Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴-نماینده ویژه کره جنوبی فردا دوشنبه عازم کره شمالی می شود. خبرگزاری فرانسه در خبری فوری اعلام کرد که نماینده ویژه کره جنوبی قرار است فردا دوشنبه عازم کره شمالی شود.

گفته می شود رئیس سازمان جاسوسی کره جنوبی به عنوان نماینده ویژه این کشور عازم پیونگ یانگ می شود.

روز پنجشنبه هفته گذشته «مون جائه این» رئیس جمهور کره جنوبی در گفتگویی تلفنی با «دونالد ترامپ» همتای آمریکایی خود، اعلام کرد که قصد دارد در پاسخ به دعوت «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی یک نماینده ویژه به این همسایه شمالی اعزام کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که رؤسای جمهور دو کشور در این گفتگوی تلفنی پیرامون دیدارهای اخیر هیأتی از مقامات بلندپایه کره شمالی از همسایه جنوبی خود بحث و گفتگو کردند.

در این بیانیه آمده است: «(مون و ترامپ) با ادامه تلاشها برای خلع سلاح هسته ای شبه جزیره کره از راه حفظ و حمایت از روند گفتگوی شمال- جنوب موافقت کردند».

کاخ سفید نیز با صدور بیانیه ای اعلام کرد که مون همتای آمریکایی خود را «در جریان تحولات مربوط به کره شمالی و گفتگوهای میان دو کره» قرار داده است؛ اما از ارائه جزئیات بیشتر خودداری کرد.

در بیانیه کاخ سفید آمده است: «رئیس جمهور ترامپ و رئیس جمهور مون بر موضع محکم خود مبنی بر اینکه روند گفتگو با کره شمالی باید با هدف آشکار و تزلزل ناپذیر خلع سلاح کامل، قابل اثبات و برگشت ناپذیر هسته ای انجام شود؛ تأکید کردند».

رئیس جمهور کره جنوبی در ارتباط با دلایل اعزام یک نماینده ویژه به پیونگ یانگ اظهار داشت که قصد دارد اقدام رهبر کره شمالی برای اعزام یک هیأت بلندپایه به بازیهای المپیک کره جنوبی را جبران نماید.

مقامات بلندپایه پیونگ یانگ که در جریان بازیهای المپیک زمستانی ۲۰۱۷ از کره جنوبی دیدن کردند، یکشنبه گذشته از تمایل دولت متبوع خود برای انجام گفتگوها با دولت آمریکا خبر دادند؛ اما مقامات کاخ سفید در مقابل هر گونه گفتگو با کره شمالی را به توقف برنامه هسته ای این کشور مشروط کردند.

با این حال، رئیس جمهور کره جنوبی مقامات پیونگ یانگ و واشنگتن را به انجام گفتگوها برای حل اختلافات بر سر برنامه تسلیحاتی کره شمالی ترغیب کرده است؛ برنامه ای که کیم جونگ اون گفته هرگز آن را رها نخواهد کرد. 

منبع: رویداد24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۱۱۰۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیدواری برای توسعه روزافزون روابط دوجانبه ایران و آفریقای جنوبی

رئیس جمهور در پیامی فرا رسیدن روز ملی آفریقای جنوبی را به دولت و ملت این کشور تبریک گفت.

به گزارش ایسنا، سید ابراهیم رئیسی در پیامی با تبریک فرا رسیدن روز ملی جمهوری آفریقای جنوبی به «سیریل رامافوزا» رئیس جمهور و مردم این کشور ابراز امیداوری کرد با مساعی و تلاش‌های مجدانه مقامات عالی‌رتبه آفریقای جنوبی و جمهوری اسلامی ایران، دو کشور و دو ملت شاهد توسعه و تقویت روزافزون روابط دوجانبه و اشتراک نظر در عرصه‌های بین‌المللی باشند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • معاون رئیس جمهور از پتروشیمی دهدشت بازدید کرد + تصاویر
  • حمله شدیدالحن سایت اصولگرا به ذوالنوری | به چه حقی "شورایعالی سران قوا" که دستور رهبری است را خلاف می‌دانی!
  • استمرار روند کاهشی تورم، رشد نقدینگی و قیمت ارز نیازمند کنترل و مراقبت جدی است
  • استمرار روند کاهشی تورم و قیمت ارز نیازمند مراقبت جدی است
  • ضرورت ارتقاء روابط با پاکستان پس از سفر رئیس جمهور
  • رئیس جمهور فرا رسیدن روز ملی آفریقای جنوبی را تبریک گفت
  • رئیس جمهور روز ملی آفریقای جنوبی را تبریک گفت
  • پیام تبریک رئیس جمهور برای روز ملی آفریقای جنوبی
  • رئیسی روز ملی آفریقای جنوبی را تبریک گفت
  • امیدواری برای توسعه روزافزون روابط دوجانبه ایران و آفریقای جنوبی