Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسن بهرام‌نیا امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به طرح اعاده اموال نامشروع مسووولان اظهار کرد: برای نظارت بر اموال مسؤولان یک خلأ قانونی وجود داشت که باعث شد افراد سودجو و منفعت‌طلب به دنبال مقامی باشند تا از این طریق بتوانند منافع شخصی خود را تأمین کنند.

وی با اشاره به اینکه یکی از مطالبات جدی مردم، نظام و رهبری این است که «از کجا آورده‌ای؟» در دستور کار بوده و نصب‌العین افرادی قرار گیرد که نقش نظارتی و اجرایی دارند، اضافه کرد: این افراد باید بدانند که باید حساب و کتابی پس بدهند و مشخص شود که یک نفر قبل و بعد از مسؤولیت چه میزان اموال دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این مسئله یک امر طبیعی در همه دنیاست، تصریح کرد: در برخی کشورها نظارت بر اموال مسؤولان وجود دارد که اعتقادی به مبانی اسلامی و قرآنی نیز ندارند، حال در یک کشور اسلامی باید این موضوع دقیق‌تر مد نظر باشد.

وی یادآور شد: نظارت بر اموال مسؤولان حق طبیعی مردم است، به ویژه اینکه ما در کشوری مسلمان بوده و به عنوان یک الگو برای همه کشورهای مسلمان مطرح هستیم تا افرادی که تخطی می‌کنند، با آنان برخورد شود.

بهرام‌نیا با تأکید بر اینکه جای نگرانی وجود ندارد، تشریح کرد: اموال یک مسؤول بررسی می‌شود که آیا در زمان تصدی منصب، به صورت مشروع به دست آمده یا خیر و اگر نامشروع بوده باید به ‌بیت‌المال بازگردد.

وی یادآور شد: به همین دلایل طرح اعاده اموال نامشروع مسؤولان در مجلس آغاز شد و همه نمایندگان به دور از گرایش‌های سیاسی در آن شرکت کردند و به دنبال آن هستند که این مهم به تصویب برسد تا پس از آن دولت برای اجرای آن ابلاغ کند.

نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: این طرح در صورت تصویب یکی از اقدامات عمده‌ای بوده که در مقام مقایسه با سایر قوانین مصوب شدن، سرآمد همه آن‌ها خواهد شد.

بهرام‌نیا افزود: مردم نسبت به برخی از مسؤولان بی‌اعتماد شدند و این بی‌اعتمادی باعث می‌شود که بزرگترین سرمایه کشور یعنی اعتماد مردمی لطمه بخورد.

وی با بیان اینکه اعتماد مردمی آسیب دیده است، تصریح کرد: ما باید کاری کنیم که آسیب برطرف شود و مرهمی بر آلام مردم باشد.

نماینده مردم نهاوند در مجلس ادامه داد: با تصویب این طرحژ، اموال هر فردی که در جمهوری اسلامی مسؤولیتی داشته که با اموال عمومی مردم در ارتباط بوده و زمینه‌های فساد در آن وجود داشته است، مورد بررسی قرار می‌گیرد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در پایان تأکید کرد: این طرح شامل چندین سطح می‌شود که از رئیس جمهور، وزرا، معاون وزرا و افرادی که به نوعی کار آنها زمینه فساد اقتصادی داشت، قابل بررسی است.

انتهای پیام/ذ

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۵۳۷۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدردانی سردار رادان از مجلس

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی پیام فرمانده کل فراجا پیرو تشکر از نمایندگان مجلس درباره صدور بیانیه حمایت از اجرای طرح عفاف و حجاب را قرائت کرد. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، علی کریمی فیروزجایی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (دوشنبه 10 اردیبهشت ) قوه مقننه گفت: سردار رادان، فرمانده کل فراجا طی پیامی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و اعضای کمیسیون فرهنگی و به ویژه از رئیس محترم و هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در صدور بیانیه حمایت از اجرای طرح عفاف و حجاب تشکر کردند.

به گزارش تسنیم، روز گذشته پیام قدردانی نمایندگان از فراجا برای اجرای طرح عفاف و حجاب، قرائت شده بود.

انتهای‌ پیام/

دیگر خبرها

  • عدم‌همراهی بیش از ۱۰۰ نماینده در حمایت از طرح «نور»
  • ۱۰۰ نماینده مجلس بیانیه حمایت از «طرح نور» را امضا نکردند؟
  • بیش از ۱۰۰ نماینده مجلس بیانیه حمایت از طرح «نور» را امضا نکردند
  • قدردانی سردار رادان از مجلس
  • حضور نماینده خانم از تهران در مجلس اهمیت زیادی دارد
  • مخالفت مجلسی‌ها با کلیات طرح افزایش تعداد نمایندگان به ۳۳۰ نفر
  • مخالفت نمایندگان با کلیات طرح اصلاح جداول حوزه های انتخابیه
  • نمایندگان مجلس دوازدهم «یقه‌گیری» نخواهند کرد
  • شاهد «یقه‌گیری» نمایندگان مجلس دوازدهم نخواهیم بود
  • نماینده مجلس : موضوع چای دبش را لاپوشانی کردند