Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-03@11:29:59 GMT

فعالیت 258 مدیر کنترل کیفیت در استان اردبیل

تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۴۹۷۲۷۳

فعالیت 258 مدیر کنترل کیفیت در استان اردبیل

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، هاشم علایی، مدیرکل استاندارد استان اردبیل امروز در جلسه کمیته فنی مدیران کنترل کیفیت در اردبیل اظهار داشت: در حال‌حاضر 258 مدیر کنترل کیفیت به منظور کنترل و بهبود کیفیت و ایمنی محصول و از سویی دیگر به منظور بهبود رضایت مشتری در واحدهای تولیدی و خدماتی استان اردبیل فعالیت دارند که از این تعداد 150 نفر مرد و 108 نفر بانوان هستند که الزامات کنترل کیفیت در واحدهای تولیدی و خدماتی را نظارت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه نقش مدیران کنترل کیفیت واحدهای تولیدی در تامین کیفیت بسیار حائز اهمیت بوده و در همین رابطه نقش کلیدی دارد افزود: تامین کیفیت در تولید کالاها ضمن اینکه جلب رضایت مشتری و حقوق مصرف‌کنندگان را به همراه دارد باعث می‌شود کالای داخل سهم مناسبی از ظرفیتهای بازار داخلی و خارجی را به خود اختصاص دهد.

مدیرکل استاندارد استان اردبیل با بیان اینکه جلوگیری از تولید محصول مغایر با استاندارد مربوط از وظایف مدیر کنترل کیفیت است تصریح کرد:  مدیران واحدهای تولیدی و خدماتی باید به منظور ارتقاء علمی مدیران کنترل کیفیت سالانه حداقل 16 ساعت دوره آموزشی متناسب برای آنها برنامه‌ریزی کنند چرا که استفاده از استانداردها در فعالیتهای کشور به ویژه بخشهای اقتصادی و اجتماعی جامعه نیازمند افرادی آموزش دیده است.

علایی ادامه داد: بهره‌مندی از ظرفیت فارغ‌التحصیلان دانشگاهی به عنوان مجریان استانداردسازی این قابلیت را خواهد داشت تا ضمن کارآفرینی برای آنها میزان مشارکت جامعه در فعالیتهای اقتصادی افزایش یابد و با استانداردسازی، رونق کسب و کار در جامعه نهادینه شود.

وی با اشاره به ضرورت برخورداری از تنوع و کیفیت بالا در بحث تولیدات داخل استان افزود: وابستگی صادرات به بازار یک یا دو کشور مطلوب نبوده و نباید بازار صادراتی و تولیداتی اردبیل به دلیل نبود تنوع و کیفیت مطلوب به یک یا دو کشور محدود گردد که در همین زمینه به منظور بهبود صادرات استان می‌بایست به بازارهای جهانی توجه داشته و نسبت به استانداردسازی محصولات تولیدی و همچنین ارتقای تنوع و کیفیت توجه لازم را داشت.

مدیرکل استاندارد استان اردبیل اظهار کرد: از مهمترین سرمایه‌های انسانی و علمی قابل توجه بکارگیری استعدادهای بالقوه و بالفعل و نیروی انسانی کشور،  در امر تدوین، اجرا و نظارت بر استانداردها است.

انتهای پیام/ع

رونق کسب و کار در جامعه

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۹۷۲۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلمب ۱۲ مورد وسیله بازی در شهربازی‌های اردبیل

ایسنا/اردبیل سرپرست اداره کل استاندارد استان اردبیل گفت: در بازرسی های انجام گرفته توسط کارشناسان اداره کل از تجهیزات شهربازی مستقر در مجموعه های تفریحی استان تعداد ۱۲ مورد تجهیزات بازی غیر استاندارد به دلیل عدم وجود مجوز معتبر بهره برداری از شرکت های بازرسی فنی تایید صلاحیت شده سازمان ملی استاندارد ایران پلمب شد.

حسنعلی حسین پور امروز ۱۲ اردیبهشت در جمع خبرنگاران گفت: در بازرسی‌های انجام گرفته توسط کارشناسان اداره کل از تجهیزات شهربازی مستقر در مجموعه های تفریحی استان  تعداد ۱۲ مورد تجهیزات بازی غیر استاندارد با نام های تاب زنجیره ای، کشتی صبا، یورو بانجی، هلیکوپتر چرخشی، چرخ و فلک، ماشین شارژی، موتور برقی، پیست پرش در آسمان،  دو مورد قطار بدون ریل،  قطار کودک و ماشین برقی به دلیل عدم وجود مجوز معتبر بهره برداری از شرکت های بازرسی فنی تایید صلاحیت شده سازمان ملی استاندارد ایران پلمب شد.

وی افزود: از همشهریان عزیز تقاضا می‌شود به هنگام استفاده از دستگاه ها و تجهیزات بازی مستقر در شهرهای بازی از داشتن مجوز بهره برداری معتبر و نصب آن در کنار تجهیزات اطمینان حاصل نمایند.

حسین پور تاکید کرد: همشهریان می‌توانند در صورت مشاهده موارد مغایر، با مراجعه به درگاه الکترونیکی مردم دار به نشانی https://۱۵۱۷.inso.gov.ir  نظرات، پیشنهادات و انتقادات خود را با الصاق عکس، ویدئو یا صدا در حوزه های مخلتف یا از طریق شماره تماس ۱۵۱۷ یا شماره پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ ثبت و پیگیری کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • زیرساخت‌های فرهنگی راکد اردبیل بازسازی می‌شود
  • گارداسیل اولین واکسن مورد تایید به‌منظور پیش‌گیری از بروز سرطان دهانۀ رحم است
  • انتظار موج جدیدی از خدمت به منظور رضایتمندی شهروندان
  • پلمب ۱۲ مورد وسیله بازی در شهربازی‌های اردبیل
  • حمایت مالی از حضور ۱۲ واحد تولیدی استان اردبیل
  • حمایت مالی از حضور ۱۲ واحد تولیدی استان اردبیل در نمایشگاه ایران اکسپو
  • مکمل‌های بهبود کیفیت سوخت، به خودرو‌ها آسیب می‌زند
  • مکمل های بهبود کیفیت سوخت، به خودروها آسیب می زند
  • تمامی چاه‌های آب باید استاندارد باشند
  • حضور ۱۲ واحد تولیدی اردبیل در نمایشگاه ایران اکسپو