Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان گفت: امسال نمایشگاه بین‌المللی کتاب کردستان یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان کتاب به فروش رفت. ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۵ استانها کردستان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان، جلال قلعه‌شانی آماری 6 روزه از برگزاری هفتمین نمایشگاه کتاب استانی ارائه داد و اظهار داشت: در این دوره از نمایشگاه کتاب کردستان که از 13 تا 18 اسفندماه در محل دائمی نمایشگاه‌های استان در سنندج برپا شد، 65 هزار عنوان کتاب در دسترس علاقمندان قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: 338 ناشر کشور و 14 ناشر از اقلیم کردستان عراق در قالب 230 غرفه در این دوره از نمایشگاه کتاب حضور یافتند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان از فروش یک میلیارد و 200 میلیون تومان کتاب در این دوره از نمایشگاه خبر داد و تصریح کرد: این میزان خرید شامل بن کارت خرید، تراکنش کارتخوان‌های نصب شده در غرفه‌ها و پول‌های نقد مردم است.

وی گفت: باجه‌های بانک شهر مستقر در نمایشگاه 550 میلیون تومان بن کارت خرید کتاب به متقاضیان عرضه کردند.

قلعه‌شانی افزود: از آنجایی که قیمت کتاب‌های کودک پایین بود و خرید کتاب در این حوزه به صورت نقدی بوده است، پیش‌بینی خرید در حوزه کتاب کودک 2 میلیون تومان است.

وی پرفروش‌ترین غرفه نمایشگاه را انتشارات ژیار معرفی و اظهار کرد: این انتشارات در طول 6 روز برپایی نمایشگاه قریب به 60 میلیون تومان کتاب به فروش رساند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با اشاره به استقبال بی‌نظیر مردم‌ از نمایشگاه‌ کتاب گفت: مردم‌ استان‌ امسال در بازدید از نمایشگاه‌ ما‌ را غافلگیر کردند و به صورت تخمینی و تقریبی 73 هزار نفر از این نمایشگاه بازدید کردند.

وی استقبال از نمایشگاه کتاب را نشان‌دهنده فرهنگ کتاب و کتابخوانی در استان و اهمیت رویدادهای فرهنگی دانست و عنوان کرد: حداقل روزانه 31 هزار تراکنش بانکی در نمایشگاه انجام شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان همچنین برگزاری 6 نشست تخصصی، رونمایی از 20 عنوان کتاب، برپایی محافل نقد و بررسی کتاب و آثار ادبی، گرامیداشت روز زن، غرفه نقاشی کودک، غرفه ایستگاه کودک، پخش زنده موسیقی محلی همراه و برپایی سفره هفت‌سین نوروزی را از دیگر برنامه‌های هفتمین نمایشگاه کتاب کردستان برشمرد.

انتهای پیام/ش

R7848/P1377/S6,66/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۲۵۳۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش یارانه خرید از نمایشگاه کتاب تهران | تحویل غرفه‌های ناشران آغاز شد

همشهری آنلاین- گروه فرهنگی: با نزدیک شدن به زمان برگزاری سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران که با شعار «بخوانیم و بسازیم» از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت (۱۴۰۳) در محل مصلی امام خمینی(ره) به شکل حضوری و در سامانه ketab.ir به صورت مجازی برگزار می‌شود، خبرهای داغ و دست اول درباره این رویداد بزرگ فرهنگی هم یکی پس از دیگری از راه می‌رسد. همشهری آنلاین مهم‌ ترین خبرهای این نمایشگاه را هر روز به اطلاع مخاطبان اهل کتاب می رساند.

افزایش یارانه خرید از نمایشگاه کتاب تهران

محمد خلج، مدیر کمیته اداری و مالی سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با اشاره به سقف یارانه اعتباری خرید کتاب ویژه دانشجویان، طلاب و اعضای هیئت علمی گفت: سقف یارانه اعتباری خرید کتاب برای دانشجویان و طلاب۷۰۰هزار تومان است که از این مقدار۴۲۰هزار تومان سهم مشارکت دانشجویان و طلاب بوده و ۲۸۰هزار تومان سهم معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. همچنین سقف یارانه اعتباری خرید کتاب برای اعضای هیئت علمی ۸۰۰هزار تومان است که از این مقدار معادل ۴۰۰هزار تومان سهم عضو هیئت علمی و ۴۰۰هزار تومان نیز برعهده معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با مشارکت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خواهد بود.

تحویل غرفه‌های ناشران آغاز شد

طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده تحویل غرفه‌های خودساز سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به ناشران آغاز شده و برخی از ناشران کار غرفه سازی خود را آغاز کرده‌اند. ناشرانی که غرفه سازی ندارند هم می‌توانند از روز یکشنبه (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) غرفه‌های خود را طبق نقشه مشخص شده دریافت کنند.

نمایشگاه کتاب به رونق گردشگری کمک می‌کند

مسلم شجاعی، مدیرکل بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی درباره سی‌و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، گفت: برخی از کشورهای همسایه و منطقه نظیر عراق، عمان، کویت، بحرین، هند، روسیه، چین و... که برای ما بازار هدف گردشگری هستند، در نمایشگاه کتاب حضور دارند. حضور کشورها به عنوان مهمان ویژه یا جذابیت آثار ناشران ایرانی، باعث می‌شود تا نمایشگاه کتاب تهران به رونق گردشگری خارجی کمک کند.

سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «بخوانیم و بسازیم» از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت (۱۴۰۳) در محل مصلی امام خمینی(ره) به شکل حضوری و در سامانه ketab.ir به صورت مجازی برگزار می‌شود. کد خبر 849415 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها کتاب - نمایشگاه داخلی خبر مهم کتاب - نویسندگان و پدید آورندگان یارانه نمایشگاه

دیگر خبرها

  • وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه بازدید از روند آماده‌سازی نمایشگاه کتاب تهران مطرح کرد؛باید فضای تبلیغی و محیطی تهران در قُرُق نمایشگاه بین‌المللی
  • بازدید وزیر فرهنگ از مراحل آماده سازی نمایشگاه کتاب تهران
  • باید فضای تبلیغی و محیطی تهران در قُرُق نمایشگاه بین‌المللی کتاب باشد
  • تحقق عدالت فرهنگی با فروش هم‌زمان حضوری و مجازی در نمایشگاه کتاب
  • افزایش یارانه خرید از نمایشگاه کتاب تهران | تحویل غرفه‌های ناشران آغاز شد
  • آماده حمایت جدی از ناشران و مخاطبان این حوزه هستیم
  • حضور وزیر فرهنگ در جلسه شورای سیاستگذاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب
  • نمایشگاه کتاب؛ بهترین فرصت برای ارتباط‌ فرهنگ‌های بومی
  • خودنمایی سیاه قلمهای بانوان کردستانی در گالری سوره سنندج
  • خودنمایی ‌سیاه قلم‌های بانوان کردستانی در گالری سوره سنندج