Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-27@00:25:19 GMT

نمی گذاریم شکست داعش به پیروزی ایران بینجامد

تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۵۷۹۱۵۰

نمی گذاریم شکست داعش به پیروزی ایران بینجامد

با وجود قدرت و نفوذ بالای کمیته روابط عمومی آمریکا و اسرائیل موسوم به آیپک در میان سیاستمداران و دولتمردان آمریکایی، رسیدن به این هدف یعنی کنار رفتن آمریکا از برجام و بر هم خوردن این توافق آن قدر برای رژیم صهیونیستی مهم و حیاتی است که بنیامین نتانیاهو ترجیح داد تا خود شخصاً مدیریت این پروژه را در نشست آیپک به دست گیرد و برای دومین بار درسال جاری به واشنگتن سفر کرد تا با ترامپ دیدار و رایزنی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قدس آنلاین- لابی آیپک در نشست سالانه اخیر خود فشار بر دولت آمریکا و ترغیب و تشویق دونالد ترامپ به خروج از برجام را در دستور کار خود قرار داده است.

با وجود قدرت و نفوذ بالای کمیته روابط عمومی آمریکا و اسرائیل موسوم به آیپک در میان سیاستمداران و دولتمردان آمریکایی، رسیدن به این هدف یعنی کنار رفتن آمریکا از برجام و بر هم خوردن این توافق آن قدر برای رژیم صهیونیستی مهم و حیاتی است که بنیامین نتانیاهو ترجیح داد تا خود شخصاً مدیریت این پروژه را در نشست آیپک به دست گیرد و برای دومین بار درسال جاری به واشنگتن سفر کرد تا با ترامپ دیدار و رایزنی کند.

با آنکه آیپک موضوعات مختلف دیگری از جمله مسئله انتقال سفارت آمریکا به قدس و به رسمیت شناختن این شهر مقدس به عنوان پایتخت اسرائیل از سوی ترامپ، موضوع صلح با اعراب، تلاش برای حمایت از نتانیاهو در برابر اتهام‌های فساد و... را هم در دستور کار خود داشت، اما نتانیاهو پس از دیدار با دونالد ترامپ و پیش از حضور در اجلاس آیپک در مصاحبه با رسانه‌ها گفت: من و ترامپ تنها ۱۵ دقیقه درباره فلسطینی‌ها گفت‌وگو کردیم. موضوع دیگری که درباره آن حرف زدیم، ایران، ایران و ایران بود. ما باید جلوی این کشور را که شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا سر می‌دهد، بگیریم.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی البته مدت‌هاست که بیش از هر موضوعی درباره ایران به لفاضی و گاه تهدید و ارعاب پرداخته تا اینگونه القاء کند که اکنون مهم‌ترین مسئله در غرب آسیا نه تجاوزگری و جنایات این رژیم، نه بحران سوریه و حمایت جبهه متحد آمریکا از تروریست‌ها و نه حتی تجاوز نظامی رژیم سعودی به یمن و امثالهم، بلکه خطر ایران و محور مقاومت برای امنیت منطقه است، البته امنیت منطقه در منطق صهیونیست‌ها فقط امنیت و منافع اسرائیل معنا می‌شود.

هندوانه دادن نتانیاهو زیر بغل ترامپ

نتانیاهو تنها قصد دارد به هر قیمت که شده ترامپ در پایان اردیبهشت ‌ماه پای حرفی که زده بایستد و از برجام خارج شود، زیر او می‌داند که خواسته‌های ترامپ که خود او دیکته کرده یعنی محدود شدن برنامه موشکی ایران، دائمی شدن محدودیت‌های برجام و عقب نشینی ایران در منطقه محقق شدنی نیست. تنها راه از نگاه نخست وزیر رژیم صهیونیستی هیجانی نگه داشتن ترامپ و تحریک حس خود بزرگ بینی اوست. به همین دلیل هم ترامپ را در اظهارات خود با کوروش پادشاه ایران که به یهودیان پناه داد و آبراهام لینکلن مقایسه کرد تا بخوبی غرور او را تحریک و ارضاء کند.

به نظر می‌رسد او در این مسیر موفق بوده است. مایک پنس معاون رئیس جمهور آمریکا در سخنرانی خود در اجلاس آیپک مواضع تندی علیه ایران اتخاذ کرد و به صراحت از خروج آمریکا از برجام در صورت تغییر نکردن این توافق سخن گفت. وی در ادامه تأکید کرد: «اجازه نمی‌دهیم شکست داعش به پیروزی برای ایران تبدیل شود و افزود: حمایت آمریکا از امنیت اسرائیل، امروز از هر زمانی بیشتر است.

پنس با بیان اینکه ترامپ خواهان محدودیت‌های دائمی برای برنامه اتمی جاه طلبانه ایران و اعمال محدودیت‌های موشکی برای این کشور است، اظهار داشت: امضای قبلی تعلیق تحریم‌های ایران شانس آخر بود. اگر توافق ایران طی ماه‌های جاری اصلاح نشود، دولت آمریکا به سرعت از آن خارج خواهد شد.

