Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، مدیرکل معماری و ساختمان معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران با تاکید بر اینکه مدیریت شهری بر آن شده است تا برای آرام‌‌سازی و حفظ پاکیزگی محیط، بهبود سیما و منظر شهری و ارتقای کیفی نگهداشت شهر با مشارکت شهروندان اقداماتی را انجام دهد، گفت: برای دستیابی به شهری پرنشاط، آرام، ایمن، زیبا و پر امید و لزوم کنترل ساخت و سازهای شهری، کاهش حوادث و خطرپذیری کارگاه‌‌‌های ساختمانی و املاک مجاور و همجواری‌‌‌ها از تاریخ ۲۵/۱۲/۹۶ الی ۱۵/۱/۹۷ عملیات ساختمانی اعم از گودبرداری، تخریب برای افزایش ضریب ایمنی و کاهش خطرات احتمالی متوقف می‌‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: همچنین از تاریخ ۹۶.۱۲.۲۹ تا ۹۷.۱.۵ کلیه عملیات ساختمانی متوقف می شود تا با آرامش و خاطری آسوده شهر نیز به پیشواز نوروز رود.

موسوی در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: با توجه به اهمیت موضوع یکپارچگی و وحدت رویه در مناطق ۲۲ گانه و نواحی، کارگاه‌‌‌های ساختمانی با عنوان نگهداشت شهر اقدامات لازم نسبت به نصب تابلوی مشخصات پروژه، نصب حصار و حفاظ کارگاهی، آراستگی محیط کارگاه و بخش‌‌های پیرامونی، رنگ‌آمیزی حصار کارگاهی، ایجاد آرامش و ایمنی در کارگاه‌‌ها، کنترل جرثقیل‌‌های برجی مستقر در کارگاه‌‌ها (اعم از فعال، غیرفعال) و رعایت استانداردهای لازم در مورد نوع دستگاه و گواهینامه اپراتور و ایمن‌‌سازی و اجرای سازه نگهبان تا رفع خطر کامل را در دستورکار خود قرار می‌‌دهند.

به گفته مدیرکل معماری و ساختمان معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران تمامی این موارد روزانه توسط کارشناسان اداره کل معماری و ساختمان، شهرداران مناطق و نواحی و کارشناسان شهربان و حریم‌‌بان توسط چهار اکیپ رصد، کنترل و پایش می‌‌شود و کارشناسان سامانه‌‌های ۱۳۷ و ۱۸۸۸ در کنار این اکیپ‌‌ها برای پاسخگویی و رفع مشکلات شهروندان حضور دارند.

موسوی افزود: همچنین در ایام تعطیلات نوروز کارشناسان حوزه شهرسازی و معماری و اداره کل معماری و ساختمان به صورت شیفت کاری جهت پاسخگویی و رفع مشکلات شهروندان در محل کار خود حضور دارند.

منبع: ایلنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۴۴۷۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلوگیری از تخلفات ساختمانی نیازمند هم افزایی دستگاه‌های مسئول است

جلسه‌ای به منظور هم اندیشی و هم افزایی برای جلوگیری از وقوع تخلفات ساختمانی و ایجاد توسعه شهری مطلوب با حضور معاونین دادستان مرکز چهارمحال و بختیاری، اعضای شورای اسلامی شهر، شهردار شهرکرد، نظام مهندسی استان و ... برگزار شد.

محمدحسین واحدیان در این جلسه گفت: با توجه به اینکه یکی از دغدغه‌های شهروندان که از لحاظ اصول شهرسازی در هر شهری تاثیرگذار است، بحث رسیدگی به شکایات مرتبط با ساخت و ساز‌های غیرمجاز و پیشگیری از وقوع تخلفات در شهر است که اگر مدیریت و ساماندهی نشود می‌تواند عواقب نامطلوبی برای شهروندان و شهر داشته باشد.

وی افزود: برای اینکه نظامی در شکل گیری شهر ایجاد شود ضوابطی در حوزه طرح تفضیلی شهرسازی تدوین می‌شود و با همکاری کمیسیون ماده ۵ برای کل شهر و بعضاٌ برای پهنه‌هایی از شهر تصمیماتی گرفته شد که درصورت تایید و تصویب شورای عالی معماری و شهرسازی در تهران اجرایی می‌گردد.

بیشتر بخوانید

برخورد بدون تعارف مدیریت شهری شهرکرد با تخلفات ساختمانی

شهردار شهرکرد اضافه کرد: شهرداری شهرکرد از سال گذشته تاکنون از ارسال لایحه به صورت موردی در کمیسیون ماده ۵ خودداری نموده و سعی بر این است ضوابط برای عموم مردم برقرار باشد.

واحدیان، ضمن نظارت واحد اجراییات در بدو وقوع تخلفات ساختمانی، بر نظارت دقیق و اهتمام ناظرین نظام مهندسی تاکید کرد.

وی ضمن قدردانی از همکاری و حمایت دستگاه قضایی و حضور به موقع در محل تخلف اظهار داشت: دستگاه قضایی با متخلفین ساخت و ساز غیر مجاز برخورد جدی می‌نماید.

واحدیان تاکید کرد: سامانه ۱۳۷ شهرداری آماده دریافت گزارشات مردمی در خصوص هرگونه ساخت و ساز غیر مجاز و تصرفات غیر قانونی است.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • ضرورت تشکیل قرارگاه آموزش ایمنی شغل
  • مانور ایمنی کارگاه‌های پرخطر در ایلام
  • عزم ملی برای حل مشکلات پایتخت شکل بگیرد/ضرورت استفاده از ظرفیت معتمدین محلات در سایر کلانشهرها
  • وزارت بهداشت فلسطین: جان تمامی شهروندان نوار غزه در خطر است
  • گام بلند استارتاپ «طرح تو طرح» برای نوآوری دیجیتال در معماری
  • جلوگیری از تخلفات ساختمانی نیازمند هم افزایی دستگاه‌های مسئول است
  • مدل‌سازی اطلاعات ساختمان (BIM) گامی به سوی یکپارچگی در معماری
  • پیامک سازمان آب به شهروندان برای ذخیره آب چه معنایی دارد؟
  • توقف رشد صنایع بزرگ؟
  • کاربرد انواع سنگ های مختلف