Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت استان همدان اظهار کرد: صنايع دستي استان با ۱۳ میلیون و ۳۹۲ هزار دلار و سهمی برابر ۱۰/۵ درصدی از صادرات استان را به خود اختصاص داده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از همدان، حمیدرضا متین، رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت استان همدان امروز (19 اسفند) در جمع خبرنگاران گفت: در یازده ماهه سال جاری صادرات استان از گمرك همدان از نظر ارزشی به 127 ميليون 852 هزار  دلار و به لحاظ وزنی به 478 هزار تن رسيده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه میزان صادرات از گمرک استان نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر ارزشی 11 درصد رشد داشته است، افزود: این در حالیست که واردات کالا از گمرک همدان نیز طی این مدت 49 میلیون و 385 هزار دلار به وزن 16 هزار و 564 تن بوده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر ارزشی 101 درصد افزایش داشته است.

 

وی از این میزان سه میلیون و 796 هزار دلار معادل 7/7 درصد کالای مصرفی در این بازه زمانی خبرداد و تصریح کرد: همچنین 20 میلیون و 615 هزار دلار معادل ۴۱/۷ درصد کالای واسطه ای و 24 میلیون و 962 هزار دلار معادل ۵۰/۵ درصد خطوط تولید بوده است.

 

رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت استان همدان تراز تجاری استان را مثبت خواند و خاطرنشان کرد: این تراز بالغ بر 78 میلیون دلار و حجم مبادلات تجاری استان بالغ بر  177 میلیون دلار است.

 

متین بیان داشت: صنايع دستي استان با 13 میلیون و 392 هزار دلار و سهمی برابر ۱۰/۵ درصدی از صادرات استان را به خود اختصاص داده و نسبت به مدت مشابه از نظر ارزشی 14 درصد رشد داشته است.

 

وی با بیان اینکه سفال به عنوان پنجمین كالاي صادراتي استان بالغ بر 11 میلیون و 106 هزار دلار ۸/۷ درصد صادرات استان را به خود اختصاص داده است، ابراز کرد: این بخش شامل 16  قلم کالای صادراتی است.

 

وی ، صادرات بخش صنعت را 58 میلیون و 174 هزار دلار با وزن 420 هزار تن خبرداد و گفت: بخش صنعت سهمی معادل ۴۵/۵ درصدی را از صادرات استان به خود اختصاص داده و نسبت به مدت مشابه از نظر ارزشی افزایش 36 درصدی داشته است.

 

وی بیان داشت: موتور کولر آبی به عنوان دومین كالاي صادراتي استان با 16 میلیون و 66 هزار دلار توانسته ۱۲/۵ درصد صادرات را از آن خود کند که این میزان نسبت به سال قبل از نظر ارزشی 811 درصد رشد داشته است.

 

متین با اشاره به اینکه صادرات در بخش معدن به میزان 411 هزار دلار و شامل دو قلم کالا بوده است، اظهار کرد: سیمان نیز با صادرات 11 میلیون و 636 هزار دلار توانسته ۹/۱ درصد از کل صادرات استان و کاهش ارزشی 36 درصدی داشته باشد.

 

رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت استان همدان ابراز کرد: صادرات در بخش مواد شیمیایی سه میلیون و 62 هزار دلار شامل 9 قلم کالا بوده که از نظر ارزشی 98 درصد نسبت به مدت مشابه افزایش یافته است.

 

وی صادرات بخش صنعت را شامل 92 قلم کالا خواند و افزود: همچنین الکتروموتور با صادرات پنج میلیون و 907 هزار دلار، شور و ترشیجات با صادرات سه میلیون و 997 هزار دلاری، گونی پلاستیکی با دو میلیون و 351 هزار دلار، ظروف تفلون با دو میلیون و  315 هزار دلار از ديگر اقلام عمده اين بخش مي باشند.

 

وی با بیان اینکه بخش كشاورزي استان با صادرات 52 ميليون و 811 هزار دلار و سهمي برابر ۴۱/۳ درصدی را از صادرات استان به خود اختصاص داده است، ادامه داد: صادرات در بخش کشاورزی نسبت به مدت مشابه از نظر ارزشی 11 درصد کاهش داشته است.

 

متین عنوان داشت: كشمش به عنوان مهمترين كالاي صادراتي استان با صادرات 30 ميليون و 72 هزار دلاری  و  ۲۳/۵ درصدي از صادرات استان مطرح است.

 

رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت استان همدان با بیان اینکه محصولات بخش کشاورزی شامل 22 قلم کالا بوده است، خاطرنشان کرد: لبنیات نیز با 15 میلیون و 349 هزار دلار از دیگر اقلام مهم بخش کشاورزی است .

 

وی از صادرات 141 قلم کالا در یازده ماهه سال جاری از استان به 32 کشور جهان خبرداد و گفت: محصولات صادراتی از استان همدان به کشورهای آمریکا، آلمان، ایتالیا، هلند، رومانی، استرالیا، روسیه، ارمنستان، ترکمنستان، تاجیکستان، قزاقستان، اکراین، آذربایجان، کویت، اندونزی، بنگلادش، کنیا، سومالی، کلمبیا، کنیا، پاکستان، افغانستان، هند، ترکیه، سوریه، کویت، امارات، عمان، چک، قطر و عراق صادر می شود که این میزان در سال قبل در مدت مشابه 97 قلم كالا و  37 كشور بوده است.