سناتورهای آمریکایی «کوین مک‌کارتی» و «استنی هویر» هم که میهمانان مدعو لابی آیپک بودند در مواضعی مشابه ایران را تهدیدی مشترک برای آمریکا و اسرائیل و قدرتی در حال تثبیت در سوریه عنوان کردند. مک‌کارتی در اجلاس آیپک گفت: «باید از شر بندهای غروب در برجام راحت شویم...دلیلی ندارد ایران موشک بالستیک داشته باشد یا آزمایش انجام دهد.»

سناتور هویر هم با «کاملاً ناقص» خواندن توافق هسته‌ای ایران، اضافه کرد: «این توافق باید فعالیت‌های شرورانه غیرهسته‌ای ایران را خنثی می‌کرد. این توافق باید اطمینان حاصل می‌کرد که ایران هیچ‌وقت، نه ۱۰ سال نه ۲۵ سال، هیچ‌وقت توانایی هسته‌ای که بتواند با آن اسرائیل را تهدید کند، نداشته باشد.»

یک کارشناس مسائل راهبردی و سیاست خارجی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی تهدید ترامپ به خروج از برجام را یک فرصت طلایی تلقی می‌کند و نمی‌خواهد این فرصت با ایجاد تردید در رئیس جمهور آمریکا به دلیل همراهی نکردن دیگر اعضای برجام از دست برود به خبرنگار ما گفت: لابی آیپک از حمایت کارتل‌های تسلیحاتی، اکثریت جمهوری خواه در کنگره و تیم ترامپ برخوردار است و حداکثر فشار خود را برای وادار کردن ترامپ به عمل به وعده خروج از برجام وارد کرده است.

دو راهی ترامپ در پایان اردیبهشت

محمد کرمی راد با اشاره به طراحی‌های پیچیده و درازمدت لابی صهیونیستی و دولت اسرائیل برای زمینه سازی توجیه خروج آمریکا از برجام از جمله پروژه اتهام زنی به ایران در بحران یمن با موضوع برنامه موشکی جمهوری اسلامی یا نمایشنامه نتانیاهو در کنفرانس امنیتی مونیخ در مورد تجاوز پهپاد ایران به حریم سرزمین‌های اشغالی افزود: اکنون دو احتمال در مورد آینده برجام وجود دارد، نخست آنکه ترامپ با تحریک اسرائیل حرف خود را عملی کرده و از برجام خارج شود که در این صورت این توافق عملاً به هم خواهد خورد، اما در این صورت همراهی جامعه جهانی با آمریکا وجود نخواهد داشت، اما به دلیل اهرم‌های فشار واشنگتن بر کشورهای غربی کاری از دست آن‌ها برای حفظ برجام ساخته نیست. مهم این است که دولت به نحوی عمل کند که شروع نقض برجام با ایران نباشد تا مسئولیت آن به گردن تهران نیفتد.

عضو سابق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطرنشان کرد: گزینه دوم این است که اوج فشارهای آمریکا و لابی صهیونیستی یک بلوف و فضاسازی برای گرفتن امتیاز از ایران در دقیقه ۹۰ باشد؛ از این رو دستگاه دیپلماسی و تیم مذاکره کننده ایران باید کاملاً با دقت و هوشیارانه عمل کنند.

منبع: روزنامه قدس

منبع: قدس آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۷۹۱۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پست معنادار داعش با انتشار تصویر یک ورزشگاه دیگر بیخگوش ایران!

با افزایش تهدیدهای داعش علیه ورزشگاه‌ها و مسابقات ورزشی، یک حساب وابسته به داعش، با انتشار تصویری از یک بازیکن کریکت تیم نیوزلند و با درج تاریخ‌ بازی‌های کریکت پاکستان و نیوزلند در لاهور و راولپندی، از هواخواهان خود خواست تا اعضای تیم کریکت نیوزلند را مورد هدف قرار دهند. منبع: فارس

 

دیگر خبرها

  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب از سرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • پیروزی نوجوانان هندبال ایران در دومین دیدار تدارکاتی اردوی ترکیه
  • پست معنادار داعش با انتشار تصویر یک ورزشگاه دیگر بیخگوش ایران!
  • فضاسازی تبلیغی پارلمان اروپا علیه عملیات «وعده صادق»
  • جو بایدن به زودی می‌میرد | دلیل پیروزی احتمالی ترامپ مشخص شد
  • سیاست خارجی ترامپ در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا
  • : تعرض به امنیت سیستان و بلوچستان را بی پاسخ نمی‌گذاریم
  • پیروزی ترامپ و بایدن در انتخابات مقدماتی پنسیلوانیا
  • آمریکا : مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم؛ نه در نیویورک و نه در هیچ کجای دیگر / درباره روش‌های ارتباطمان با ایران نظری نمی‌دهیم