Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، عبدالله پاکاری، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان امروز، 21 اسفند در آیین اختتامیه نخستین جشنواره فرهنگی و هنری ایثار که در مجتمع خاتم الانبیاء(ص) رشت برگزار شد، یاد و خاطره شهدای اسلام و انقلاب را گرامی داشت و اظهار کرد: شهدا جان خودشان را در راه حفظ آرمان ها و ارزش های دین و انقلاب و برای اعتلای عزت و اقتدار کشور فدا کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به فرارسیدن 22 اسفند، روز بزرگداشت شهدا، افزود: نامگذاری 22 اسفند تحت عنوان «روز بزرگداشت شهدا» توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال 83 صورت گرفت، اما طی پنج سال اخیر با تشکیل ستاد بزرگداشت روز شهدا برنامه های منظم و منسجمی در سطح کشور برگزار می شود.

مدیرکل بنیاد شهید گیلان، 22 اسفند را فرصتی مناسب دانست تا ببینیم برای شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت چه کاری انجام داده ایم و گفت: فرهنگ ایثار و شهادت امانت ارزشمند شهدا نزد ماست و وظیفه داریم از آرمان ها و ارزش های شهدا صیانت و پاسداری کنیم و این فرهنگ غنی را به آیندگان بسپاریم.

این مقام مسئول، با بیان اینکه بزرگداشت مقام شهید معطوف به یک روز نیست و لحظه لحظه های ما باید متعلق به شهدا و یاد و خاطره آنان باشد، خاطرنشان کرد: مگر می شود دوران پرافتخار تاریخ کشور و نقش آفرینان اصلی آن دوران را فراموش کنیم؟!

وی با اشاره به اثرگذاری هنر با توجه به حجم و گستره مخاطبان، یادآور شد: امسال ویژه برنامه های ایام بزرگداشت مقام شهید با رویکرد فرهنگی و هنری برگزار شده است، زیرا هنر می تواند بیشترین تاثیر را در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت داشته باشد.

پاکاری، گیلان را جزو استان های برتر در حوزه برگزاری یادواره ها و نصب المان های شهدا دانست و افزود: سال گذشته بیش از 940 یادواره و طی یازده ماهه امسال بیش از 800 یادواره در گیلان برگزار شده است. البته در تلاشیم به محتوای یادواره ها بیشتر بپردازیم تا مطابق با نیازهای روز جامعه باشد و اثرگذاری بیشتری بر مخاطب داشته باشد.

توجه به منافع دیگران ایثار است

مدیرکل بنیاد شهید گیلان، از برگزاری نخستین یادواره 188 شهید قرآنی استان خبر داد و عنوان کرد: تعداد فعالان قرآنی جامعه شاهد و ایثارگر استان از یک هزار و 700 نفر در سال 95 به 4 هزار و 100 نفر در سال جاری رسیده است. بعد از 15 سال فعالیت های قرآنی بنیاد شهید، استان گیلان امسال حائز رتبه سوم کشوری در مسابقات قرآن شد.

وی با بیان اینکه پرداختن به فعالیت های قرآنی نقش اثرگذاری در ارتقای روحیه، اعتقادات، اخلاق، اصلاح امور و رشد و تعالی فردی و اجتماعی دارد و یکی از خواسته های جامعه شاهد و ایثارگران ماست، یادآور شد: مسابقات قرآنی خانواده های شاهد و ایثارگر سال 97 نیز از اردیبهشت ماه به صورت منطقه ای آغاز و مرحله کشوری آن در شهریورماه برگزار خواهد شد لذا امیدوارم جایگاه استان را ارتقا ببخشیم.

پاکاری، «ایثار اجتماعی» را دومین رویکرد ویژه برنامه های 22 اسفند امسال دانست و اظهار کرد: امروز مقوله ایثار اجتماعی و کمک به همنوعان می تواند بسیاری از مسائل و مشکلات جامعه را حل کند.

مدیرکل بنیاد شهید گیلان، توجه به منافع دیگران را ایثار دانست و خاطرنشان کرد: مردان دلیر ما در میدان رزم با شجاعت و شهامت ایستادند و تمام هستی خود را تقدیم کشور و نظام کردند تا امروز عزت، آبرو و اقتدار داشته باشیم لذا ما چگونه تحمل کمترین مشکلات را نداریم؟‍!

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۵۹۰۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختتامیه جشنواره قرآن و حدیث در تانزانیا برگزار می شود

به گزارش خبرگزاری مهر، اختتامیه بیست و نهمین جشنواره بین المللی قرآنی و حدیثی در نمایندگی جامعةالمصطفی العالمیه تانزانیا برگزار می‌شود.

این آئین با حضور بزرگان، علما، شخصیت‌های قرآنی، مراکز علمی آکادمیک و دینی، دانشجویان، طلاب، علاقمندان از مذاهب مختلف توسط نمایندگی جامعه المصطفی در مرکز همایش‌های بین المللی جولیوس نیرره شهر دارالسلام برگزار خواهد شد.

این جشنواره به صورت حضوری و مجازی با حضور قاریان استاد قاسم مقدمی از کشور جمهوری اسلامی ایران، سعید رحیمی از کشور جمهوری اسلامی ایران، استاد عیدی شعبان از کشور تانزانیا، استاد جلال معصومی از کشور افغانستان، استاد رجا ایوب از کشور تانزانیا، قاری نوجوان آقای یاسین غلامی از کشور جمهوری اسلامی ایران، استاد حسین بوکی از کشور تانزانیا، استاد رضا دوسا از کشور تانزانیا و استاد علی عبدالله از کشور تانزانیا برپا خواهد شد.

تاریخ برپایی اختتامیه جشنواره روز یکشنبه نهم اردیبهشت سال جاری مطابق با ۲۰۲۴/۴/۲۸ از ساعت ۱۴ در محل Julius Nyerere International Convention Centre است.

علاقه مندان می‌توانند از نشانی زیر شاهد پخش زنده این اختتامیه باشند.

یوتیوب:

https://www.youtube.com/live/pV8I9X0IWQE?si=aAMNlL6Cce6_oMKS

یوتیوب:

https://youtu.be/8H2s342gMf4?si=4jjwBD7ZShu0QJcy

کد خبر 6089604 سمانه نوری زاده قصری

دیگر خبرها

  • اختتامیه دومین جشنواره شهید آوینی در دانشگاه شیراز برگزار می‌شود
  • ۳۰ برنامه در هفته عقیدتی و سیاسی در همدان برگزار می‌شود
  • جزئیات اجلاس ۴۲۲ شهید شهرستان کهگیلویه اعلام شد
  • جزئیات اجلاسیه ۴۲۲ شهید شهرستان کهگیلویه اعلام شد
  • خانواده‌های شهدا پشتوانه‌های اصلی نظام هستند
  • استفاده از تمام ظرفیت‌ها برای خدمت به خانواده شهدا
  • گلزار شهدا یک فرصت برای کار فرهنگی است
  • اختتامیه جشنواره قرآن و حدیث در تانزانیا برگزار می شود
  • یادواره سردار شهید سیدمعروف ایرانی در صومعه سرا
  • مراسم بزرگداشت شهید مدافع حرم "محرم علیپور" برگزار شد