Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴-نایب رییس نخست فراکسیون زنان از حضور رییس مجلس در جلسه امروز این فراکسیون خبر داد و گفت: موضوع بازداشت زنان و فعالان مدنی در جریان تجمع روز زن که مقابل وزارت کار انجام شده بود، در این جلسه مطرح شد و آقای لاریجانی نیز قول مساعدت داده و گفتند که موضوع را پیگیری می‌کنند.سیده فاطمه ذوالقدر با اشاره به نشست ظهر امروز اعضای فراکسیون زنان با رییس مجلس شورای اسلامی که به بهانه فرارسیدن روز زن انجام شد، اعلام کرد:‌ در این جلسه نمایندگان با اشاره به تعدادی از طرح‌ها و لوایح مربوط به حوزه زنان ازجمله طرح‌های اعطای تابعیت به فرزندان مادران ایرانی دارای همسر غیرایران، افزایش سن ازدواج دختران، امنیت شغلی زنان در دوران بارداری و شیردهی، کمک به زنان سرپرست خانوار و بیمه آنها، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی خواستار همکاری بیشتر ریاست مجلس شدند که آقای لاریجانی نیز قول همکاری دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: نمایندگان در این جلسه همچنین گلایه داشتند که بعضاً این طرح‌ها در کمیسیون‌ها در صف طویل طرح‌ها و لوایح باقی می‌ماند و در نتیجه نمایندگان درخواست کردند که آقای لاریجانی نسبت به تسریع در روند رسیدگی به این طرح‌ها و لوایح برای قرار گرفتن در دستور اقدامات لازم را انجام دهد.

نماینده اصلاح‌طلب مردم تهران در مجلس همچنین به طرح موضوع مشکلات خانواده‌ها در این جلسه اشاره کرد و گفت که نمایندگان در این نشست به طرح مسائلی درباره بحران فروپاشی خانواده در جامعه اشاره کرده و نسبت به لزوم توجه به این مهم، هشدار دادند.

او با اشاره به لزوم به‌کارگیری از ظرفیت زنان در مناصب مختلف مدیریتی کشور گفت: همان‌طور که از دیگر دستگاه‌ها می‌خواهیم که از ظرفیت زنان توانمند در پست‌های مدیریتی استفاده کنند، لازم است قوه مقننه نیز توجه ویژه به این مسئله داشته باشد و از زنان توانمندی که در مناصب مختلف شغلی، مدارج را طی کرده و پیشرفت می‌کنند، در پست‌های مدیریتی استفاده شود. این مسئله با رییس مجلس درمیان گذاشتیم و از آقای لاریجانی خواستیم به لزوم استفاده از این ظرفیت توجه کنند.

نایب رییس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: همچنین موضوع بازداشت زنان و فعالان مدنی در جریان تجمع روز زن که مقابل وزارت کار انجام شده بود، در این جلسه مطرح شد و آقای لاریجانی نیز قول مساعدت داده و گفتند که موضوع را پیگیری می‌کنند.

عضو فراکسیون امید مجلس با اشاره به حضور نمایندگان زن از شهرستان‌های مختلف در این جلسه یادآور شد: همکارانمان از آقای لاریجانی درخواست کردند که با حضور در استان‌هایی که نمایندگان زن در مجلس دارند، از نزدیک در جریان مشکلات قرار گیرند. نمایندگانی از استان‌های اصفهان، چهارمحال و بختیاری، قزوین و آذربایجان شرقی در این جلسه حضور داشتند.

ذوالقدر در پایان تصریح کرد: همچنین در این جلسه درباره طرح یک فوریتی تثبیت وضعیت شغلی زنان باردار و شیرده و همچنین طرح مربوط به افزایش مجازات اسیدپاشی صحبت کردیم که آقای لاریجانی نیز درباره توجه به این مسائل قول مساعدت دادند.

منبع: رویداد24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۴۵۷۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر کار: مانع‌زدایی از تولید اولین گام تحقق شعار سال است

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا، همزمان با آغاز هفته گرامیداشت کار و کارگر، مراسم اعطای نشان «اقتصاد مقاومتی» به واحد‌های تولیدی نمونه کشور با حضور سید صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد.

در این مراسم مرتضوی ضمن تبریک هفته کار و کارگر گفت: کار و تولید عزت و اقتدار  مردم است. بیش از ۵ هزار نیرو در یک کارگاه تولیدی فعال هستند که بیش از نیمی از این جمعیت را زنان نخبه، تحصیل کرده و فعال تشکیل داده است.

وزیر کار گفت: از ۱۶ میلیون بیمه شده تامین اجتماعی در بخش کارگری، حدود ۳میلیون و ۷۹۰هزار  زن بیمه تامین اجتماعی هستند.

مرتضوی با توجه به جهش تولید با مشارکت مردم گفت: اساسا در حوزه اقتصاد اسلامی و اصول ۴۳ و ۴۴ قانون اساسی اقتصاد دولتی، خصوصی وتعاونی تقسیم می شود که باید بالغ بر ۸۰درصد کل اقتصاد در دست بخش خصوصی باشد.

وی تصریح کرد: جهش تولید نیاز به تلاش دولت با مشارکت مردم دارد.

وزیر کار گفت: مانع زدایی از تولید و جلوگیری از مداخلات ادارات دولتی  از زنجیره تولید، از اقدامات مهم در راستای تحقق شعار سال است.جهش‌تولید بدون مشارکت مردم اجرایی نخواهد شد.

وی ادامه داد: امروز مردم در عرصه های مختلف اقتصادی خوش درخشیدند و در راستای حفظ و ارتقاء تولیدات داخلی پیشتاز بوده اند.

پیگیری امنیت شغلی زنان هستیم

همچنین در این مراسم نرجس بختیار خلج مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در امور بانوان گفت: در دولت سیزدهم توجه به بانوان بیشتر شده است و به عنوان اولویت کاری وزارت کار قرار گرفته است.

وی گفت:کمیته مشاور زنان و خانواده در دولت سیزدهم تشکیل و امور مرتبط با این کمیته به طور جدی در حال پیگیری است.

خلج ادامه داد: این کمیته امنیت زنان در اشتغال در راستای ازدواج و فرزند آوری را  در حال پیگیری است.

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بیانیه نمایندگان مجلس در حمایت از فراجا برای اجرای طرح عفاف و حجاب
  • وزیر کار: مانع‌زدایی از تولید اولین گام تحقق شعار سال است
  • بررسی نقض در اجرای قانون خرید تضمینی محصولات کشاورزی در مجلس
  • آغاز جلسه علنی مجلس/ بررسی ایرادات شورای نگهبان در طرح مالیات بر سوداگری
  • ضرب‌الاجل به پاستور
  • جنگ زودهنگام بر سر صندلی «شماره یک» مجلس دوازدهم /همه در مقابل یک نفر؛ قالیباف!
  • برتری تیم ملی شطرنج مردان مقابل نمایندگان روسیه
  • برتری تیم ملی شطرنج مردان و تساوی تیم ملی زنان مقابل نمایندگان روسیه
  • مجلس در این هفته| ساماندهی اجاره و اصلاح مالیات بر سوداگری
  • قالیباف؛ شمشیر را برای رئیسی از رو بست / پایان دیرهنگام سکوتِ مجلس مقابل دولت!