 

پایان پیام/155

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۲۱۷۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهدای ۵۹ شیء تاریخی به اداره میراث‌ فرهنگی شهرستان ملایر

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان گفت: در راستای حفظ آثار تاریخی به جای مانده از نیاکان، یک خانواده ملایری ۵۹ شیء تاریخی را به اداره میراث‌فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان ملایر اهدا کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از همدان، محسن معصوم علیزاده امروز _دوشنبه دهم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: آثار باستانی، دفینه‌ها و گنجینه‌های مادی و معنوی هر ملت و میراث‌فرهنگی آن‌ها محسوب می‌شود.

وی افزود: اشیا و آثار باستانی بیان کننده پیشینه تاریخی و تمدن هر کشور و سرزمین است. قدمت تاریخی این اشیا سبب ارزشمند بودن آن‌ها و اعتبار تاریخی ملت‌ها می‌شود، به نحوی که برای نگهداری و مراقبت از این هویت‌های تاریخی هر ملت باید همه احساس مسئولیت کند و هزینه‌های هنگفتی در سال از سوی دولت‌ها برای این موضوع پرداخت می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان خاطرنشان کرد: در هر خانه‌ای کتابی، نوشته‌ای، فرشی، گلدانی، تابلو و میراثی از پدران و مادران و گذشتگان وجود دارد که با حساسیت خاصی نگهداری می‌شود و برای اعضای آن خانه از ارزش و اعتبار ویژه‌ای برخوردار است، چراکه نشان‌دهنده هویت فرهنگی، میراث خانوادگی و ارزش‌های یک خاندان است.

معصوم‌علیزاده اضافه کرد: حفظ آثار تاریخی و فرهنگی در یک منطقه نیز همین جایگاه را میان اعضای یک جامعه دارد و نشان‌دهنده هویت و تمدن یک ملت است، به ویژه ملتی همچون ایران که تمدنی بسیار قدیمی و درخشان دارد و زمانی که بسیاری از جوامع غربی و شرقی هنوز به وجود نیامده بود، ایران از تمدن غنی و پیشرفته برخوردار بود.

وی اضافه کرد: این اشیا و آثار تاریخی و فرهنگی همچون اجداد ما هستند و به دلیل اینکه حاصل هنر و نبوغ پیشینیان ما است، باید در حفاظت و حراست از این میراث نهایت دقت و کوشش را به عمل آوریم و چه خوب است که برای ماندگاری بهتر آثار تاریخی در اختیار موزه‌ها و مخازن امن قرار گیرد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان تاکید کرد: اهدای آثار تاریخی یکی از راه‌های حفظ اشیا، اموال فرهنگی و غنی‌سازی موزه‌ها به لحاظ داشته‌های فرهنگی و آثار است که در راستای حفظ آثار تاریخی به جای مانده از نیاکان، یک خانواده ملایری ۵۹ شیء تاریخی را به اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان ملایر اهدا کرد که امیدواریم این کار پسندیده در جامعه ما ادامه‌دار باشد.

معصوم‌علیزاده اضافه کرد: با توجه به رویه موجود در قوانین و ضوابط موزه‌های دنیا مبنی بر اینکه اگر فرد یا سازمانی آثار تاریخی خود را به مرجع و منبع اصلی بازگردانند، آثار اهدایی به نام آن‌ها در تاریخ کشور ثبت و بر همین اساس اشیا به نام خانواده محبی ثبت خواهد شد.

وی گفت: این اشیا توسط مسعود محبی از ایرانیان ساکن آمریکا و بعد از فوت پدرشان به موزه لطفعلیان ملایر اهدا شد که شامل ۵۹ شیء تاریخی با قدمت‌های مختلف است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان گفت: این اشیا برای دوران مختلف پیش از تاریخ، دوران تاریخی اسلامی و معاصر از جمله پیه‌سوز، پیکرک‌های کوچک، انگشتر، باروت‌دان، ابریق و ظروف مختلف کاربردی است که پس از کارشناسی به منظور طی فرآیندهای قانونی تحویل امین اموال استان شد.

معصوم‌علیزاده با اشاره به اینکه اصالت و هویت بیش از نیمی از این مجموعه به صورت قطعی تأیید شده است، افزود: تعیین اصالت تعدادی دیگر از این آثار به پژوهش و مطالعات دقیق‌تری نیاز دارد.

کد خبر 749012

دیگر خبرها

  • صادرات بیش از ۱۴۷ هزار تن کالا از گمرکات مازندران
  • صادرات ۱۴۷ هزار تن انواع کالا از گمرکات مازندران
  • اهدای ۵۹ شیء تاریخی به اداره میراث‌ فرهنگی شهرستان ملایر
  • دریافت نشان ملی مرغوبیت ۲۸ کالای صنایع دستی مازندران
  • صادرات ۷۰ قلم کالا از مازندران
  • تامین ارز واردات کالا‌های اساسی از ۴.۲ میلیارد دلار گذشت
  • صادرات ۱۰ میلیارد دلاری دانش بنیان‌ها تا دو سال آینده
  • صادرات ۴۸۹ میلیون دلاری نساجی/ واردات به ۲.۲ میلیارد دلار رسید
  • افزایش ۴۱ درصدی ارزش صادرات کالا از خراسان جنوبی
  • هدف‌گذاری رشد ۲۰ میلیارد‌دلاری تجارت