Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-30@08:52:26 GMT

پایان عمر تلفن های همگانی نزدیک است

تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۵۱۸۵۲۹

پایان عمر تلفن های همگانی نزدیک است

رئیس اداره روابط عمومی مخابرات منطقه یزد در رابطه با وضعیت تلفن های همگانی در سطح استان گفت: امروزه با وجود گسترش استفاده از تلفن همراه تعداد کمی از مردم از تلفن های همگانی استفاده می‌‏کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از یزدندا؛ با گسترش دسترسی مردم به تلفن همراه و اینترنت پهن باند موبایل، بازار تلفن های همگانی که روزی در جای جای شهر خودنمایی می کرد از رونق افتاده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ایران اولین تلفن همگانی در دهه چهل نصب شد که این تلفن‏ها از نوع هندلی بودند که چند سال بعد به تلفن‏‌های سکه‌‏ای تبدیل شدند. در سال ۷۹ نیز اولین نسل تلفن‏های کارتی عرضه شد که مردم از این تلفن‏‌ها استقبال کردند، چراکه به‏‌همراه داشتن یک کارت تلفن به‏ مراتب راحت ‏تر از حمل یا تهیه چند سکه‏ بوده است.

رئیس اداره روابط عمومی مخابرات منطقه یزد در گفتگو با یزدندا در رابطه با وضعیت تلفن های همگانی در سطح استان گفت: امروزه با وجود گسترش استفاده از تلفن همراه که ضریب نفوذ آن از در استان از 110 درصد هم گذشته، تعداد کمی از مردم از تلفن های همگانی استفاده می‏ کنند، به نحوی که به طور میانگین روزانه تنها به صورت محدود مکالمه انجام می شود و حتی برخی از این دستگاه ها برای چند روز یکبار هم استفاده نمی شود.

عبدالمجید معنوی افزود: در حال حاضر در شهر یزد 165 تلفن همگانی رایگان شهری در ورودی و خروجی های شهر از جمله ترمینال‌های مسافرتی، ایستگاه راه آهن، فرودگاه ، همچنین 499 تلفن کارتی و 92 تلفن کابین راه دور در سطح شهر نصب می باشد.

وی اظهار داشت: حدود 70 دستگاه تلفن همگانی در زندان ها وجود داشت که از اوایل اردیبهشت ماه سال جاری به انجمن حمایت قوه قضاییه واگذار شد.

رئیس اداره روابط عمومی مخابرات منطقه یزد در رابطه با درآمد و هزینه های نگهداری کیوسک‌های تلفن همگانی گفت : هزینه نگهداری یک خط تلفن همگانی، ماهیانه 7 هزار و 500 تومان برای هرخط است که به مراتب از میزان درآمد آن کمتر است.

وی عنوان کرد با کاهشی که در تعداد تلفن های عمومی در استان صورت گرفته، و نیز نسبت به جمعیت شهری استان که حدود 623 هزار و 382 نفر می باشد ضریب نفوذ به ازای هر 1000 شماره معادل48/1 می باشد.

معنوی از دیگر مسایل مرتبط با تلفن‌های همگانی را کمبود ودشواری مردم در دسترسی به کارت های تلفن بیان کرد و افزود: به بهانه های مختلف بر سر راه دسترسی مردم به این کارت ها موانع متعددی قرار گرفته که از ابتدای سال 96 تا کنون بالغ بر 29 هزار کارت تلفن درسطح استان توزیع شده است که امیدواریم با تدابیر اندیشیده شده این مشکلات کاهش یابد.

وی در ادامه افزود: مشترکین می توانند برای تهیه کارت تلفن در شهر یزد از شرکت تعاونی الفجر مخابرات واقع در خیابان کاشانی مقابل بیمارستان بهمن و شهرستان ها در دفاتر مخابراتی مراجعه نمایند و همچنین در صورت مشاهده خرابی تلفن های همگانی با تلفن 38248520 تماس بگیرند.

انتهای پیام/ز.ک

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۱۸۵۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر خارجه اردن: جنگ غزه انتقام از مردم فلسطین است

وزیر خارجه اردن تاکید کرد که تا بدین لحظه برای پایان یافتن جنگ غزه چشم‌انداز واقعی وجود ندارد و اردن نمی‌خواهد صحنه درگیری دیگران باشد.

