Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صداوسيما، سخنگوي رسانه اي جنبش فتح گفت آمريکا و اسرائيل اهميتي براي صلح قائل نيستند و ادعاهاي اخير ترامپ و نتانياهو براي فرار از مشکلات داخلي و بين المللي آنهاست. 

زياد خليل ابوزياد سخنگوي رسانه اي بين المللي جنبش فتح از قدس اشغالي در مصاحبه با شبکه تلويزيوني بي بي سي عربي گفت: سخنان ترامپ واقعي نيست و گمان مي کنم او با اين سخنان مي خواهد از بحران بين المللي که پس از به رسميت شناختن قدس به عنوان پايتخت رژيم اشغالگر اسرائيل دامنگير او شده است رهايي يابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خليل ابوزياد در مورد ديدار نتانياهو با ترامپ و اظهاراتش در نشست آيپک گفت: نتانياهو نيز  قصد داشت به وسيله ديدار با ترامپ و سخنراني در نشست ايپک، مسائل فساد اقتصادي و اتهام رشوه خواري خود را تحت الشعاع قرار دهد. او احساس مي کند با اين اقدامات و سخنان دستاوردي بين المللي را در خصوص ايران يا مسأله فلسطين کسب مي کند. آمريکا و اسرائيل اهميتي براي سازش قائل نيستند و ما نيز تمايلي براي به هدر دادن بيست و پنج سال ديگر در مذاکرات بي نتيجه نداريم. 

سخنگوي جنبش فتح افزود: ما براي آزادسازي اراضي اشغالي کشور فلسطين به پايتختي قدس، آزادسازي اسرا و حق بازگشت آوارگان حاضر به گفتگو با اسرائيل نيستيم بلکه خواهان محقق ساختن اهداف خود از طريق اجراي قانون بين المللي، قطعنامه هاي شوراي امنيت و مجمع عمومي سازمان ملل هستيم.

وي در مورد اتهام تروريسم به گروههاي فلسطيني گفت: درباره اتهام تروريسم و حمايت مالي از آن بايد گفت اگر تروريسمي وجود داشته باشد تروريسم دولت اسرائيل است که همچنان به بازداشت جوانان و کشتار آنان و مصادره درآمدهاي مالياتي که حق مشروع فلسطينيان است ادامه مي دهد. آنها تروريسم دولتي را تحقق بخشيده اند و ما را تروريست مي خوانند در حالي که ما ثابت کرده ايم که به سازش پايبند هستيم. ما رضايت نمي دهيم اسرائيل نقشي در کرانه باختري و نوار غزه داشته باشد و براي احقاق حقوق خود راه کارهاي بسياري داريم که از دادگاه بين المللي کيفري آغاز مي شود. 

زياد ابوزياد در مورد اينکه با توجه به تأکيد طرف آمريکايي بر فراهم بودن زمينه برقراري صلح از طريق معامله قرن، آيا رهبري فلسطين در حال بهره برداري از اوضاع کنوني است، گفت: معامله اي که از آن سخن مي گويند يک معامله صهيونيستي است که مي خواهد همه حقوق فلسطينيان را در مورد شهر قدس انکار کند و پرونده آوارگان را پيش از ورود به هرگونه روند صلح مختومه اعلام کند. اگر دوباره به اتهام تروريسم برگرديم بايد بگويم کودکان اسرائيلي از کودکان فلسطيني باارزش تر نيستند، 350 هزار فلسطيني در قدس اشغالي به عنوان شهروند درجه سوم و چهارم زندگي مي کنند و شناسنامه ندارند، من که اکنون با شما صحبت مي کنم شناسنامه ندارم. اسرائيل به ما حق شهروندي موقت مي دهد و سپس آن را باطل مي کند، آنها  با هر شيوه اي با ما مبارزه مي کنند و از ابراز ديدگاه و نظر ما جلوگيري مي کنند. اکنون من در معرض تهديد قرار دارم و به رسانه ها مي گويم اين خطر وجود دارد که من به پليس يا اطلاعات اسرائيل فرا خوانده شوم و به خاطر مصاحبه با رسانه ها در مورد اوضاع سياسي قدس تهديد شوم. قدس اسرائيلي نيست و اسرائيلي ها هرگز بر قدس شرقي حکومت نخواهند کرد و هيچ گونه حضوري در آن ندارند و نخواهند داشت.

