Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایکنا؛ نشست خبری دهمین جشنواره بین‌المللی فارابی؛ ویژه تحقیقات علوم انسانی و اسلامی، امروز سه‌شنبه، ۱۵ اسفندماه در محل پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد.
در این نشست که بدون حضور غلامرضا غفاری، دبیر دهمین جشنواره بین‌المللی فارابی برگزار شد، حسین میرزایی، رئیس دبیرخانه جشنواره فارابی و رئیس پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی به تشریح روند برگزاری جشنواره دهم پرداخت و اظهار کرد: جشنواره فارابی دارای قابلیتی است که مورد توجه دستگاه‌ها و مراکز علمی علوم انسانی است و این جشنواره دارای مرجعیت علمی بوده و اولین دوره برگزاری مورد لطف خداوند بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: در دوره‌های اخیر پس از برگزاری مراسم اختتامیه، برگزیدگان به بنیاد ملی نخبگان معرفی می‌شوند و رتبه‌های اول تا سوم جشنواره در قالب گرندهای پژوهشی به فعالیت علمی و پژوهشی خود ادامه می‌دهند.
میرزایی با بیان اینکه در ادوار گذشته بشترین آثار از ۲ گروه بوده است، گفت: گروه فلسفه، کلام، اخلاق، ادیان و عرفان و گروه فقه، اصول و علوم قرآن و حدیث، ۲ گروهی است که دارای حوزه‌های متکثری هستند. با بررسی کارشناسی دبیرخانه جشنواره، به این جمع‌بندی رسیدیم که این دو گروه تفکیک شوند و یک بازآرایی در تعداد گروه‌های جشنواره فارابی صورت بگیرد و گروه‌های ۱۲گانه به تعداد ۱۴ گروه افزایش یافتند.
وی افزود: گروه فلسفه، کلام، اخلاق، ادیان و عرفان به دو گروه فلسفه، منطق و کلام، و اخلاق، ادیان و عرفان تفکیک شد. گروه فقه، اصول و علوم قرآن و حدیث به دو گروه فقه و اصول، و علوم قرآنی، تفسیر و حدیث تقسیم‌بندی شد.
رئیس دبیرخانه جشنواره فارابی با بیان اینکه این جشنواره تحقیقات حوزه علوم انسانی و اسلامی است، گفت: با وجود این تفکیک‌ها، بحث اسلامی در همه گروه‌های علمی مطرح است و منعی وجود ندارد دیگر گروه‌های علمی مانند اقتصاد و ... در حوزه اسلامی وارد شوند و مثلا در بحث اقتصاد اسلامی اثری به دبیرخانه ارائه نمایند.
میرزایی با اشاره به لحاظ شدن دو جایزه ویژه در جشنواره دهم، ادامه داد: در این دوره روز اختتامیه یک جایزه ویژه اخلاق و تربیت خواهیم داشت که حامی این جایزه آیسسکو و یونسکو هستند، این جایزه یک بخش ویژه نیست، پس از ارزیابی همه آثار، یک اثر برای دریافت این جایزه انتخاب می‌شود.
وی با اشاره به دیگر جایزه ویژه این دوره گفت: جایزه ویژه دیگر در دوره دهم، جایزه ویژه مطالعات میان رشته‌ای است که با همکاری پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم و با حمایت این پژوهشکده این جایزه اعطا می‌شود. این جایزه هم پس از ارزیابی همه آثار اعطا می‌شود و بخش مجزا نیست.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۵۴۷۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختتامیه پانزدهمین جشنواره ملی شعر کودک ونوجوان رضوی- همدان

مراسم اختتامیه پانزدهمین جشنواره ملی شعر کودک ونوجوان رضوی به همراه تقدیر از شاعر برجسته کودک و نوجوان کشور استاد جواد محقق با حضور شاعران و نویسندگان برجسته ای از سراسر کشور در مجتمع شهید آوینی همدان برگزار شد. به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3079253 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • اختتامیه پانزدهمین جشنواره ملی شعر کودک ونوجوان رضوی- همدان
  • افزایش ۲۰ درصدی اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن
  • اختتامیه ششمین جشنواره ملی روستایی و عشایری -بوشهر
  • افزایش۲۰ درصدی تعداد افراد در طرح اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن
  • ایساتیس پرمخاطب‌ترین فیلم هنر و تجربه
  • معرفی آثار برتر دهمین جشنواره علامه حلی
  • تقدیر از ۱۰۰ استاد در نخستین دوره اعطای جایزه شیخ مفید
  • حضور بیش از ۵۰۰ دانش‌آموز در «جشنواره ولاگ» فیلیمومدرسه
  • تقدیر از ۱۰۰ استاد شاگردپرور در اولین دوره اعطای جایزه «شیخ مفید»
  • تعداد تشکل‌های کارگری در استان بوشهر ۳۵ درصد افزایش یافت