Web Analytics Made Easy - Statcounter

غلامعلی حق شناس دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه اسکان و پذیرش مسافران جزو وظایف ذاتی آموزش و پرورش نیست افزود:ظرفیت پذیرش روزانه آموزش و پرورش فارس برای اسکان مسافرین نوروزی 90 هزار نفر است.
وی اعلام کرد: در سال جاری برای رفاه همکاران فرهنگی، 70 درصد ظرفیت پذیرش ستادهای اسکان نوروزی آموزش و پرورش، به صورت اینترنتی پیش بینی شده و همکاران فرهنگی از سراسر کشور می توانند از 4 تا 24 اسفند ماه 96 نسبت به رزرو اینترنتی محل اسکان خود در فارس اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حق شناس گفت:با توجه به تکلیف ستاد دائمی سفرهای کشور و اینکه بخش اعظمی از مسافرین نوروزی را فرهنگیان تشکیل می دهند، این نهاد خود را ملزم به ارایه خدمات برای اسکان نوروزی فرهنگیان می داند.
وی با بیان اینکه بار اصلی پذیرش مسافرین نوروزی بر عهده آموزش و پرورش است گفت:‌ در سال گذشته یک میلیون و 856 هزار نفر شب در مدارس فارس اسکان داده شدند و این در حالی است که کل پذیرش نوروزی در استان فارس نزدیک به سه میلیون نفر بوده و برهمین اساس بیش از 61.8 درصد مسافران نوروزی استان در مدراس و توسط آموزش و پرورش اسکان داده شده اند.
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش فارس در ادامه گفت: در برخی شهرستان های فارس به دلیل کمبود ونبود امکانات ، صد درصد پذیرش مسافرین براساس درخواست فرمانداری ها، توسط آموزش و پروش انجام می شود.
حق شناس افزود: در سال جاری آموزش و پرورش فارس 68 پایگاه اسکان نوروزی در سراسر استان پیش بینی کرده که شامل 680 آموزشگاه ، 13 هزار 472 کلاس درس به همراه سالن های ورزشی ، خوابگاه های دانشجویی ، دانش آموزی و ورزشی، اردوگاه ها و تمام مراکز رفاهی و خانه های معلم در سراسر استان است.
حق شناس با بیان اینکه در سال گذشته 17 درصد کل پذیرش مدارس کشور در استان فارس انجام شده است، افزود: طی پنج سال گذشته آموزش و پرورش فارس توانسته رتبه اول اسکان فرهنگیان را در سطح کشور به دست آورد و بیشترین مسافرانی که وارد فارس شده اند از استان های اصفهان ،آذربایجان شرقی، کرمان و خراسان رضوی بوده اند.
وی گفت: در نوروز 97 و سطح شهر شیراز پنج پایگاه اسکان، 570 مدرسه با پنج هزار و 150 کلاس درس ، پنج خانه معلم و مرکز رفاهی با بیش از 120 اتاق ، پنج خوابگاه دانش آموزی با بیش از 400 تخت و 600 تخت در قالب سه خوابگاه دانشجویی و هشت سالن ورزشی آماده پذیرش هستند.
حق شناس مدارس را جایگزین مناسبی برای مراکز اقامتی و هتل ها ندانست و افزود: مدارس ما به گونه ای نیست که بتواند موضوع گردشگری و هتل داری را به نحو مطلوب انجام دهد و حداقل ها موجود در مدارس برای اسکان فرهنگیان نیز با هزینه آموزش و پرورش تهیه شده و هیچ اعتباری از سوی ستاد تسهیلات سفرهای استان در این زمینه وجود ندارد.
7375/9254
انتهای پیام

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۵۶۸۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۱۲ درصدی ظرفیت پذیرش در آزمون دستیاری پزشکی سال ۱۴۰۳

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت بهداشت، دکتر بهرام عین اللهی، امروز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در حاشیه برگزاری پنجاه و یکمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی پزشکی، با اشاره به رقابت بیش از ۱۲ هزار پزشک در این آزمون تخصصی، تصریح کرد: تعداد داوطلبان ثبت نام کننده در این آزمون ۱۲ هزار و ۳۵۸ نفر است که از این تعداد ۶۴۲۴ نفر یعنی ۵۲ درصد شرکت کنندگان خانم ها و ۵۹۳۴ نفر یعنی ۴۸ درصد شرکت کنندگان را آقایان تشکیل می دهند.

وی با بیان اینکه پنجاه و یکمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی پزشکی در ۲۹ حوزه امتحانی در دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور به طور همزمان برگزار شد، افزود: داوطلبان شرکت کننده می توانند در ۲۷ رشته تخصصی در دانشگاه های علوم پزشکی کشور نسبت به انتخاب رشته محل اقدام کنند.

عین اللهی با اشاره به اجرای مصوبات برنامه هفتم توسعه در زمینه افزایش ظرفیت پذیرش دستیاری، بیان کرد: در دولت مردمی این ظرفیت افرایش یافت، به طوریکه در سال گذشته ظرفیت پذیرش از ۳۲۰۰ نفر به بیش از ۵ هزار نفر افزایش پیدا کرد، امسال نیز ۱۲ درصد افرایش خواهیم داشت.

وزیر بهداشت خاطر نشان کرد: طراحی آزمون دستیار تخصصی پزشکی بسیار علمی و فشرده از چندماه قبل توسط اساتید برجسته انجام شده و اقدامات امنیتی لازم نیز صورت گرفته است. در این راستا دفترچه آزمون در سه گروه طراحی می شود و تا زمان برگزاری آزمون محرمانه باقی می ماند. این آزمون نیز در کمال صحت و سلامت و به دور از حاشیه برگزار شد.

عین اللهی درمورد رشته هایی تخصصی که نیاز به پذیرش دستیار دارد، گفت: در سال گذشته سه رشته اطفال، طب اورژانس و بیهوشی نیاز به تکمیل ظرفیت داشت که در شورای آموزش پزشکی و تخصصی تصمیم گرفته شد که این رشته ها به صورت مستقیم از دوران کارورزی پذیرش شوند که به تمام دانشگاه ها اعلام کردیم و تکمیل این رشته ها صورت گرفت.

وزیز بهداشت با اشاره به افزایش تعرفه ها از سوی دولت، گفت: این موضوع مشوق خوبی برای ورود دستیاران است.

کد خبر 6095218

دیگر خبرها

  • افزایش ۱۲ درصدی ظرفیت پذیرش در آزمون دستیاری پزشکی سال ۱۴۰۳
  • رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب در آزمون دستیاری پزشکی
  • فرسودگی۷۰ درصد مدارس شهرستان قوچان
  • ۷۰ درصد مدارس شهرستان قوچان فرسوده است
  • تجلیل از دانش آموز وظیفه شناس کوچصفهانی
  • فرسودگی ۳۰ درصد مدارس گناباد
  • حدود ۳۰ درصد مدارس گناباد نیازمند بازسازی است
  • ۸۰ درصد مدارس استثنایی خراسان رضوی خیرساز هستند
  • ۸۰ درصد مدارس استثنایی استان خیرساز هستند
  • کمبود زمین برای ساخت مدرسه در البرز/ درخواست کمک از دستگاههای ملی