Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-28@22:54:46 GMT

فاطمه(س) الگوی جامعی برای مردان و زنان دو عالم است

تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۵۹۳۵۰۶

فاطمه(س) الگوی جامعی برای مردان و زنان دو عالم است

خبرگزاری شبستان: امام جمعه شهرستان پارسیان گفت: حضرت فاطمه(س) الگوی جامعی برای مردان و زنان هر دو عالم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از هرمزگان، حجت الاسلام هادی میرزایی در آیین جشن میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) و معارفه روحانی مستقر روستای خلف، ضمن تبریک سالروز ولادت ام ابیها(س)، اظهار کرد: بر زنان مسلمان واجب است که در شوهرداری و تربیت فرزند، آن حضرت را الگوی زندگی خود قرار دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با اشاره به فضایل بی شمارحضرت زهرا(س)، افزود: آن حضرت در ولایت پذیری، تبیین جایگاه ولایت، دفاع از حریم ولایت، عفت، حیا و پاکدامنی الگوی کامل و جامع هستند.

 

حجت الاسلام میرزایی با اشاره به آسیب های اجتماعی تاکید کرد: برای حل معضلات در جامعه باید شیوه و سبک زندگی حضرت زهرا(س) و ائمه هدی(ع) را به شکلی کاربردی تبیین و معرفی کنیم.

 

وی به تشریح نقش روحانیت در هدایت جامعه بسوی فلاح و رستگاری پرداخت و حضور علمای دین در قالب روحانیون مستقر را نعمتی بزرگ برای کاهش آسیب های اجتماعی و نشر فضایل اخلاقی دانست.

 

امام جمعه شهرستان پارسیان به جایگاه نیت در انجام امور نیز اشاره کرد و گفت: اخلاص و رضای خدا موجب برکت و ماندگاری و نتیجه بخش بودن فعالیت ها می شود.

 

وی همچنین به سالروز شکل گیری کانون های مساجد اشاره و تاکید کرد: کانون های فرهنگی هنری باید زیر نظر امام جماعت با اجرای برنامه های کیفی و بامحتوا در جذب اقشار مختلف به ویژه نوجوانان و جوانان به مسجد تلاشی جهادگونه داشته باشند.

 

گفتنی است؛ در این آیین با تجلیل از بانوان همنام فاطمه همراه بود، حجت الاسلام مختاری مقدم به عنوان روحانی مستقر کانون فرهنگی هنری وصال روستای خلف شهرستان پارسیان معرفی شد.

 

 

پایان پیام/88

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۹۳۵۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمار مرگ و میر در ایران؛ فوت مردان بیشتر از زنان

در سال ۱۴۰۲ مردان ۵۵/۶ درصد و زنان ۴۴/۴ درصد از ثبت فوت‌ها را به خود اختصاص داده‌اند.

به گزارش مهر، این میزان در مدت مشابه سال قبل برابر ۵۶/۶ درصد برای مردان و ۴۳/۴ درصد برای زنان بوده است.

همچنین آمار‌های ثبت‌شده در سازمان ثبت احوال کشور نشان می‌دهد در مقابل هر ۱۳۰ مرد فوت‌شده، ۱۰۰ زن فوت شده‌اند. به عبارتی، تعداد مردان فوت‌شده ۱۱.۲ درصد بیشتر از زنان است.

بر اساس این گزارش، سال گذشته ۴۴۲ هزار و ۲۱۳ رویداد فوت به ثبت رسیده است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن با ۴۱۸ هزار و ۷۴۱ رویداد فوت ثبت‌شده ۵/۶ درصد افزایش داشته است.

دیگر خبرها

  • جشن‌های دهه کرامت در همه مساجد و محله‌های لرستان برگزار می‌شود
  • ثبت احوال : مردان سال گذشته بیشتر از زنان فوت کردند
  • اعلام آمار مرگ و میر؛ سال ۱۴۰۲ زنان بیشتر فوت کردند یا مردان؟
  • مردان سال گذشته بیشتر از زنان فوت کردند
  • اعلام آمار مرگ و میر سال ۱۴۰۲ / فوت مردان بیشتر از زنان
  • آمار مرگ و میر در ایران؛ فوت مردان بیشتر از زنان
  • آمار مرگ مردان ۱۱.۲ درصد بیشتر از زنان
  • حذف زودهنگام دختر شمشیرباز ایران از انتخابی المپیک
  • ثبت فوت مردان ۱۱.۲ درصد بیشتر از زنان در سال ۱۴۰۲ بوده است
  • ماجرای نسبت فامیلی علیرضا قربانی با داور «محفل» از زبان احمد ابوالقاسمی + فیلم