Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ مدیر امور طیور و زنبور عسل جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری از آغاز زود هنگام بازگشت و کوچ بهاره کلنی‌های زنبور عسل به این استان خبر داد.

ابراهیم کوچکی گفت: به دلیل شرایط آب و هوایی و وجود ریزگرد‌ها در مناطق گرمسیری خوزستان، بوشهر و فارس، و به شکوفه نشستن بادامستان‌های چهارمحال و بختیاری، زنبورداران بازگشت خود را زودتر از هر سال به استان آغاز کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی اضافه کرد: انتقال کلنی زنبورستان‌ها در فصل گل دهی درختان، موجب گرده افشانی باغات و افزایش تولید محصول و شرایط مستعد آب و هوایی استان در فصل بهار و تابستان سبب سرعت رشد تکثیر زنبور و جمعیت کلنی‌ها می‌شود.

کوچکی با بیان وجود حدود ۱۵۰ هزار کلنی زنبور عسل در چهارمحال و بختیاری افزود: در کوچ پاییزه زنبورستان‌ها حدود ۱۰۰ هزار از این تعداد کلنی به مناطق گرمسیری منتقل شده بود.

وی، میزان عسل تولیدی چهارمحال و بختیاری در سال گذشته را یک هزار تن اعلام کرد و گفت: عسل این استان به دلیل تنوع گیاهی به ویژه گیاهان دارویی شهد خیز، گون زار‌های وسیع، شرایط مساعد آب و هوایی و درصد رطوبت پایین منطقه، دارای کیفیت بسیار خوبی است که بخشی از آن به کشور‌های حوزه خلیج فارس صادر می‌شود.

کوچکی با اشاره به فعالیت بیش از یک هزار و ۲۷۰ بهره بردار در بخش زنبورداری چهارمحال و بختیاری ادامه داد: تنها ۲۰ درصد از کلنی‌های زنبور عسل استان زیر پوشش بیمه است.

وی با بیان تأثیر زیاد حوادث طبیعی مانند وزش باد و پدیده ریزگرد‌ها بر تولید کمی و کیفی عسل و درآمد بهره برداران این بخش، از زنبور داران خواست؛ نسبت به بیمه کردن کلنی‌های زنبور عسل اقدام کنند.

انتهای پیام/ز

بازگشت بهاره زود هنگام کلنی‌های زنبور عسل

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۳۰۲۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نجات دو خانواده در ارتفاعات آس جم شهرستان خانمیرزا


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان چهارمحال و بختیاری گفت: با دریافت خبری مبنی بر گرفتاری دو خانواده شامل ۱۰ نفر، در ارتفاعات آس‌جم حوالی روستای تنگ کلوره شهرستان خانمیرزا به سرعت تیم امداد و نجات پایگاه کوهستان خانمیرزا با یک دستگاه آمبولانس به محل حادثه اعزام شدند.
مثنوی اضافه کرد: نجاتگران این ۱۰ نفر گرفتار را نجات دادند و به مکان امن منتقل کردند.

دیگر خبرها

  • تصاویری از لحظه حادثه مینی بوس در چهارمحال و بختیاری
  • رشد ۳۱ درصدی مرسولات از چهارمحال و بختیاری
  • نجات دو خانواده در ارتفاعات آس جم شهرستان خانمیرزا
  • بازگشت زندانی جرایم غیر عمد به آغوش خانواده
  • خبر‌های ورزشی ۱۴ اردیبهشت چهارمحال و بختیاری
  • بارش باران بهاری در چهارمحال و بختیاری
  • پرونده‌های قضایی در چهارمحال و بختیاری کاهش یافت
  • درخشش بوکسور‌های چهارمحال و بختیاری در رقابت‌های انتخابی تیم ملی
  • خبر‌های ورزشی ۱۳ اردیبهشت چهارمحال و بختیاری
  • وجود ۲۰۳ هزار و ۴۲۴ علمک گاز در چهارمحال و بختیاری