Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر انرژی روسیه سطح مبادلات بازرگانی با ایران را بالا ارزیابی، از ادامه صادرات نفت ایران در ازای کالا و خدمات روسی و مذاکره برای خرید هواپیماهای مسافربری روسی توسط ایران خبر داد. ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۹ بین الملل اروپا آسیای غربی نظرات

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «نووستی»، "الکساندر نوواک" وزیر انرژی روسیه و رئیس روسی کمیسیون مشترک روسیه و ایران در زمینه همکاری‌های تجاری-بازرگانی در این نشست که در مسکو برگزار شد، اعلام کرد که دو کشور همسایه باید کار به روی افزایش حجم مبادلات بازرگانی با استفاده از ارزهای ملی را فعال سازی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نوواک یادآور شد که در مجموع شاخص‌های مبادلات بازرگانی بین روسیه و ایران در سطح بسیار بالایی قرار دارد و در طول سال 2017 حجم بازرگانی بین دو کشور به سطح 1،7 میلیارد دلار رسیده است. به گفته وی، البته هنوز مسائل حل و فصل نشده ای باقی مانده که باید در این جهت گیری‌ها کار شود و یکی از این موارد، افزایش حجم مبادلات بازرگانی صورت گرفته با استفاده از ارزهای ملی دو کشور و همچنین تسهیل تشریفات مربوط به محاسبات است.

وزیر انرژی روسیه همچنین در پایان این نشست در جمع خبرنگاران، اعلام کرد که جمهوری اسلامی ایران در سال 2018 نیز به ارسال نفت به فدراسیون روسیه ادامه خواهد داد و تلاش خواهد شد تا سطح اعلام شده پنج میلیون تن نفت در سال همچنان حفظ شود. به گفته وی، فعلا روسیه در ماه نوامبر گذشته در ازای کالاهای صادر شده به ایران، یک میلیون بشکه نفت در یک محموله تحویل گرفته است. تاریخ تحویل محموله در سال جاری هنوز مورد توافق دو طرف قرار نگرفته است.

"مسعود کرباسیان" وزیر اقتصاد و دارایی ایران که ریاست ایرانی کمیسیون مشترک را بر عهده داشت نیز به نوبه خویش اعلام کرد که جمهوری اسلامی از همه امکانات خود استفاده خواهد کرد تا محموله دوم نفتی هر چه سریعتر به روسیه ارسال شود و هیچ مانعی در این رابطه وجود ندارد.

الکساندر نوواک یادآور شد که ایران قصد دارد 50 درصد از درآمد حاصله از فروش نفت خود به روسیه را صرف خرید کالاها و خدمات روسی نماید.

وزیر انرژی همچنین اعلام کرد که شرکت‌های روسی تا قبل از تاریخ 21 ماه مارس (اول فرودین سال 1497) چندین قرارداد در زمینه فعالیت در حوزه های نفتی ایران امضاء خواهند نمود.  

وی همچنین افزود که روسیه و ایران در حال بررسی امکان خرید هواپیماهای مسافربری «Sukhoi SuperJet - 100» روسی برای کاروان حمل و نقل هوایی ایران هستند و در حال حاضر شرایط تحقق این طرح در حال بررسی طرفین است.  

انتهای پیام/

R1016196/P36447/S8,89,90,95/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۷۲۳۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) تانک پیشرفتهٔ آمریکایی در خیابان‌های مسکو

رسانه‌های روسی روز یکشنبه از نمایش یک تانک پیشرفته به غنیمت گرفته شده از ارتش اوکراین توسط نیرو‌های روس در روز‌های آتی خبر دادند.

نظامیان روس در حال جابجایی تانک آبرامز ساخت آمریکا از منطقه عملیات نظامی به مسکو هستند.

قرار است این تانک پیشرفته همراه با دیگر غنایم جنگی در منطقه‌ا‌ی در مسکو به نمایش گذاشته شود.

خبرگزاری «آسوشیتدپرس» گزارش داد که اوکراین به طور موقت تانک‌های آمریکایی آبرامز را به دلیل نگرانی از پهپاد‌های روسی از مقدم نبرد عقب کشیده است.

برخی متخصصان روسی می‌گویند که تانک‌های آبرامز اهداف راحتی برای پهپاد‌های روسی هستند.

دو مقام آمریکایی به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفته‌اند که این تصمیم پس از آن اتخاذ شده که این تانک‌ها قادر نیستند به طور فزاینده بدون اینکه شناسایی یا مورد هدف قرار بگیرند عمل کنند.

سال گذشته ایالات متحده در بخشی از بسته کمک‌های تسلیحاتی خود ۳۱ تانک آبرامز ام ۱‌ای ۱ به ارتش اوکراین داد، اما علیرغم استقرار اولیه، این تانک‌ها نتوانسته اند آنطور که باید موثر باشند و تا کنون گزارش شده است که پنج دستگاه از این تانک‌ها درحملات ارتش روسیه منهدم شده یا آسیب دیده اند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • (ویدئو) تانک پیشرفتهٔ آمریکایی در خیابان‌های مسکو
  • محور تحولات و حذف دشمن مشترک
  • کرملین: انگلیس مانع توافق آتش‌بس اوکراین شد
  • مقابله با آمریکا؛ هدف مشترک تهران - مسکو
  • ایران و روسیه ائتلاف دفاعی تشکیل می دهند؟
  • وزیر دفاع روسیه: مسکو هرگز ناتو را تهدید نکرده است
  • روسیه: آماده گسترش همکاری‌های نظامی با ایران هستیم
  • آماده گسترش همکاری‌های نظامی با ایران هستیم
  • روسیه : آماده گسترش همکاری‌ های نظامی با ایران هستیم
  • وزیر دفاع روسیه: آماده گسترش همکاری‌های نظامی با ایران هستیم