Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر اسبق بازرگانی گفت: رایزنان اقتصادی به عنوان بازوی اقتصاد و سیاست کشور باید در حوزه ی سیاسی دارای اختیار و اعمال قدرت باشند اما این مهم تا امروز مغفول واقع شده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، یحیی آل اسحاق ، وزیر اسبق بازرگانی در مصاحبه با رادیو با بیان اینکه موضوع رایزن های اقتصادی، یکی از نقاط مغفول در کشور ماست تصریح کرد: حقیقت این است که موفقیت دولت ایران و یا هر دولتی در جهان به دیپلماسی اقتصادی آن کشور برمی گردد لذا وزارت خارجه ی ایران به تازگی به این مهم پی برده و در پی جبران نواقص برآمده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اگر بین دو کشور جنگی رخ دهد اولین کسانی که باید بازخواست شوند سفیران آن دو کشور هستند زیرا بروز جنگ ، نتیجه ی عمل نکردن به وظایف محسوب می شود.

وزیر اسبق بازرگانی اذعان کرد: اگر روابط اقتصادی میان کشورها توسعه یابد بدنبال آن توسعه ی اقتصادی و نیز امنیت کشورها نیز تامین خواهد شد بنابراین جایگاه روابط اقتصادی،هم در توسعه و ایجاد امنیت کشورها و هم در روابط سیاسی شان نقشی جدی ایفا می کند.

پیشکسوت و فعّال اقتصادی اظهار داشت: تحقق روابط اقتصادی بصورت اتوماتیک امکانپذیر نیست لذا ابزارها، امکانات و شرایط آن برای رایزن های اقتصادی باید فراهم گردد.

وی در خصوص رایزن های اقتصادی خاطر نشان کرد: رایزن اقتصادی باید فردی فعّال، دانا و دو وجهی باشد به گونه ای که مسلط به مسائل اقتصادی و سیاسی بوده و در کنار همه ی اینها وزارت خارجه و وزارت صنعت،معدن و تجارت(بخش اقتصادی) او را مورد حمایت خود قرار دهند.

وزیر اسبق بازرگانی در پاسخ به این سوال که نقش سفیر ایران در عراق برای رفع چالش بوجود آمده در حوزه ی صادرات را چگونه ارزیابی می کنید؟بیان داشت: سفیر ایران در عراق،خوشبختانه سفیری مسلط و با تجربه است که این نقطه ی مثبتی تلقّی می گردد اما از سوی وزارت خارجه باید اختیاراتی در حوزه ی سیاسی به او داده شود و به عبارت دیگر سفیر باید قدرت اعمال اختیارات را نیز داشته باشد اما متاسفانه در خصوص اختیارات و الزامات رایزنان کشور،تعلّل به خرج داده می شود.

منبع: اقتصاد آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۹۲۶۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر اسبق بهداشت: طرح اجباری پزشکان برداشته شود

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، ایرج فاضل، روز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ در افتتاحیه چهل و پنجمین کنگره جامعه جراحان ایران گفت: طرح اجباری پزشکان به دلیل شرایط جنگ اجرایی شد و دلیلی برای ادامه دادن آن وجود ندارد.

وی افزود: فلسفه جامعه جراحان همفکری انجمن‌های مختلف و افزایش سطح علمی جراحان کشور است.

سیاوش صحت نایب رئیس کنگره جامعه جراحان ایران، نیز گفت: سهم سلامت از تولید ناخالص ملی بیش از ۵۰ درصد کاهش پیدا کرده است. عده‌ای در پی شکستن جایگاه رفیع جامعه پزشکی کشور هستند.

علی جعفریان دبیر علمی کنگره نیز افزود: حضور کمرنگ همکاران جوان در کنگره نسبت به دوره‌های قبل زنگ خطر هشداری برای مسئولان است.

تازه‌های جراحی در رشته‌های مختلف، جراحی عروق، پیوند اعضا، درمان‌های نوین جراحی در ایران و جهان امسال در چهل و پنجمین کنگره جامعه جراحان ایران ۱۷ تا ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ مصادف با چهلمین سالگرد تأسیس جامعه جراحان ایران؛ با حضور جراحان تخصص‌ها و شاخه‌های مختلف مطرح خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • خاندوزی : فصل جدیدی از توسعه اقتصادی ایران و عراق آغاز شد
  • وزیر اسبق بهداشت: طرح اجباری پزشکان برداشته شود
  • ایران و عراق در مبادلات اقتصادی از ارز ملی استفاده کنند
  • وزیر اسبق زلنسکی در فهرست تحت تعقیب روسیه قرار گرفت
  • ایران در ارمنستان چگونه معرفی می‌شود؟
  • بیانیه وزارت خارجه مصر درباره دیدار شکری و امیرعبداللهیان: دو طرف در راستای تلاش برای عادی‌سازی روابط بین ۲ کشور توافق کردند
  • تجلیل از تصمیم ترکیه در قطع روابط اقتصادی و تجاری با رژیم صهیونیستی
  • تقدیر از تصمیم ترکیه در قطع روابط اقتصادی و تجاری با اسرائیل
  • صندوق سرمایه‌گذاری مشترک ایران و امارات تشکیل شود
  • بیانیه وزارت خارجه مصر درباره دیدار شکری و امیرعبداللهیان