Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - گروه طالبان با انتشار بيانيه‌اي در واکنش به برگزاري نشست علما در اندونزي اعلام کرد که حضور علما در نشست‌هاي سفارشي زمينه‌ساز تأمين منافع آمريکا نشود، زيرا تاکنون تلاش‌هاي نظامي واشنگتن نتيجه نداده است.

به گزارش گروه بين‌الملل خبرگزاري ميزان، در بيانيه‌اي که در «الاماره» سايت رسمي طالبان منتشر شده است از علماي جهان اسلام خواسته شده تا از شرکت در نشست اندونزي خودداري کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اين گروه مبارزه با آمريکا و دولت افغانستان را جهاد دانسته که در هماهنگي با علماي دين انجام مي‌شود و برگزاري نشست‌هاي صلح و نشست اخير اندونزي تلاشي براي تضعيف مشروعيت مبارزه با آمريکا است.
طالبان تصريح کرد تلاش‌هاي نظامي آمريکا و دولت افغانستان در رويارويي با اين گروه شکست خورده به همين دليل تلاش دارند تا از طريق نشست صلح و ساير حربه‌هاي تبليغاتي اين گروه را تضعيف کنند.
اين گروه تأکيد کرده است مبارزه آنها عليه آمريکا با صدور فتواي بيش از 1500 عالم دين مشروع دانسته شده است.
در اين بيانيه به علما توصيه شده تا از شرکت در نشست اندونزي خودداري کنند، زيرا رسانه‌هاي غربي اظهارات آنها را تحريف خواهند کرد و تنها بخش‌هايي از آن را براي جنگ تبليغاتي عليه طالبان و توجيه حضورشان در افغانستان استفاده مي‌کنند.
طالبان اين نشست را دسيسه غيرمسلمانان دانست و تأکيد کرد علما در يک نشست سفارشي به‌نفع آنها حضور نيابند.
«محمد قاسم حليمي» معاون وزارت دادگستري افغانستان گفته بود که رئيس جمهوري اندونزي نشست سه‌جانبه را براي بررسي مشروعيت جنگ در افغانستان بين علماي اين کشور، اندونزي و پاکستان در جاکارتا برگزار کند.
«ريتنو مرسودي» وزير خارجه اندونزي نيز تأکيد کرده بود که اين نشست تا پانزدهم ماه مارس در هماهنگي با دولت افغانستان برگزار خواهد شد.
نشست اندونزي قرار است با حضور سه گروه 15نفره از علماي افغانستان، اندونزي و پاکستان برگزار شود و نمايندگان طالبان نيز به اين نشست دعوت نشدند.
انتهاي پيام/

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۴۴۳۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییرات اقلیمی افغانستان را تهدید می کند

دفتر کاپ گفته است که افغانستان در معرض یک «چرخه معیوب درگیری» قرار خواهد گرفت و تغییرات اقلیمی به عنوان یک تهدید چند برابر عمل می‌کند.

نشریه دیپلمات آسیا به نقل از دفتر کاپ اعلام کرد انزوای جهانی افغانستان و ناتوانی طالبان سبب ایجاد نگرانی‌ها مبنی بر گسترش بحران اقلیمی این کشور به منطقه و فراتر از آن شده است.

به گفته این نهاد، یکی از تأتیرات منفی به قدرت رسیدن دوباره طالبان در افغانستان، بازماندن این کشور از نشست‌های جهانی تغییرات اقلیمی، به‌شمول نشست‌های صندوق آب‌وهوای سبز (GCF) است.

بربنیاد این گزارش، افغانستان تنها می‌تواند ۴۰ درصد از برق مورد نیاز خود را تأمین کند که این تولید ناکافی، سبب مودجودیت حدود شش ساعت برق در مراکز صحی کشور شده است.

گفتنی است که افغانستان افزون بر بحران‌ سیاسی و اقتصادی با بحران تغییرات اقلیمی دست‌وپنجه نرم می‌کند.

کاهش آب‌های زیرزمینی، سرازیرشدن سیلاب‌های ویران‌گر، بالا رفتن درجه حرارت، کاهش بارندگی، باران‌های بی‌موقع و تغییر رطوبت هوا از نشانه‌های تغییر اقلیم در افغانستان خوانده شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • حضور ویرانگرِ آمریکا در افغانستان + فیلم
  • تغییرات اقلیمی افغانستان را تهدید می کند
  • بازنمایی رسانه‌ای ایران در جهان بعد از حملات موشکی به رژیم صهیونیستی
  • طالبان افغانستان برای جذب توریست خارجی دست به کار شده‌اند
  • هشدار احمد مسعود درباره احتمال حمله تروریستی از خاک افغانستان به آمریکا و اروپا
  • حضور ویرانگرِ آمریکا | افغانستان
  • هشدار حزب التحریر به طالبان
  • دعوت از طالبان برای شرکت در کنفرانس وقف
  • دیدار سفیر ایران با وزیر کشاورزی اندونزی
  • جنایات اسرائیل نفرت مردم آمریکا را برانگیخته است