Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان:سرپرست دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد، از تدوین بانک اطلاعاتی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان خبرداد و گفت: رویکرد کانون های فرهنگی هنری، مسجد محوری، تربیت محوری و جوان گرایی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، محمد ابدالی پور، سرپرست دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان لرستان، امروز(19  اسفند) در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی  در خرم آباد، گفت: کانون های فرهنگی هنری مساجد در سال 71 بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی و به منظور مقابله با شبیخون فرهنگی  دشمنان تاسیس شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

ابدالی پور، اظهار داشت: کانون های فرهنگی هنری مساجد به عنوان گسترده ترین شبکه فرهنگی در کشور هستند.

 

وی با بیان اینکه مساجد از صدر اسلام کارکردهای مختلف داشته اند، بیان کرد: مساجد مهم ترین  پایگاه اجتماعی، نماد هویت دینی و دانشگاهی برای تربیت صحیح  است.

 

سرپرست دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد لرستان، گفت: کانون های فرهنگی هنری مساجد با هدف مقابله با توطئه های  فرهنگی دشمنان و همچنین جذب جوانان به مساجد راه اندازی شده اند.

 

وی خاطرنشان کرد: با اشاره به اهمیت احیای کارکردها مسجد در جامعه، گفت: غفلت از نقش مهم و موثر مساجد می تواند بستر آسیب های اجتماعی در جامعه باشد.

 

ابدالی پور، تاکید کرد: کانون های فرهنگی هنری مسجد بهترین مرجع برای برنامه ریزی و هدایت فعالیت های فرهنگی و همچنین تشویق و ترغیب نسل جوان و نوجوان  به مساجد است.

 

وی افزود: رویکرد و اصول حاکم بر جهت گیری کانون های فرهنگی هنری مساجد شامل سه محور اصلی چون مسجد محوری، تربیت محوری و جوان گرایی است.

 

ابدالی پور، ابراز کرد: راه‌اندازی کانون‌های فرهنگی و هنری، تجهیز کتابخانه‌های مساجد، آموزش نیروهای مستعد و جوان در مساجد، برگزاری دوره‌های مختلف آموزشی، فعالیت‌های متنوع قرآنی، برگزاری دوره‌های هدفمند،حضور در مساجد دانشگاه‌ها،راه‌اندازی مراکز دیجیتال در مساجد، کتابخانه‌های عمومی در مساجد ازجمله محورهای فعالیت کانون های فرهنگی هنری مساجد است.

 

فعالیت 398 کانون فرهنگی هنری مسجد در لرستان

 

وی درادامه با اشاره به رشد  کمی و کیفی کانون های فرهنگی هنری مساجد در استان لرستان، گفت: تاکنون  398 کانون فرهنگی هنری مسجد درمساجد استان لرستان راه اندازی شده است.

 

ابدالی پور، بیان کرد: همچنین تعداد 102 کتابخانه مسجد، 500 مرکز طرح تلاوت نور، 26 مرکز خانه نور، 41 کانون ویژه شامل مصلی و دانشگاه، سه خانه دیجیتال  در استان فعال شده است.

 

بانک اطلاعاتی نخبگان کانون های مساجد لرستان تدوین می شود

 

سرپرست دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد لرستان، اظهار کرد: به زودی بانک اطلاعاتی نخبگان کانون های فرهنگی هنری مساجد استان لرستان تدوین می شود.

 

ابدالی پور، بیان کرد: در این راستا در کانون های فرهنگی هنری مساجد استان برنامه ریزی مناسب برای شناسایی نخبگان و افراد با استعداد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان به عمل آمده است.

 

وی ابراز کرد: رویکرد دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد در استان لرستان شامل  تلاش برای کادر سازی، کیفی سازی برنامه های کانون های، شبکه سازی و توانمند سازی ظرفیت های فرهنگی اهالی مسجد است.

 

 ابدالی پور، افزود: با توجه به اینکه تاکنون ربع قرن از تلاش کانون های فرهنگی هنری مساجد می گذرد روز 22 اسفند همایش بزرگداشت سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد در استان برگزار می شود.

 

سرپرست دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد لرستان، گفت: به مناسبت سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد برنامه های مختلفی چون  دیدار با ائمه جمعه، فرمانداران، روسای ادارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و برپایی نمایشگاه دستاوردهای کانون های فرهنگی هنری مساجد، برگزاری محافل انس با قرآن و همایش تجلیل از ائمه جماعت مدیران و رابطان کانون های فرهنگ یهنری مساجد برگزار می شود.

