Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارشحوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛حجت الاسلام والمسلمین محمدی؛ نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف صبح امروز در نخستین نشست هم اندیشی ستاد برگزاری سی و پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن با استادان و پیشکسوتان و جامعه قرآنی کشور که در هتل ارم در حال برگزاری است با بیان اینکه مسابقات بین‌المللی قرآن بزرگترین رویداد قرآنی جمهوری اسلامی ایران است، اظهار کرد: باید با اتحاد، همدلی و مشارکت همه جانبه جامعه قرآنی، استادان و صاحب نظران و دلسوزان برنامه‌های قرآنی کشور را مدیریت کنیم تا به نحو شایسته‌ای برگزار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان اوقاف با اشاره به اینکه همگی در مقابل نعمت الهی قرآن کریم مسئول هستیم، تصریح کرد: خداوند به شما علاوه بر نعمت قرآن کریم و انقلاب اسلامی، نعمت دیگری به‌عنوان قاری، حافظ و داور قرآن کریم عطا کرده است.

محمدی با بیان اینکه خداوند که این نعمت را عطا کرده است، یک روزی هم از آن سوال خواهد کرد، گفت: این جلسات قرآنی به برکت انقلاب اسلامی، خون شهدا و تاکیدات و توجهات مقام معظم رهبری برگزار می‌شود و قبل از انقلاب چنین جلساتی برگزار نمی‌شد.

وی با اشاره به اینکه انتظار قرآن کریم از ما این است که فرهنگ قرآن را در جامعه برپا کنیم، افزود: مقام معظم رهبری فرموده‌اند فعالیت جامعه قرآنی، فعالیتی راهبردی است بنابراین باید از توان و ظرفیت یکدیگر استفاده کنیم.

رئیس سازمان اوقاف ادامه داد: در سایه اخوت و برادری می‌توانیم فعالیتهای قرآنی را به خوبی پیش ببریم اما اگر با هم اختلاف داشته باشیم، توانمان کاهش می‌‌یابد.

محمدی با بیان اینکه امت‌های گذشته پس از عطا کردن نعمتی از خداوند، دچار تفرقه شدند اما قرآن کریم به ما تذکر داده که اختلافات را کنار بگذاریم، تاکید کرد: انقلاب اسلامی از بینات و نعمات الهی است و امیدواریم مورد خطاب این آیات شریفه قرآن قرار نگیریم.

رئیس سازمان اوقاف تصریح کرد: جامعه قرآنی کشور در سی‌و پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم، میزبان مهمانان قرآنی کشور و جهان اسلام است.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی افزود: باید بتوانیم به منویات و مطالبات مقام معظم رهبری در زمینه قرآنی که از وظایف اصلی ما است،عمل کنیم.

وی با بیان اینکه خروجی این نشست باید این باشد که از وجود شما برای مدیریت مسابقات بین‌المللی استفاده کنیم، خاطرنشان کرد: امیدواریم برنامه‌های قرآنی در شان و منزلت این کتاب آسمانی باشد.

انتهای پیام/

عمل به مطالبات قرآنی مقام معظم رهبری وظیفه اصلی مسئولان است

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۱۴۵۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باید قدر و منزلت معلمان را به خوبی دانست/ لزوم رعایت عفاف و حجاب در جامعه

به گزارش خبرنگار حوزه استان‌های خبرگزاری تقریب، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی امروز در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه ارومیه با دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و دوری از محرمات و با اشاره به لزوم رعایت عفاف و حجاب در جامعه اظهار داشت: بی‌تردید دشمن برای این موضوع نقشه کشیده و درصدد ترویج بی‌عفتی و بی‌حیایی در جامعه است، بنابراین دستگاه‌های فرهنگی باید در این زمینه اهتمام بیشتری داشته باشند.

وی در ادامه با اشاره به سالروز شهادت شهید مطهری و گرامی‌داشت روز معلم بیان کرد:
معلمی شغل بسیار مقدسی است و هیچ شغلی به اندازه تعلیم و تربیت حائز اهمیت نیست.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه گفت: خداوند متعال در قرآن کریم به اهمیت تعلیم و آموزش اشاره فرموده بنابراین باید به وجود آموزگاران افتخار کرد و قدر و منزلت آنان را دانست.

وی ادامه داد: آموزگاری و تعلیم و تعلم، مسئولیت بااهمیت و ارزشمندی است و قرآن، معجزه پیامبر اسلام نیز به عنوان کتاب زندگی است و خداوند در آن به قلم و نوشتن قسم یاد کرده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • موزه پبده از بی نظیرترین موزه‌های کتب و نسخ خطی قرآن کریم
  • لزوم ایجاد فضای مناسب برای مشارکت مردم در تحقق شعار سال
  • مشارکت ۳۲۵ نفر در مسابقات قرآنی شرکت گاز خراسان جنوبی
  • اختتامیه جشنواره قرآن و حدیث در تانزانیا برگزار می شود
  • نماینده آیت الله العظمی سیستانی خواستار تربیت شخصیت قرآنی دانش آموزان و دانشجویان شد
  • سند راهبردی جامعه قرآنی عصر رونمایی شد
  • کارآفرینان با مشارکت اتاق بازرگانی مشارکت فعالانه مردم در اقتصاد را زمینه سازی کنند
  • لزوم پرهیز از مجادله‌های بیهوده در سطح جامعه
  • باید قدر و منزلت معلمان را به خوبی دانست/ لزوم رعایت عفاف و حجاب در جامعه
  • گسترش جلسات سنتی قرآن کریم در حرم مطهر رضوی