش گونه های جانوری می کنند خواهشمندیم از این اقدام غیرقانونی که نوعی جرم Crime است و مجازات برای آن تعیین شده است خودداری کنند.

بازگیر با بیان اینکه وقتی گونه ای را از زیستگاهش جدا می کنیم آسیب جبران ناپذیری را به زیستگاه طبیعی وارد می کنیم افزود: گونه ای که از زیستگاه خود جدا می شود سرانجام تلخی دارد و محکوم به فنا است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهر تهران با اشاره به اینکه از همکارانمان در نیروی انتظامی تقاضای همکاری دررابطه با این موضوع را داریم، افزود: شهروندان ضمن اینکه از خرید گونه های آبزی و جانوری در ایام پیش از نوروز خودداری کنند و به این بازار Store رونق ندهند ، درصورت مشاهده فروش آبزیان و حیات وحش نیز موضوع را از طریق سامانه ۱۵۴۰ اطلاع دهند.

لازم به ذکر است؛ به استناد بند ج ماده ۱۰ قانون Law شکار و صید، حمل ، عرضه، فروش و صدور جانوران وحشی زنده یا کشته و اجزای آن ها بدون کسب پروانه یا مجوز از سازمان حفاظت محیط زیست جرم بوده و مجازات آن جزای نقدی یا حبس از یک تا شش ماه تعیین شده است و ضرر و زیان بابت هر سمندر لرستانی ، مارآبی و لاکپشت بر اساس مصوبه سال ۹۴ شورایعالی حفاظت محیط زیست ۳ میلیون ریال است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

اخبار زیر را از دست ندهید:

خواب بودم که مریم با مرد غریبه ای وارد خانه شد! پایان شوم ارتباط پسر 17 ساله با زن بیوه + گفتگو میترا مرا به مهمانی شبانه به خانه اش برد و در آنجا ارواح را به جانم انداخت! +عکس ازدواج 2 خواهر مقتول با برادران قاتل / شرط پدر برای گذشت از خون پسرش در دادگاه کرج +عکس بچه سومم از من نیست! / زن خائنم با وقاحت حالا مهریه هم می خواهد! + عکس مرگ تلخ کودک 4 ساله در خودروی پراید قرمز رنگ +عکس مرسدس یک ماشین نامرئی ساخت! + فیلم گردباد شیطانی + فیلم و عکس سپهر از انگلیس آمد او نقشه کثیفی برای مینا داشت! مرد همسایه وقتی پتوی را از روی زن مستاجر کنار زد، خشکش زد! / شهاب نیمه شب آنجا بود + عکس پیکر ناخدا دارابی پس از 20 روز پیدا شد این گردن کلفت را می شناسید/ او روباه بی رحم خیابان تهران است + عکس قتل مرد شیطان صفت در دوبی / او با من در پارکینگ قرار گذاشت! راننده شیطان صفت با این چهره 27 دختر جوان را به خلوتگاه برد + عکس

منبع: رکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۹۲۲۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید جمعی از مسئولان قضایی استان قم از منطقه حفاظت شده پلنگ دره

جمعی از مسئولان، قضات و بازپرسان دادگستری استان قم با هدف آشنایی هرچه بهتر با وظایف و شرایط کاری محیط بانان به عنوان ضابطان خاص قضایی و بررسی مشکلات حقوقی و قضایی زیست محیطی استان، از منطقه حفاظت شده پلنگ دره قم بازدید کردند.

 محمدحسین بازگیر مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم در این بازدید با اشاره به ظرفیت‌های کم نظیر زیست محیطی در مناطق و زیستگاه های طبیعی استان، خاطرنشان کرد: امیدواریم با همدلی و مشارکت تمامی نهادهای ذیربط بتوانیم با هرگونه تعدی و تخلف که موجب تخریب و از بین رفتن محیط زیست می‌شود، به خوبی مقابله کنیم. 

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • نجات ۹ قطعه کبک وحشی از شکارچیان متخلف در سقز
  • دستور رئیسی برای برخورد قاطع با متخلفین در محیط زیست
  • حفاظت از محیط‌ زیست مردمی شود/ لزوم برخورد با بهره‌برداران خاطی
  • عنکبوتی به نام رامبد جوان ! | همه نامگذاری های عجیب جانوران
  • کشف لاشه یک قلاده پلنگ در یک منطقه شکار ممنوع/ عکس
  • علت آلودگی هوا و محیط‌زیست قم چیست؟
  • پاکسازی سفیدرود از ادوات صید غیرمجاز و برخورد قاطع با متخلفان آغاز شد
  • صندوق ملی محیط زیست از طرحهای حافظ محیط زیست حمایت می کند
  • بازدید جمعی از مسئولان قضایی استان قم از منطقه حفاظت شده پلنگ دره
  • زنده گیری و رهاسازی سه سر تمساح در جنوب سیستان و بلوچستان