 

پایان پیام/186

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۱۷۵۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ولایت‌محوری گام نهادن در مسیر اهل بیت عصمت و طهارت(ع) است

ایسنا/لرستان مسئول نهاد رهبری در دانشگاه فرهنگیان لرستان گفت: ولایت‌محوری گام نهادن در مسیر اهل بیت عصمت و طهارت(ع) است.

حجت‌الاسلام والمسلمین هادی گراوند امروز، دهم اردیبهشت ماه، در یادواره هشت شهید دانشجو معلم پردیس علامه طباطبایی دانشگاه فرهنگیان لرستان که در سالن همایش‌های پردیس علامه طباطبایی خرم‌آباد برگزار شد، اظهار کرد: گرامیداشت یاد و خاطره شهدا وظیفه و تکلیف همه ماست، آثار و برکاتش فراوان خواهد بود، بیمه‌ایی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی است. اگر امروز اقتدار، عزت و امنیتی داریم و در همه عرصه‌های مختلف رشد داشته‌ایم مدیون مجاهدت‌ها، شهادت‌ها و ایثارگری‌های رزمندگان و شهدا هستیم.

وی ادامه داد: گرامیداشت یاد و خاطره شهدا سببی است برای تقویت بُعد ولایت‌مداری، ولایت‌محوری و ولایت‌باوری که شهید سلیمانی به زیبایی تمام در وصیت پُرمغز و ماندگارشان برای ما به یادگار گذاشتند که از شئون عاقبت به خیری، باورمندی و تبعیت محض از ولایت فقیه است.

گراوند افزود: تبیعت از ولایت و ولایت‌محوری یعنی گام نهادن در مسیر اهل بیت عصمت و طهارت(ع)؛ ما دارای سه ولایت تکوینی، تشریعی و فقیه هستیم که گام اول ولایت فقیه است که تا درست محقق نشود به دو قسم دیگر از ولایت نمی‌رسیم.

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه فرهنگیان لرستان ادامه داد: در بخشی از ویژگی‌هایی که در سیره عملی و رفتاری شهدا مرور می‌کنیم و صفحات زندگی آن‌ها را ورق می‌زنیم، شاهدیم که عین ویژگی‌ها و اوصاف متقین که امام علی(ع) از آن‌ها یاد کرده را دارا هستند که خداوند آن‌ها را انتخاب کرد.

وی ضمن گرامیداشت هفته معلم و یاد و خاطره شهید مرتضی مطهری، بیان کرد: امروز رسالت تبیین‌گری که مقام معظم رهبری روی آن تأکید دارد اینجا باید خودش را نشان دهد، دانش‌آموز ما اعتقاد ویژه‌ای به صحبت‌های معلم خود دارد و خیلی اثرگذار هستند.

گراوند افزود: همین اقدام ویژه که سپاه مقتدر ما رقم زده را می‌توانیم به زیبایی تمام برای نسل نو تبیین کنیم که بتوانیم امید را در جامعه بیشتر کنیم و این امر می‌تواند آثار و برکات ویژه داشته باشد.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان لرستان، گفت: اگر امروز شاهد بیداری دانشگاهیان در دل غرب هستیم به برکت خون مقدس و مطهر شهدای مظلوم غزه است که خون شهید اثرگذاری ویژه خود را دارد که همه اینها برگرفته از آرمان‌های امام خمینی(ره) و شهدای ماست و آن نامه تاریخی و ویژه‌ای که مقام معظم رهبری به جوانان غربی و اروپایی نوشتند که امروز شاهد این بیداری هستیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • برگزاری ویژه‌ برنامه‌های دهه کرامت در مساجد و حسینیه‌ها
  • ولایت‌محوری گام نهادن در مسیر اهل بیت عصمت و طهارت(ع) است
  • شهرستان‌های لرستان میزبان برنامه‌های شاخص شب میلاد امام رضا (ع)
  • جشن‌های دهه کرامت در همه مساجد و محله‌های لرستان برگزار می‌شود
  • میزبانی قلعه فلک‌الافلاک از ارکستر سمفونیک تهران
  • مساجد بدون کانون‌ها و پایگاه‌های بسیج رونقی ندارد
  • مسجد پایگاه دین وکانون تقویت اندیشه ناب فرهنگ اسلامی
  • بازگشت جوانان به مسجد با میانبر ورزشی یک روحانی
  • تجربه زیستی از فضای کار اشتراکی مادران و کودکان در مساجد/ بستری برای رشد و تعالی خانواده
  • نهضت بازگشت به مساجد، به عنوان مهمترین پایگاه رسیدگی به مشکلات مردم