Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-29@06:56:57 GMT

جزییات توافقات جدید گمرکی تهران - بغداد

تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۶۲۱۸۷۸

روسای کل گمرکات ایران و عراق برای توسعه تجارت، توافق دوجانبه همکاری را امضا کردند.

به گزارش مهر به نقل از گمرک ایران، روسای کل گمرکات ایران و عراق در حاشیه سفر اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور کشورمان به عراق دیدار و پس از مذاکرات فشرده در ۷ بند برای توسعه و تسهیل تجارت میان دو کشور توافق کردند.

بر اساس مذاکرات صورت گرفته میان فرود عسگری رییس کل گمرک ایران و منذر عبد الامیر اسد رییس کل گمرک عراق توافق شد تا جهت حل برخی مشکلات مرزی کارگروهی مشترک بین گمرک ایران و سازمان پایانه های مرزی عراق تشکیل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین به منظور حل مشکلات و عبور روان کالا و مسافر روسای کل گمرکات ایران و عراق در ۷ بند توافق کردند که بدین شرح است: افزایش ساعات کار گمرکات و در صورت لزوم افزایش تعداد شیفت های کاری به سه نوبت در روز و فعالیت گمرکات در ایام تعطیلات، اعمال استاندارهای مورد پذیرش یکدیگر بر اساس موافقت نامه های امضا شده میان دو کشور، ایجاد واحدهای بهداشتی و قرنطینه و آزمایشگاهی در پایانه های مرزی یکدیگر، تسریع در حرکت خودروهای دو طرف بر اساس تفاهم نامه های امضا شده میان دو کشور، اطلاع رسانی و اعلام‌ هرگونه ممنوعیت و محدودیت بر واردات، حداقل ۱۰روز قبل از تاریخ اعمال به بخش های مختلف و مقامات مربوطه، انتقال محل مبادلات مرزی به نقطه صفر مرزی بین دو کشور برای جلوگیری از نقض و سوء استفاده هایی که بعضا بین کارگران و رانندگان عراقی صورت می گیرد و نیز ایجاد فرصت های شغلی بیشتر و تلاش دو کشور در زمینه کنترل و ایجاد راهکارهای لازم جهت جلوگیری از جابجایی مواد مخدر توسط مسافران.

این گزارش می افزاید؛ بر اساس توافقات میان روسای گمرکات ایران و عراق، کارگروه فوق هر سه ماه یکبار به صورت ادواری در یکی از دو کشور تشکیل جلسه می دهد.

 

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۲۱۸۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واردات ۱۴۸ میلیون دلاری قهوه به کشور در سال ۱۴۰۲

گمرک ایران اعلام کرد: واردات قهوه در سال ۱۴۰۲ با رشد ۷۵ درصدی به رقم ۱۴۸ میلیون دلار رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از گمرک ایران، میزان وزنی قهوه وارداتی در این مدت ۴۹ هزار تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۸.۵۵ درصد افزایش داشته است.

این گزارش با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۲ کشورهای امارات متحده عربی، ویتنام، هند، اندونزی و اوگاندا ۵ کشور عمده طرف معامله واردات قهوه با ایران بودند، می افزاید: ۹۵ درصد از ارزش قهوه وارداتی به کشور از طریق ۵ کشور مذکور انجام گرفته است.

بر اساس این گزارش، در این میان کشور امارات متحده عربی با ۷۸ میلیون دلار، ۵۲.۸۹ درصد از سهم واردات قهوه ایران به لحاظ ارزشی را به خود اختصاص داد.

این گزارش می‌افزاید: تشریفات گمرکی حدود ۸۲ درصد از وزن و ارزش واردات قهوه از طریق گمرک شهید رجایی انجام گرفته است و پس از آن گمرکات مشهد، بوشهر، بندرلنگه و تهران در رده بعدی قرار گرفتند.

بر اساس این گزارش، در سال ۱۴۰۲ این میزان قهوه وارداتی از سوی ۱۲۱ شخص و شرکت انجام گرفته است. شایان ذکر است، تجارت جهانی قهوه در سال ۲۰۲۲ به میزان ۴۵.۵ میلیارد دلار بوده که بزرگترین صادرکنندگان قهوه، کشورهای برزیل کلمبیا و ویتنام و بزرگترین واردکنندگان قهوه آمریکا، آلمان و بلژیک بودند. سهم قهوه از تجارت جهانی در سال ۲۰۲۲ به میزان ۱۹ صدم درصد از تجارت جهانی بوده است.

کد خبر 748129

دیگر خبرها

  • تجربیات تهران در حوزه شهری و فضای سبز به «واسط» عراق منتقل شود
  • ظرفیت‌های استان تهران برای تعامل اقتصادی با «واسط» عراق مهیا است
  • ظرفیت های استان تهران برای تعامل اقتصادی با «واسط»عراق مهیا است
  • معاون فنی مهمترین گمرک کشور منصوب شد
  • اینفلوئنسر عراقی و ستاره «تیک تاک» به ضرب گلوله در بغداد کشته شد
  • ستاره زن شبکه‌های مجازی به ضرب گلوله کشته شد
  • درخواست کنسرسیوم ریلی برای انجام تشریفات قطار ترانزیتی افغانستان به گمرک ارائه شد
  • واردات ۱۴۸ میلیون دلاری قهوه به کشور
  • واردات ۱۴۸ میلیون دلاری قهوه به کشور در سال ۱۴۰۲
  • دشمن جنگ فرهنگی علیه ایران راه انداخته است