Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-06@03:02:29 GMT

کشف جعبه سیاه آسمان

تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۵۰۷۲۲۶

کشف جعبه سیاه آسمان

با هلی‌برن نیروهای امدادی به ارتفاعات دنا، چهاردهمین روز از عملیات جست‌و‌جوی پیکرهای جانباختگان سانحه سقوط هواپیمای پرواز تهران- یاسوج ازصبح شنبه آغاز شد.

ایران آنلاین /عملیات هلی‌برن نیروها به ارتفاعات دنا با دوفروند بالگرد صورت گرفت. در کنار نیروهای امدادی، تیمی ازکارشناس‌ها نیز برای یافتن جعبه سیاه هواپیما به ارتفاعات اعزام شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد نیز از آغاز عملیات جست‌و‌جوی پیکر جانباختگان پرواز تهرانیاسوج در ارتفاعات دنا طی چهاردهمین روزپس ازسقوط خبرداد.

عزیز فیلی گفت: 6 تیم 3 نفره صبح شنبه با بالگرد به ارتفاعات دنا اعزام شدند که انجام عملیات یخ‌شکن برای دسترسی به پیکرهای مدفون شده در برف دردستورکارشان قرارداشت. همچنین 2 گروه اعزامی به محل سانحه هوایی، شنبه شب در آنجا مستقر خواهند شد.حال آنکه ارتفاع برف در کوه دنا، گردنه بیژن و محل سقوط هواپیمای تهران - یاسوج حدود سه متر گزارش شده است. هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد نیزهوای روزهای شنبه و یکشنبه منطقه را برای انجام عملیات جست و جو مساعد پیش‌بینی کرده است.
به گفته وی طی روزهای گذشته در چند مرحله قسمت‌هایی از پیکرهای جانباختگان سانحه هوایی تهران - یاسوج پیدا و برای احراز هویت به پزشکی قانونی کهگیلویه و بویراحمد منتقل شدند. روزجمعه نیز در عملیات جست‌و‌جو، چهار کیسه حاوی بقایای پیکرهای جانباختگان جمع‌آوری و به پزشکی قانونی استان تحویل داده شد.
پایان نمونه‌برداری ازتمامی بقایای اجساد انتقال یافته
مدیرکل پزشکی قانونی استان کهگیلویه و بویراحمد نیز از پایان نمونه‌برداری تمامی نمونه‌های منتقل شده از هواپیمای تهران - یاسوج خبر داد.
کامروز امینی درباره آخرین وضعیت شناسایی بقایای اجساد منتقل شده از هواپیمای تهران - یاسوج گفت: روزجمعه وطی دو مرحله، سری دیگری از بقایای اجساد مسافران هواپیمای تهران - یاسوج به پزشکی قانونی انتقال یافت.
وی ادامه داد: به محض دریافت نمونه‌ها، مراحل احراز هویت شامل کدگذاری و نمونه‌‌برداری انجام شده است. این نمونه‌ها به آزمایشگاه ژنتیک پزشکی قانونی استان فارس منتقل شده تا در اسرع وقت پاسخ نمونه‌‌ها به ما منتقل شود.
مدیرکل پزشکی قانونی استان کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: طی روزهای گذشته نمونه‌برداری از تمامی خانواده‌های مسافران این هواپیما انجام شده و تمامی فرمول‌های ژنتیک خانواده‌ها آماده است و هر نمونه در هر ابعادی که به پایین منتقل شود بسرعت احراز هویت خواهد شد.
امینی در پاسخ به این سؤال که آیا تاکنون فردی احراز هویت شده یا نه به ایلنا گفت: بله؛ اما باتوجه به اینکه باید این نمونه‌ها و بقایا جمع‌بندی شوند باید صبر کرد تا پیکرها و بقایای باقیمانده به وضعیت بهتری از نظر تعداد و کمیت برسد تا در آن موقع وضعیت تحویل‌دهی اجساد به خانواده‌‌ها مشخص شود.
قدردانی رهبری ازامدادگران
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام که صبح شنبه در منطقه «کوه گل» سی‌سخت و قرارگاه سانحه سقوط هواپیمای تهران - یاسوج حضور یافته بود، گفت: ازسوی رهبر معظم انقلاب از تلاش‌ شبانه روزی نیروهای امدادی و اجرایی تشکر می‌کنم.
محسن رضایی در دیدار با امدادگران خواستار بسیج تمام نیروها و ظرفیت‌های ملی برای یافتن پیکرهای جانباختگان این سانحه هوایی در ارتفاعات دنا شد.
وی گفت: اگرچه تا حدودی شرایط نامساعد جوی کار جست و جو را با وقفه روبه‌رو کرده اما تاکنون تلاش‌ها و جدیت نیروهای امدادی و اجرایی در این راستا قابل قدردانی بوده است.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین با بالگرد از ارتفاعات «پازن پیر» و محل سقوط هواپیمای تهران - یاسوج بازدید کرد.
وی پس از بازدید از منطقه محل سقوط هواپیما و شرکت در نشست ستاد مدیریت بحران استان با برخی خانواده‌های جانباختگان سانحه هوایی در یاسوج دیدار و از آنان دلجویی کرد.
پرواز شماره 3704 شرکت هواپیمایی آسمان با 60 مسافر و 6 خدمه پروازی ساعت 8 صبح روز یکشنبه 29 بهمن، تهران را به مقصد یاسوج ترک اما در نزدیکی سمیرم اصفهان از رادار خارج و سقوط کرد.

