Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-27@03:54:46 GMT

غرس 166 نهال در آستارا به نیت تعداد شهدای این شهرستان

تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۵۵۷۰۸۹

غرس 166 نهال در آستارا به نیت تعداد شهدای این شهرستان

به گزارش خبرنگار ایرنا، امام جمعه شهرستان آستارا روز سه شنبه در این آئین گفت: حراست از درختان و جلوگیری از نابودی آنها جزو وظایف شرعی و ملی ماست و کوتاهی در آن، ضایع کردن نعمت است.
حجت الاسلام کاظم حافظ نیا ادامه داد: درختکاری از سنت های مورد تاکید پیامبر اسلام (ص) و ائمه اطهار (ع) است و درخت، نقش مهمی در زندگی انسان دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان کرد: صیانت از درختان و جنگل ها مهم تر از کاشت آنهاست و ماموران منابع طبیعی و محیط زیست باید در مقابل متخلفان و متعرضان به منابع طبیعی بایستند و با تخریب اراضی ملی در کوهستان حیران آستارا مقابله کنند.
نسرین غزنوی سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آستارا نیز در این آئین گفت: تا پایان هفته منابع طبیعی، پنج هزار اصله نهال رایگان برای کاشت در شهرها و روستاهای این شهرستان توزیع خواهد شد.
وی اضافه کرد: هر یک هکتار جنگل، سالانه 2 و نیم تن اکسیژن تولید می کند و با توجه به افزایش جمعیت و گسترش زندگی ماشینی، برای محافظت از جنگل ها و مراتع باید همکاری عمومی صورت گیرد.
15 تا 22 اسفندماه، هفته منابع طبیعی است.
شهرستان آستارا با 91 هزار نفر جمعیت و 40 هزار هکتار اراضی ملی در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده است.
7105 / 7124/2007
انتهای پیام

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۵۷۰۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) کاشت نهال به‌جای درختان قطع شده در جنگل‌های هیرکانی

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • دستگیری قاچاقچیان چوب در لفور سوادکوه
  • پویش کاشت هزار و ۵۰۰ اصله نهال زالزالک در پیرانشهر
  • (ویدئو) کاشت نهال به‌جای درختان قطع شده در جنگل‌های هیرکانی
  • ماجرای قطع ۴۰ درخت در نوشهر
  • ماجرای قطع ۴۰ اصله درخت در کجور نوشهر از زبان رئیس منابع طبیعی
  • حفاظت از انفال مهمترین رسالت هر جنگلبان است
  • پویش کاشت یکهزار و ۵۰۰  اصله نهال زالزالک در پیرانشهر
  • مشارکت منابع طبیعی و آبخیزداری استان و مرکز آموزش قدس سپاه همدان برای تولید و کاشت نهال
  • اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در همدان
  • پویش کاشت ۱۵۰۰ اصله نهال زالزالک در پیرانشهر