Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-28@20:46:41 GMT

معامله بیش از ۱۴۸هزار تن محصول در بورس کالا

تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۶۴۴۱۴۶

معامله بیش از ۱۴۸هزار تن محصول در بورس کالا

امروز یکشنبه 20 اسفند، بورس‌کالا شاهد معامله حدود 148هزار و 166 تن محصول به ارزش 273 میلیارد و 387 میلیون تومان بود. این رقم در مقایسه با ارزش معاملات دیروز شنبه (168میلیارد و 842 میلیون تومان) حدود 62 درصد افزایش داشت. در این میان با ارزش‌ترین تالار به میزان 146 میلیارد و 730 میلیون تومان از آن تالار صنعتی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اقتصاد آنلاین _ لیلی شهیر؛ تالارهای مختلف بورس کالای ایران امروز ‌یکشنبه 20 اسفند شاهد معامله حدود 148هزار و 166 تن محصول به ارزش 273 میلیارد و 387 میلیون تومان بود که در160 قرارداد انجام شد. از این میزان221 میلیارد و 779 میلیون تومان متعلق به رینگ داخلی و 51 میلیارد و 607 میلیون تومان به رینگ صادراتی اختصاص داشت.

با ارزش‌ترین تالار نیز به میزان 146 میلیارد و 730 میلیون تومان به تالار صنعتی تعلق گرفت. گفتنی است، ارزش کل معاملات امروز در مقایسه با شنبه که 168 میلیارد و 478 میلیون تومان بود حدود 62 درصد افزایش داشت.  

تالار پتروشیمی و فرآورده های نفتی

طی این روز و در تالار فرآورده های نفتی و پتروشیمی ۴۲۱ تن مواد شیمیایی،۱۳ هزار و ۴۱ تن قیر، ۴۸۳ تن اسلاک واکس سنگین، سه هزار تن لوب کات، ۱۸ هزار تن وکیوم باتوم و یک هزار و ۴۳۸ تن مواد پلیمری معامله شد. گفتنی است معاملات این تالار امروز با کمی تاخیر انجام شد.

«قیر 6422 » به عرضه کنندگی نفت جی امروز بیشترین ارزش تالار پتروشیمی معادل یازده میلیارد و 817 میلیون تومان را به خود اختصاص داد. این محصول به قیمت کیلویی یک هزار و 360 تومان به طور نقدی معامله شد.  

کم ارزشترین محصول این تالار هم به « گاز آمونیاک» به عرضه کنندگی پتروشیمی شیراز تعلق گرفت. این محصول به قیمت کیلویی یک هزار و 71 تومان نقدی معامله شد.

تالار صنعتی

بر اساس این گزارش، امروز ۶۰ تن شمش و بیلت آلومینیوم، ۵۰ دستگاه خودرو سراتو،۳۱ هزار تن تیرآهن، ۱۰ هزار و ۴۰۰ تن سبد تیرآهن مخلوط و ۱۳ هزار تن سبد مخلوط در تالار محصولات صنعتی و معدنی معامله شد.

تالار صنعتی بورس کالا یکشنبه 20 اسفند، 54 هزار و 460 تن محصول را به ارزش حدود 146 میلیارد و 730 میلیون تومان معامله کرد. با ارزشترین محصول این تالار «تیرآهن 14 تا 18» ذوب آهن بود که به میزان50 میلیارد و 600 میلیون تومان داد و ستد شد.

 شمش آلیاژ LM2 به عرضه کنندگی ایرالکو نیز کم ارزشترین محصول تالار صنعتی بود. این محصول به قیمت کیلویی یازده هزار و 633 تومان، 232 میلیون و 662 هزار تومان ارزش داشت.  

تالار کشاورزی

تالار کشاورزی امروز 14 هزار و 900 تن محصول را به ارزش 13 میلیارد و 659 میلیون تومان معامله کرد. در این میان ۱۰ هزار و ۴۰۰ تن گندم خوراکی، چهار هزار و ۵۰۰تن سبد گندم دوروم در این تالار معامله شد.

 با ارزشترین محصول تالار کشاورزی، گندم خورکی به عرضه کنندگی همدان بود. این محصول به قیمت کیلویی 902 تومان و به حجم چهار هزار و 800 تن مورد معامله قرار گرفت.

ارزش گندم خوراکی امروز چهار میلیارد و 329 میلیون تومان بود که به طور نقدی (مچینگ) داد و ستد شد. معامله همین محصول به طور نقدی کمترین ارزش تالار کشاورزی را به خود اختصاص داد. گندم خوراکی همدان با قیمت کیلویی 902 تومان و ارزش 180 میلیون و 400 هزار تومان کم ارزشترین محصول این تالار را از آن خود کرد.

بازار فرعی بورس کالای ایران نیز در این روز شاهد معامله ۱۹۲ تن گوشت منجمد و یک هزارتن روغن خام پالم اولئین بود. همچنین، تالار صادراتی بورس کالا هم در این روز شاهد معامله ۳۹هزار و ۲۰۰ تن قیر و یک هزار و۹۸۰ تن عایق رطوبتی بود.

منبع: اقتصاد آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۴۴۱۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عرضه‌های امروز بورس کالا ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

به گزارش بورس تابناک به نقل از نبض بورس، تالارهای بورس کالای ایران در روز یکشنبه ۹ اردیبهشت ماه میزبان عرضه یک میلیون و ۴۰۵ هزار و ۱۰۶ تن انواع کالا و محصول هستند. همچون روال هر هفته بیشترین عرضه های امروز مربوط به سیمان است. به این ترتیب یک میلیون و ۲۱۷ هزار و ۴۷۶ تن سیمان در تالار سیمان روی تابلو می رود. ادامه این خبر را لطفا در لینک زیر بخوانید : https://nabzebourse.com/000Ix8

دیگر خبرها

  • کاهش ۲۰ هزار و ۱۴۴ واحدی شاخص کل بورس
  • عرضه‌های امروز بورس کالا ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • سیمان، سنگ آهن و فولاد در صدر معاملات در بورس کالا
  • شروع طوفانی معاملات برق؛ جهش ۶۸۴ میلیارد ریالی در بورس انرژی
  • افزایش ۶۵۲ واحدی شاخص کل بورس
  • شاخص بورس هزار واحد رشد کرد
  • رشد هزار واحدی شاخص بورس +نقشه
  • بررسی معاملات بورس کالا
  • معامله ۴.۸ میلیون تن سیمان در بورس کالا در نخستین ماه امسال
  • معامله ۳۶ همت انواع کالا و محصول در بورس کالا