Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرماندار آستارا گفت: به منابع طبیعی باید به عنوان یک ثروت و سرمایه ملی نگاه شود.

به گزارش ایلنا از آستارا، یونس رنجکش در آستانه هفته منابع طبیعی با حضور در جمع مدیران و کارکنان اداره منابع طبیعی آستارا ضمن تبریک این هفته اظهار داشت: توجه به منابع طبیعی و الزامات فرهنگ سازی عمومی در این زمینه بسیار حائز اهمیت است و همه باید تلاش و مشارکت جدی در صیانت از منابع ملی که منابع طبیعی نیز یکی از آنها است داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی ادامه داد: در بحث توسعه، اجرای برنامه‌های توسعه محوری در منطقه به‌هیچ‌وجه نفی کننده اهمیت منابع طبیعی نیست بلکه باید تلاش کنیم تا با در نظر گرفتن مقررات و قوانین صیانت از منابع طبیعی، اهداف توسعه را مطابق استانداردهای تعریف شده در جهان و آخرین روشهای علمی پیش ببریم.

به گفته وی؛ توجه به ارزش افزوده منابع طبیعی و بهره‌مندی صحیح از این نعمت خدادادی برای رفع مشکلات مردم نیز باید در مسیر برنامه ریزی های اداره منابع طبیعی در شهرستان قرار گیرد.

رنجکش ضمن تشکر از تلاش‌های کارکنان منابع طبیعی و گرامیداشت یاد و خاطره درگذشتگان حادثه چند وقت پیش اداره منابع طبیعی آستارا بر ضرورت توجه به وضعیت معیشت کارکنان و امکانات اداره منابع طبیعی آستارا تاکید و افزود: امکانات موجود به‌هیچ‌وجه جوابگوی حجم ماموریت‌های منابع طبیعی در این شهرستان نیست.

 در این جلسه یوسف‌پور مدیرکل منابع طبیعی استان گیلان ضمن تشکر از حضور فرماندار آستارا در این بازدید بر ضرورت تعامل بین دستگاه‌های اجرایی و منابع طبیعی در صیانت از ثروت‌های ملی تاکید کرد.

 اجرای برنامه نمادین نهالکاری در مجموعه ۲۵ هکتاری دانشگاه‌آزاد آستارا با حضور مدیرکل منابع طبیعی و فرماندار و اساتید دانشگاه و مدیران دستگاه‌های اجرایی این شهرستان و همچنین دیدار و گفت‌وگو با کارکنان اداره منابع طبیعی از دیگر برنامه‌های این دیدار به مناسبت آغاز هفته منابع طبیعی در آستارا بود

انتهای پیام

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۶۲۹۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انهدام باند قاچاق و تهیه زغال از چوب آلات جنگلی در گلبهار/۴ نفر از اتباع بیگانه دستگیر شدند

ایسنا/خراسان رضوی رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری چناران از انهدام باند قاچاق و تهیه زغال از چوب آلات جنگلی در شهرستان گلبهار خبر داد.

حمید رضا شرف خانی امروز، ۸ اردیبهشت در گفت و گو با ایسنا بیان کرد: با رصد و پایش عوامل یگان حفاظت و با دستور قاطع دادستان شهرستان گلبهار در همکاری با عوامل انتظامی کلانتری گلمکان، یک باب کوره غیر مجاز تهیه زغال و بیش از ۱۵ تن مقطوعات چوبی از گونه‌های ممنوعه گز و تاغ که به شکل ماهرانه‌ای از شهرستان‌های جنوبی استان قطع و به گلبهار حمل می‌شد شناسایی و توقیف شد.

وی خاطرنشان کرد: کارگاه غیرمجاز احداث شده در یکی از روستاهای تابعه شهر گلمکان شهرستان گلبهار پس از شناسایی و اطمینان از وجود محموله قاچاق با دستور قضایی دادستان گلبهار توسط ضابطین بازگشایی و میزان ۱۵ تن مقطوعات چوبی جنگلی و یک باب کوره غیر مجاز توقیف شد.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری چناران بیان کرد: در همین رابطه چهار نفر از اتباع بیگانه مرتبط با این باند بازداشت و تحویل عوامل انتظامی گردیدند. 

شرف خوانی اظهار کرد: گونه جنگلی گز و تاغ با هدف تثبیت شن و جلوگیری از گسترش بیابان و تهدید سکونتگاه‌های شهری و روستایی در قالب پروژه‌های بیولوژیک بیابان‌زدایی با صرف هزینه‌های سنگین و تلاش‌های شبانه‌روزی در مناطق کویری خراسان رضوی توسط اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کشت و نگهداری می‌گردد که با بی‌رحمی تمام و برای انتفاع غیر شرعی و غیر مجاز توسط افراد و باندهای قاچاق چوب آلات مورد تجاوز و قطع قرار می‌گیرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • احیای جنگل‌های هیرکانی گلستان با تولید و کاشت سه میلیون نهال
  • انهدام باند قاچاق و تهیه زغال از چوب آلات جنگلی در گلبهار/۴ نفر از اتباع بیگانه دستگیر شدند
  • خبر شکستن یک سد معیشتی در ساوه چه بود؟
  • بازگشت ۳۷۰ هکتار از اراضی جنگلی مازندران به طبیعت
  • احداث بند‌های سنگی و خاکی یکی از موثرین راه‌های جذب روان آب‌ها
  • محصولات مرتعی نیشابور، سرمایه‌ای رو به نابودی
  • ماجرای قطع ۴۰ اصله درخت در کجور چیست؟
  • تصاویر قطع ۴۰ اصله درخت در کجور آرشیوی است
  • ماجرای قطع ۴۰ درخت در نوشهر
  • ماجرای قطع ۴۰ اصله درخت در کجور نوشهر از زبان رئیس منابع طبیعی