به گزارش ایسنا، ایمن الصفدی، وزیر خارجه اردن خاطرنشان کرد، جنگ غزه، ‌انتقامی از مردم فلسطین و ساکنان غزه است.

براساس گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، وی همچنین تصریح کرد، اولویت‌های پادشاه اردن درقبال تجاوزات بی‌هدف به غزه توقف فوری جنگ، ارائه کمک‌های بشردوستانه و آغاز یک تلاش سیاسی واقعی جهت دستیابی به راه‌حلی فراگیر برای درگیری است.

الصفدی اظهار کرد تا بدین لحظه برای پایان یافتن جنگ غزه چشم‌انداز واقعی وجود ندارد.

وزیر خارجه اردن گفت: ما با یک فاجعه واقعی مواجه هستیم و آنچه لازم است اتخاذ موضع شفاف بین‌المللی برای پایان دادن به این تجاوز، توقف قحطی و گرسنگی و آغاز اجرای یک طرح صلح است که با راهکار تشکیل دو دولتی به پایان می‌رسد.

ایمن الصفدی تاکید کرد احتمال تشدید تنش در منطقه وجود و نشانه‌های تنش همچنان در منطقه ادامه دارد.

وی گفت، تجاوزات رژیم صهیونیستی در خدمت هیچکس نیست، بلکه به درگیری در منطقه دامن می‌زند: مواضع بین‌المللی تغییر کرده است و همه اکنون به بیهوده بودن جنگ در غزه پی برده‌اند.

الصفدی عنوان کرد اقدامات رژیم صهیونیستی با گرفتن حق عبادت در شهر قدس، مسیحیان و مسلمانان را هدف قرار می‌دهد.

وی در پایان از آمادگی کشورش برای ورود روزانه ۵۰۰ کاروان کمک بشردوستانه به نوار غزه خبر داد.

در هفتم اکتبر (۱۵مهرماه) گروه‌های مقاومت غزه عملیات طوفان‌الاقصی را در دفاع از مسجدالاقصی در برابر اقدامات و یورش‌های صهیونیست‌ها آغاز کردند که طی آن مقاومت توانست به داخل اراضی ۱۹۴۸ نفوذ کند.

این عملیات ترکیبی از عملیات زمینی، هوایی، دریایی و موشکی بود و بنا به اذعان صهیونیست‌ها و ناظران، بی‌سابقه‌ترین عملیات ضداسرائیلی در طول تاریخ اشغال اراضی فلسطین در هفت دهه گذشته بود. رژیم اسرائیل در واکنش به این عملیات، دیوانه‌وار غزه را از زمین و آسمان هدف قرار داد و این جنگ همچنان ادامه دارد و رژیم صهیونیستی که مدعی بود کار را در مدت زمان کوتاهی یک‌سره خواهد کرد، حالا نه‌ تنها به پیروزی دست نیافته، بلکه در رسیدن به اهداف خود (نابودی حماس و آزادی اسیران) شکست خورده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اجرای طرح ملی ورزش با مردم در خراسان جنوبی
  • رونق ورزش کارگری نیاز به سرمایه‌گذاری کارخانه‌ها و مجموعه‌های صنعتی دارد
  • توسعه ورزش های همگانی با اجرای برنامه آزاد سازی اماکن ورزشی
  • آرسنال با فتح دربی شمال لندن یک قدم به قهرمانی نزدیک‌تر شد
  • رویکرد ما همگانی کردن ورزش در سطح محلات است
  • ایجاد ۱۳ ایستگاه ورزش همگانی در اردبیل
  • تولید قوی در گرو استفاده از ظرفیت مردم 
  • دیدار روسای سازمان ورزش بسیج و فدراسیون ورزش‌های همگانی
  • وزیر خارجه اردن: جنگ غزه انتقام از مردم فلسطین است
  • تمدید اعتبار  سیستمی پوشش بیمه ای بیمه شدگان روستایی و سلامت همگانی ایرانیان 5 دهک اول درآمدی