Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در دیدار هیئت‌رئیسه مجلس دانش‌آموزی که در اردوگاه شهید باهنر تهران برگزار شد، اظهار کرد: فاصله افتادن بین مسئولان و مخاطبان همواره موجب مشکلاتی شده است، از این‌جهت ارتباط ضعیف بین نمایندگان مجلس  دانش‌آموزی، وزیر و حوزه ستادی باعث شده است تا برخی تصمیم‌های وزارت متناسب با نیاز‌های دانش‌آموزان نباشد و دانش‌آموزان هم از توانایی‌های دولت بی‌خبر باشند و هردو این موضوع‌ها مشکلاتی را به وجود می‌آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر آموزش‌وپرورش گفت: ضروری است تا دانش آموزان با حوزه ستادی ارتباط بیشتری داشته باشند و چه بهتر که حتی در سفر‌های استانی، نمایندگان مجلس دانش‌آموزی به‌عنوان مشاور در کنار وزیر باشند.

بطحایی تصریح کرد: معاون پرورشی و فرهنگی تلاش کند آئین اختتامیه مجلس دانش‌آموزی با حضور رئیس‌جمهور و به‌طور زنده از سیما پخش شود تا جامعه از وجود چنین مجلسی مطلع شود.

مجلس دانش‌آموزی میدانی مناسب برای تمرین دموکراسی

در بخشی دیگر از این برنامه علیرضا کاظمی معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش‌وپرورش و رئیس سازمان دانش‌آموزی از پایان دوره هشتم مجلس دانش‌آموزی در آینده نزدیک خبر داد و تصریح کرد: مجلس دانش‌آموزی میدانی مناسب برای تمرین دموکراسی و بستری مطلوب برای تمرین مدیریت آینده است که می‌تواند مشکلات دانش آموزان را به مسئولین منعکس کند.

در این دیدار، اعضای هیئت‌رئیسه مجلس دانش‌آموزی به ارائه دیدگاه خود پرداختند و به مسائلی از قبیل ضرورت آشنایی دانش آموزان با وظایف خود در جامعه آینده، پیشنهاد برقراری زنگ مسئولیت در مدارس، استقبال اعضای مجلس دانش‌آموزی از حذف آزمون در دوره ابتدایی به‌عنوان نماینده تمام دانش آموزان، تقویت طرح شهاب، درخواست ملاقات بیشتر با وزیر، ضرورت تقویت نشاط در مدارس و نحوه تأثیر سوابق تحصیلی در پذیرش دانشگاه‌ها و... اشاره کردند.

شایان‌ذکر است؛ مجلس شورای دانش‌آموزی با ۱۵۰ عضو از سراسر کشور در قالب کمیته‌های مختلف فعالیت می‌کند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۰۳۶۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دورهمی دانش آموزان و دبیران ۲۹ سال پیش در میبد


به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، این دانش آموزان که حالا هرکدام در مشاغلی در نقاط دور و نزدیک استان مشغول خدمت هستند از دوره دانش آموزی و شب‌های امتحان گفتند.

 

دبیران می‌گفتند با موفقیت دانش آموزان در کنکور سراسری و قبولی دانشگاه‌های معتبر خستگی از تنمان بیرون می‌آمد.


در این دورهمی شور و شعف دوران دانش آموزی در وجود دانش آموز و معلم تداعی شد و چهره‌هایی که هرچند تغییر کرده بود اما حس مشترک معلم و دانش آموز در چشمانشان موج می‌زد.

دیگر خبرها

  • کمبود ۷۰ هزار مشاور و نیروی پرورشی در مدارس/ برنامه‌ریزی برای اوقات فراغت دانش‌آموزان
  • کمبود ۷۰ هزار مشاور و نیروی پرورشی در مدارس 
  • دورهمی دانش آموزان و دبیران ۲۹ سال پیش در میبد
  • طرح «ماهر» در مدارس فارس آغاز شد
  • طرح ملی سواد آبی در یزد ۳ ساله شد
  • مهارت‌آموزی دانش‌آموزان زمینه‌ساز تقویت چرخه تولید و اقتصاد کشور است
  • پایان رنج بیش از ۱۰۰ دانش‌آموز عشایر/ حوزه‌های امتحان کهگیلویه و بویراحمد افزایش یافت
  • پایان رنج بیش از ۱۰۰ دانش‌آموز عشایری/ حوزه‌های امتحان کهگیلویه و بویراحمد افزایش یافت
  • هیچ دانش‌آموزی نباید از تحصیل باز بماند
  • جزئیات برنامه‌های آموزش و پرورش برای ارتقای کیفیت نمرات امتحانی از زبان وزیر