Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-29@04:22:13 GMT

صادرات 127 هزار و 231 تن کالا از گمرک البرز

تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۵۳۱۸۹۳

صادرات 127 هزار و 231 تن کالا از گمرک البرز

علی اصغر بناساز روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: این میزان صادرات نسبت به مدت مشابه در سال گذشته، از لحاظ وزن 104 درصد و از نظر ارزش دلاری 88 درصد افزایش داشته است.
وی اضافه کرد: عمده کالاهای صادراتی شامل آرد گندم، ماکارونی، محصولات شوینده، فروکتوز، مارگارین و رب گوجه فرنگی است که به کشورهایی نظیر عراق، افغانستان، ترکیه و پاکستان صادر شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بناساز گفت: همچنین در همین مدت، 88هزار و 831 تن کالا به ارزش 485 میلیون و 694 هزار و 159 دلار کالا از طریق گمرک استان البرز وارد شده است.
وی ادامه داد: این میزان کالای وارداتی از لحاظ وزن 58 درصد و از لحاظ ارزش دلاری 31 درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته است.
بناساز گفت: عمده ترین کالاهای وارداتی شامل قطعات منفصله خودرو ، ماشین آلات تولید مواد غذایی و چای بسته بندی نشده بوده که از کشورهای ترکیه، چین و امارات وارد شده اند.
سرپرست گمرک البرز با اشاره به راه اندازی سامانه هوشمند گمرکی اظهار داشت: تمام مبادلات اسناد در همه رویه ها بصورت الکترونیکی بوده و ایجاد پنجره تجارت فرامرزی، باعث تسریع در روند انجام فعالیت های بازرگانان و تجار و کاهش ریسک تخلفات شده است .
وی با اشاره به صدور انواع مجوزهای لازم برای ترخیص کالا به صورت الکترونیکی در استان توسط دستگاههای مربوطه مانند استاندارد، بهداشت، جهاد کشاورزی و مخابرات بیان داشت: گمرک استان البرز در زمینه روان سازی و تسهیل رویه های گمرکی اقدامات بسیار چشمگیری را انجام داده است.
7414/ 6155
انتهای پیام

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۳۱۸۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واردات ۱۴۸ میلیون دلاری قهوه به کشور در سال ۱۴۰۲

گمرک ایران اعلام کرد: واردات قهوه در سال ۱۴۰۲ با رشد ۷۵ درصدی به رقم ۱۴۸ میلیون دلار رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از گمرک ایران، میزان وزنی قهوه وارداتی در این مدت ۴۹ هزار تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۸.۵۵ درصد افزایش داشته است.

این گزارش با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۲ کشورهای امارات متحده عربی، ویتنام، هند، اندونزی و اوگاندا ۵ کشور عمده طرف معامله واردات قهوه با ایران بودند، می افزاید: ۹۵ درصد از ارزش قهوه وارداتی به کشور از طریق ۵ کشور مذکور انجام گرفته است.

بر اساس این گزارش، در این میان کشور امارات متحده عربی با ۷۸ میلیون دلار، ۵۲.۸۹ درصد از سهم واردات قهوه ایران به لحاظ ارزشی را به خود اختصاص داد.

این گزارش می‌افزاید: تشریفات گمرکی حدود ۸۲ درصد از وزن و ارزش واردات قهوه از طریق گمرک شهید رجایی انجام گرفته است و پس از آن گمرکات مشهد، بوشهر، بندرلنگه و تهران در رده بعدی قرار گرفتند.

بر اساس این گزارش، در سال ۱۴۰۲ این میزان قهوه وارداتی از سوی ۱۲۱ شخص و شرکت انجام گرفته است. شایان ذکر است، تجارت جهانی قهوه در سال ۲۰۲۲ به میزان ۴۵.۵ میلیارد دلار بوده که بزرگترین صادرکنندگان قهوه، کشورهای برزیل کلمبیا و ویتنام و بزرگترین واردکنندگان قهوه آمریکا، آلمان و بلژیک بودند. سهم قهوه از تجارت جهانی در سال ۲۰۲۲ به میزان ۱۹ صدم درصد از تجارت جهانی بوده است.

کد خبر 748129

دیگر خبرها

  • صادرات ۷۰ قلم کالا از مازندران
  • تامین ارز واردات کالا‌های اساسی از ۴.۲ میلیارد دلار گذشت
  • ۵۶ درصد صادرات زنجان به کشور ترکیه اختصاص دارد
  • افزایش ۴۱ درصدی ارزش صادرات کالا از خراسان جنوبی
  • گمرک به جای بانک مرکزی، شفاف سازی کرد/ ۲۴ میلیارد دلار برای ۱۰۰ واردکننده/ لیست دقیق دریافت کنندگان دلار ۲۸۵۰۰ تومانی را منتشر کنید
  • گمرک به جای بانک مرکزی، شفاف سازی کرد/ ۶۶ میلیارد دلار برای ۱۰۰ واردکننده/ لیست دقیق دریافت کنندگان دلار ۲۸۵۰۰ تومانی را منتشر کنید
  • رشد ۶۵ درصدی ترانزیت مبدأ در مرز باشماق
  • واردات ۱۴۸ میلیون دلاری قهوه به کشور
  • افزایش ۴۶ درصدی ارزش دلاری صادارت غیرنفتی از گمرکات استان گلستان
  • واردات ۱۴۸ میلیون دلاری قهوه به کشور در سال ۱۴۰۲