 

 

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۷۰۸۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولمرت: اسرائیل از جنگ غزه پیروز بیرون نخواهد آمد

ایهود اولمرت نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی در یادداشتی در روزنامه عبری زبان هاآرتص نوشت که این رژیم از جنگ غزه پیروز بیرون نخواهد آمد.

به گزارش مشرق، ایهود اولمرت در این یادداشت، نوشته است: اکثریت قریب به اتفاق اسرائیلی‌ها معتقدند تنها انگیزه برای گسترش جنگ و حمله به رفح، حفظ آینده سیاسی بنیامین نتانیاهو است؛ زیرا این حمله به‌ هیچ عنوان به سود (رژیم) اسرائیل نیست.

وی مدعی شد: هیچ کس در اسرائیل نیست که مشتاق شنیدن خبر کشته شدن یحیی السنوار رئیس حماس در نوار غزه یا محمد الضیف فرمانده گردان‌های القسام نباشد اما روند جنگ و اولویت‌های آن نباید تابع اهداف شخصی نتانیاهو باشد.

نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی اضافه کرد: خود نتانیاهو و همچنین افسران ارشد ارتش می‌دانند که تصرف رفح هیچ اهمیتی در ارتباط با منافع استراتژیک اسرائیل ندارد.

اولمرت همچنین گفت: نابود کردن گردان‌های حماس در رفح به دور از شرایط کنونی یک هدف مهم است، زیرا چنین هدفی مستلزم ماه‌ها نبرد طولانی است که منجر به کشته شدن هزاران فلسطینی خواهد شد؛ امری که اعتبار باقی مانده (رژیم) اسرائیل در سطح بین‌المللی را نابود خواهد کرد.

وی افزود: تهاجم به رفح تظاهرات در دانشگاه‌های آمریکا و سراسر جهان را تشدید می‌کند و به صدور حکم دستگیری رهبران و افسران اسرائیلی منجر خواهد شد.

این مقام سابق رژیم صهیونیستی همچنین، تاکید کرد: نتانیاهو در داخل حبابی جدا از واقعیت زندگی می‌کند زیرا به خود و دیگران در درون آن حباب می‌گوید که برای ادامه حیات (رژیم) اسرائیل می‌جنگد و ماموریت تاریخی او مقابله با جهان برای دفاع از اسرائیل در برابر همه است که می‌خواهند آن را نابود کنند.

اولمرت گفت: نتانیاهو از مدت‌ها قبل فکر کردن درباره آنچه برای اسرائیل، آینده و منافع راهبردی آن بهتر است را متوقف کرده و روی آینده سیاسی خود متمرکز شده است.

وی افزود: درک این نکته حائز اهمیت است که (رژیم) اسرائیل در این رویارویی پیروز بیرون نخواهد آمد و صحبت‌های فخرآمیز درباره پیروزی مطلق نشان دهنده حماقت و غرور و اساساً تلاشی برای فرار از محاکمه است.

نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی در پایان از صهیونیست‌ها خواست تا با حضور میلیونی در خیابان‌ها، گروه نتانیاهو، ایتمار بن‌گویر و بزالل اسموتریچ را محاصره کنند؛ گروهی قانون‌گریز که اسرائیل را به سمت فروپاشی سوق می‌دهند.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ (۲۴ نوامبر ۲۰۲۳) آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر (اول دسامبر ۲۰۲۳) آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت.

این رژیم برای جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • چرا نتانیاهو نمی‌خواهد جنگ در غزه تمام شود؟
  • وحشت نتانیاهو از صدور حکم بازداشت/ هیچ تصویری از پیروزی در شهر رفح نیست
  • هراس نتانیاهو از صدور حکم بازداشت/ اسرائیل منتظر تحولات در جبهه‌های همزمان است
  • فشار وزیرجنگ اسرائیل بر نتانیاهو برای پذیرش آتش‌بس
  • فشار وزیرجنگ اسرائیل بر نتانیاهو برای پذیرش آتش بس در غزه
  • واکاوی ۳ ابربحران قابل توجه پیش رویِ نتانیاهو
  • نتانیاهو: جنگ را تمام نمی‌کنم
  • قصاب غزه در ایستگاه پایانی
  • اولمرت: اسرائیل از جنگ غزه پیروز بیرون نخواهد آمد
  • اتهام‌زنی آمریکا به ما درباره حمله سایبری به اروپا دروغ است