کشف جعبه سیاه‌

برخی منابع خبری عصردیروز ازکشف جعبه سیاه هواپیمای‌ «ای‌تی‌آر ۷۲» در ارتفاعات دنا خبردادند. بدین‌ترتیب می‌توان به کشف رازهای سقوط هواپیما و رفع ابهام‌های موجود امیدوار شد.

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۰۷۲۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سقوط از کوه نوجوان کاشانی را به کام مرگ کشاند

مدیر روابط عمومی سازمان آتش‌نشانی گفت: سقوط نوجوان ۱۶ ساله کاشانی در ارتفاعات بخش قمصر موجب مرگ وی شد. - اخبار استانها -

روح‌الله فدائی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کاشان، اظهار داشت: در پی تماس با سامانه 125 این سازمان در شب گذشته، چهار تیم از آتش‌نشانی و جمعیت هلال احمر  کاشان سریعا به محل حادثه جاده قمصر به قهرود اعزام شده و صعود داشته‌اند.

مدیر روابط عمومی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشان ضمن اشاره به جزئیات حادثه تاکید کرد: این فرد که به علت عدم شناخت از مسیر برگشت مناسب پس از صعود، قادر به ادامه مسیر نبوده و در کوه گم شده است.

وی افزود: بنا به اظهارات همراه نوجوان در حال برگشت از کوه مسیرهای خود را تغییر داده و هرکدام از یک مسیر  ادامه می‌دهند که یکی از آن‌ها  مفقود می‌شود و از این رو تیم‌ها مستقر در محل حادثه به جست‌وجو می‌پردازند.

فدائی افزود: حدود ساعت 2:30 بامداد امروز بود که تیم‌های امدادی  آتش‌نشانی  و جمعیت هلال احمر در حال گشت‌زنی در ارتفاعات پایین فرد را پیدا می کنند که شواهد نشان از این داشته که به علت سقوط از ارتفاع کوه فوت کرده است.

اطفای 284 آتش‌سوزی توسط آتش‌نشانی کرج در اسفند1402

وی با بیان اینکه فرد متوفقی نوجوان 16 ساله بود، تاکید کرد: با توجه به اینکه کوهنوردی شرایط و تجهیزات خاص خود را دارد از شهروندان درخواست داریم هرگز بدون تجهیزات مناسب سفر نکنند و ب مربی و راهنما اقدام به صعود از ارتفاعات کرده و به نحوی برنامه‌ریزی کنند که ساعتی قبل از غروب خورشید به پای کوه رسیده باشند.

انتهای پیام/801

دیگر خبرها

  • (ویدئو) ماجرای بارش شگفت‌انگیز ماهی از آسمان یاسوج چه بود؟
  • اولین تصاویر از سقوط هواپیمای فوکر ۵۰ در کومور
  • امداد رسانی پس از سقوط در ارتفاعات کرمان
  • تصاویر بارش ماهی از آسمان یاسوج؟
  • شب سیاه در لیگ دو فرانسه: مرسی سیتی! (عکس)
  • تولید کننده جعبه هاردباکس عمده در تهران
  • آسمان مناطق شمالی و مرکزی استان بوشهر بارانی می شود
  • فوت نوجوان ۱۶ ساله کاشانی براثر سقوط درکوه
  • سقوط از کوه نوجوان کاشانی را به کام مرگ کشاند
  • روزگار سیاه فوتبال خوزستان، تیره‌تر از رنگ نفت؛ محکوم به سقوط!