Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا ؛ غلامرضا شریعتی شنبه شب بعد از نشست بررسی مشکلات منطقه احمد فداله در سرسرای اداری استانداری خوزستان به خبرنگاران رسانه های گروهی گفت: این منطقه با وجود ظرفیت های خوب در بخش گردشگری، کشاورزی و دامداری از محرومیت ها رنج می برد و وظیفه مسئولان اجرایی است که برای رهایی این منطقه از فقر و محرومیت گام های مهم و تاثیرگذار بردارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: خوشبختانه در بخش پوشش تلفن همراه و اینترنت کارهای خوبی انجام شده و در حوزه برق رسانی و جاده نیز تصمیم های مطلوبی گرفته شده است که امیدواریم در سال 97 بتوانیم بسترهای لازم برای محرومیت زدایی این منطقه فراهم شود.

استاندار خوزستان افزود: مطالعه سه هزار هکتاری منطقه احمد فداله برای پوشش قرار دادن طرح 550هزار هکتاری نیز شروع شده که پس از اتمام آن ، کارهای اجرایی آن آغاز می شود.

وی گفت: منطقه احمد فداله دزفول به دلیل ظرفیت های خوب، می تواند کمک کند تا ثروت جدیدی خلق کند که این خود سبب ایجاد اشتغال و تحول اقتصادی در منطقه خواهد شد.

نماینده عالی دولت در استان خوزستان در ادامه ابراز امیدواری کرد از سال آینده کارهای اجرایی خوبی در منطقه با هدف بهره گیری از ظرفیت های منطقه و خدمت رسانی به ساکنان آن انجام شود.

شریعتی دستگاه های اجرایی استان را موظف کرد طرح های عمرانی و زیربنایی احمدفداله را پیگیری و گزارش کنند تا این منطقه شاهد تحولات مثبت و راهگشا باشد.

در نشست بررسی منطقه محروم احمد فداله که عباس پاپی زاده نماینده دزفول در مجلس شورای اسلامی ، فرماندار دزفول ، بخشدار شهیون ، دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی این منطقه حضور داشتند موضوع احداث راههای دسترسی در مناطق سخت گذر ، بهره گیری از ظرفیت گردشگری و آبی و راه های تحول در بخش کشاورزی و دامداری و رسیدگی به نیازهای ضروری و اساسی ساکنان آن مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در این نشست مدیران کل کمیته امداد ، آب و فاضلاب روستایی ، جهادکشاورزی و بنیاد مسکن استان طرح ها و پیشنهادهای اجرایی خود را برای خدمت رسانی به منطقه احمد فداله بیان کردند.

نماینده دزفول در مجلس شورای اسلامی نیز در جمع بندی این نشست گفت: منطقه احمدفداله سال هاست از محرومیت های سنگین و مضاعف رنج می برد و تاکنون کارهای مهم و تاثیرگذار برای رهایی این منطقه از فقر و محرومیت صورت نگرفته است.

وی ابراز امیدواری کرد بتوانیم با هماهنگی و تخصیص اعتبارات مورد نیاز گام های خوبی در سال آینده برای رهایی این منطقه از محرومیت برداریم و از ظرفیت های بی شمار این منطقه برای توسعه و آبادانی استفاده کنیم.

فاصله منطقه کوهستانی احمد فداله که در بخش شهیون واقع شده با شهر دزفول حدود 120کیلومتر است.

بخش شهیون دزفول با پنج دهستان 2 هزار و 892 کیلومتر مربع وسعت دارد و در ایام نوروز پذیرای ده ها هزار گردشگر از مناطق مختلف خوزستان است.

 

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۳۸۷۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بسیج تمامی امکانات برای رفع آبگرفتگی‌ها در دزفول

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، علیرضا خردمند گفت: در دو روز اخیر ۱۷۵.۱ میلیمتر بارندگی در سطح شهر دزفول ثبت شد که این میزان بارندگی کم سابقه بود.

وی افزود: برخی از معابر شهری و منازل درگیر آبگرفتگی شدند که با تلاش تمامی دستگاه‌های امدادرسان، نیرو‌های مسلح، سپاه و ارتش آبگرفتگی خیابان‌ها برطرف شد.

فرماندار ویژه دزفول بیان کرد: بخشی از راه‌های روستایی به علت بارندگی و آسیب وارد شده به زیرساخت‌ها، مسدود شدند که تجهیزات کمکی برای رفع انسداد راه‌ها به مناطق درگیر اعزام شدند و خوشبختانه برخی از مسیر‌ها بازگشایی شدند و تلاش برای رفع مشکل انسداد راه‌ها در دیگر روستا‌ها ادامه دارد.

خردمند اظهار کرد: باتوجه به هشدار‌های صادر شده تخلیه بوستان‌های ساحلی به منظور افزایش دبی رودخانه در حال انجام است و از مردم درخواست داریم با حفظ آرامش به هشدار‌ها توجه و همکاری لازم را به عمل آوردند.

وی با بیان اینکه شبکه توزیع برق دزفول در طول بارندگی‌ها پایدار ماند، ادامه داد: خدا را شاکریم با توجه به شدت بارش‌ها شاهد مشکل و خسارتی در سطح شهرستان نبودیم و جای هیچگونه نگرانی وجود ندارد، اما همچنان از مردم تقاضا داریم تا پایداری شرایط جوی از حضور در مناطقی همچون شهیون و سردشت جدا خودداری کنند.

فرماندار ویژه دزفول ضمن قدردانی از حضور مردم در صحنه و امدادرسانی به شهروندان اضافه کرد: باحضور دستگاه‌های امدادرسان، گروه‌های جهادی و مردم تاکنون مشکل خاصی از آبگرفتگی معابر گزارش نشده است و تا ساعاتی دیگر آبگرفتگی به طور کامل برطرف خواهد شد.

دیگر خبرها

  • بسیج تمامی امکانات برای رفع آبگرفتگی‌ها در دزفول
  • محرومیت زدایی از ماموریت‌های گروه‌های جهادی برای کمک به مردم
  • افتتاح ۲,۹۵۰ پروژه محرومیت‌زدایی در خراسان‌ رضوی
  • آمادگی برای ساماندهی ۵۸۰۰ گروه‌ جهادی در خراسان رضوی/دستگاه‌های اجرایی با گروه‌های جهادی متصل می‌شوند
  • ۲ هزار و ۹۵۰ پروژه در خراسان رضوی به بهره‌برداری می‌رسد
  • افتتاح ۶۰ پروژه عمرانی و محرومیت‌زدایی در خراسان جنوبی
  • ۷۰ برنامه فرهنگی و محرومیت زدایی در هفته بسیج سازندگی
  • بهره برداری از طرح های محرومیت زدایی در دهدلی شهرستان اردل
  • اجرای ۷۰ برنامه فرهنگی و محرومیت زدایی در هفته بسیج سازندگی
  • محرومیت‌زدایی امیدبخش بسیج سازندگی در کردستان + فیلم