Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-30@22:44:02 GMT

افتتاح فاز اول آزادراه تهران-شمال تا پایان تابستان

تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۵۶۷۱۳۱

افتتاح فاز اول آزادراه تهران-شمال تا پایان تابستان

به مناسبت روز درختکاری، با حضور رئیس بنیاد مستضعفان و جمعی از معاونان، استاندار البرز، شهردار کرج و جمعی از مردم، مراسم کاشت نهال‌های سیب در باغ سیب مهر‌شهر کرج برگزار شد.

خبرگزاری فارس: رئیس بنیاد مستضعفان با بیان اینکه شرط اصلی آباد کردن کشور، بهره‌گیری از توان نیرو‌های توانمند و مدیران کارآمد است، گفت: بنیاد مستضعفان در صدد است که باغ‌های تاریخی تحت اختیار را با کاشت درخت احیا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


‌به گزارش پایگاه خبری بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی، به مناسبت روز درختکاری، با حضور رئیس بنیاد مستضعفان و جمعی از معاونان، استاندار البرز، شهردار کرج و جمعی از مردم، مراسم کاشت نهال‌های سیب در باغ سیب مهر‌شهر کرج برگزار شد.

در این مراسم محمد سعیدی کیا با اشاره به سرمایه‌گذاری بنیاد برای احیای باغ سیب مهر‌شهر کرج گفت‌: اکنون طرح نهال‌کاری با مشارکت مردمی برای احیای این باغ در دست اقدام است و این باغ زیر پوشش آبیاری تحت فشار با هدف استفاده بهینه از منابع آبی قرار گرفته است.

رئیس بنیاد مستضعفان افزود: در خصوص فعالیت انجام گرفته در باغ سیب کرج اطلاع‌رسانی منصفانه‌ای صورت نگرفته است، تا کنون تصور می‌شد که بنیاد مستضعفان در نظر دارد درختان را قطع کند، اما این اقدام هیچگاه در دستور کار بنیاد مستضعفان نبود.

سعیدی کیا گفت: به منظور احیای این باغ پس از تهیه طرح مطالعاتی و کارشناسی و تجهیز به سیستم‌های پیشرفته آبیاری، همه درختان ۵۰ ساله باغ سیب را جمع آوری کردیم و نهال‌های جدید کاشتیم و این کار در سطح همه باغ انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: بنیاد مستضعفان در صدد است که باغ‌های تاریخی تحت اختیار را با کاشت درخت احیاء کند، بر همین اساس تلاش می‌شود بخشی از باغ سیب نه فقط برای روز طبیعت بلکه برای فصل‌های کشت آماده‌سازی شود تا مردم استان البرز در این باغ حضور یابند و اقدام به کاشت نهال کنند.

سعیدی‌کیا بیان داشت: شرط اصلی آباد کردن کشور، بهره‌گیری از توان نیرو‌های توانمند و مدیران کارآمد است که باید با انگیزه و روحیه جهادی همانطور که رهبر معظم انقلاب فرموده‌اند، پیش بروند.

رئیس بنیاد مستضعفان تأکید کرد: باغ سیب کرج سر سبز بود و سرسبز هم باقی خواهد ماند.

سعیدی کیا با اشاره به زمینه‌سازی برای مشارکت مردم در احیای باغ سیب کرج، گفت: با درج یک پلاک، نام مردم بر درختانی که در باغ سیب می‌کارند ثبت می‌شود تا در آینده که از باغ بازدید می‌کنند درخت کاشته شده توسط خودشان را بازبینی کنند.

 استاندار البرز: افتتاح فاز اول آزادراه تهران-شمال در اواخر تابستان ۹۷

بنابراین گزارش، در ادامه این مراسم، استاندار البرز ضمن قدردانی از احیای باغ سیب مهر شهر کرج توسط بنیاد، اظهار داشت: با توجه به شرایطی که در استان البرز داشتیم، پروژه بزرگراه تهران-شمال بنا به دلایلی، طولانی شد، ولی با تلاش بنیاد مستضعفان پروژه با جدیت دنبال شد.

وی ادامه داد: موضوع مهم این است که در این پروژه از توان فنی و مهندسی ایرانی استفاده می‌شود.

استاندار البرز افزود: فاز اول این پروژه در اواخر تابستان افتتاح خواهد شد و با راه‌اندازی این مسیر، علاوه بر صرفه‌جویی صد‌ها میلیارد تومانی سوخت، ترافیک ورودی و خروجی شهر کرج کم می‌شود و بدین ترتیب علاوه بر کاهش هزینه اقتصادی، دیگر وقت مردم در ترافیک سنگین، تلف نخواهد شد؛ بنابراین گزارش ۲۷۲ هکتار از اراضی مهر شهر کرج متعلق به بنیاد مستضعفان است و ۸۰ هکتار از اراضی متعلق به دانشگاه علامه طباطبایی در مجموعه ۲۷۲ هکتاری باغ سیب بر اساس طرح جامع زمین به ۹ قطعه تقسیم بندی شده است که به تدریج به کشت آلو، گیلاس، آلبالو، گردو، گلابی، سیب، خر‌مالو، به و انگور اختصاص خواهد یافت.

این باغ در دهه ۴۰ در مجاورت کاخ تاریخی مروارید مهرشهر کرج احداث شده است که با توجه به عمر بالای درختان این باغ، کار احیای آن از حدود ۳ سال پیش توسط شرکت کشت و صنعت شهید مطهری از زیر مجموعه‌های بنیاد مستضعفان آغاز شده است؛ حفظ و نگهداری این باغ تاریخی همواره مورد تاکید مردم و مسئولان به ویژه دوستداران طبیعت بوده است. لینک کوتاه خبر: farda.fr/003JnI

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۶۷۱۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست خبری مدیرعامل بنیاد فرهنگی البرز آغاز شد

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری علم و فناوری آنا، نشست خبری حیدر ارشدی، مدیرعامل بنیاد فرهنگی البرز در آستانه برگزاری شصت و دومین سال جایزه البرز صبح امروز در محل بنیاد برگزار شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آئین تکریم مدیرعامل سابق و معارفه سرپرست جدید بانک سینا برگزار شد
  • آغاز طرح ملی مشاركت اجتماعی مردم در فضای مجازی از تابستان
  • وضعیت ترافیک جاده چالوس امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت
  • ترافیک سنگین در آزادراه تهران کرج قزوین
  • راه اندازی مجموعه آزمایشگاه های تحقیقاتی و پژوهشی در استان ها
  • نشست خبری مدیرعامل بنیاد فرهنگی البرز آغاز شد
  • ترافیک سنگین در آزادراه تهران - کرج - قزوین
  • ترافیک سنگین و پرحجم در آزادراه‌های البرز
  • ترافیک سنگین در آزاد راه کرج - تهران
  • آخرین وضعیت ترافیکی راه‌های البرز/ ۹ اردیبهشت