Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@16:19:17 GMT

کیفیت هوای شش منطقه مشهد در وضعیت هشدار

تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۵۲۹۶۲۸

کیفیت هوای شش منطقه مشهد در وضعیت هشدار

مشهد- ایرنا- مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: بر اساس گزارش ایستگاههای سنجش آلودگی هوا میانگین شاخص کلی کیفیت هوای صبح امروز سیزدهم اسفند در شش منطقه کلانشهر مشهد در وضعیت هشدار قرار دارد.

حمید صالحی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اکنون ایستگاههای سجاد با 114، حرم مطهر با 112، رسالت با 111، خیام شمالی با 104، سرافرازان با 103 و صدف با 102 پی.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اس.آی آلوده ترین مناطق در شهر مشهد هستند.
وی ادامه داد: در صورت ادامه تخلیه آلاینده ها به هوای تنفسی مشهد تا ساعاتی دیگر مناطق شهید کریمی، چمن، شهید مفتح، خاقانی و شهید آوینی این شهر نیز دارای بار آلودگی بیش از حد مجاز خواهند شد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی استفاده شهروندان از ناوگان حمل و نقل عمومی و پرهیز از بکارگرفتن خودروهای شخصی را موجب بهبود وضعیت هوا دانست و گفت: بیماران قلبی و تنفسی، کودکان، زنان باردار و سایر گروههای آسیب پذیر تا حد امکان از حضور در مناطق آلوده شهر خودداری کنند.
کلانشهر مشهد طی اسفند جاری تاکنون هفت روز هوای آلوده داشته است. روزانه تا یک میلیون و 200 هزار دستگاه خودرو در این شهر 3.5 میلیون نفری در حرکت هستند.
شاخص کلی کیفیت هوا در محدوده 101 تا 150 پی.اس.آی بیانگر وضعیت هشدار برای افراد حساس و کودکان، بین 151 تا 200 پی.اس.آی هشدار برای همه سنین، بین 200 تا 300 پی.اس.آی حالت اضطرار است و آلودگی بیشتر از 300 پی.اس.آی نیز وضعیت بحرانی را نشان می دهد.
کانال تلگرام ایرنا خراسان رضوی به نشانی telegram.me/irnamashhad برای دریافت فوری اخبار منتخب در همه حوزه های خبری و تصویری فعال است.
7496/1858

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۲۹۶۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کیفیت هوای مشهد قابل قبول است

به گزارش خبرنگار مهر، بر اساس داده‌های مرکز پایش آلاینده‌های زیست محیطی مشهد شاخص لحظه‌ای هوای مشهد امروز دوشنبه هفدهم اردیبهشت ماه با ثبت عدد ۸۷ در شرایط قابل قبول قرار دارد.

همچنین کیفیت هوای شهر مشهد در ۲۴ ساعت گذشته نیز با عدد شاخص کلی ۷۴ در شرایط قابل قبول قرار داشت.

کیفیت هوای اغلب ۲۳ منطقه دارای ایستگاه سنجش در مشهد در شرایط سالم است.

دما در حال حاضر ۱۷ درجه سانتی‌گراد و آسمان آفتابی است.

کد خبر 6097932

دیگر خبرها

  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • منطقه ۱۷ تهران در وضعیت نارنجی قرار گرفت
  • هوای مشهد قابل قبول است
  • کیفیت هوای مشهد قابل قبول است
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد «سالم» است
  • هوای اصفهان قابل‌قبول / ۴ شهر مجاور آلوده است
  • هوای اصفهان قابل‌قبول و ۴ شهر مجاور آلوده است
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳+ شاخص به تفکیک مناطق